Vertrouw op Chrono24-kopersbescherming als u een horloge koopt
Veilig.
Betrouwbaar.
Gratis.
#chrono24buyerprotection
De veiligste weg naar uw droomhorloge

De Chrono24-kopersbescherming: Chrono24-veiligheid

Betaling via de escrowservice

Met de Chrono24-escrowservice is uw betaling volledig veilig: wij laten het aankoopbedrag tot 14 dagen op onze derdenrekening staan. Hier blijft uw geld veilig op staan tot u het horloge in handen heeft.

Echtheidsgarantie

Onze handelaren zijn verplicht uitsluitend echte horloges te verkopen. Heeft u toch twijfels? Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het horloge contact op met ons support team. Als het inderdaad om een vervalsing gaat, krijgt u uw geld terug.

Meer informatie

Wereldwijde geld-terug-garantie

Is uw horloge beschadigd of voldoet het niet aan uw verwachtingen? Geen probleem: maak gewoon gebruik van uw 14-daagse herroepingsrecht en krijg met onze wereldwijde geld-terug-garantie de volledige koopprijs snel en gemakkelijk terug.

Zo makkelijk werkt het retourneren

  1. 1. Informeer ons support team

    Neem binnen 14 dagen na ontvangst van het horloge telefonisch via +1 646-887-3560 of per e-mail contact op met ons support team. Zij bevestigen dat het binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

  2. 2. Stuur het horloge terug naar de handelaar

    Stuur het horloge verzekerd en in de originele verpakking terug naar de handelaar. De kosten voor de retourzending zijn normaal gesproken voor uw rekening.

  3. 3. Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug

    Wij storten het aankoopbedrag van de derdenrekening naar u terug en betalen uiteraard ook de reeds gemaakte verzendkosten snel terug.

Strenge richtlijnen voor handelaren

Op onze marktplaats gelden strikte regels die uw veiligheid waarborgen: voordat commerciële handelaren op ons platform mogen verkopen, moeten zij onder andere identificatiedocumenten, een uittreksel uit het handelsregister, een bedrijfsadres en een belastingnummer voorleggen. Daarbij zijn alle handelaren verplicht zich aan onze strenge richtlijnen te houden. Bovendien maken authentieke klantenbeoordelingen de werkwijze van handelaren transparant – zodat u zeker weet van wie u koopt.

Verzekerde verzending

Elk verkocht horloge wordt voor de volledige waarde verzekerd verzonden door de handelaar. U loopt dus geen enkel risico – zelfs niet wanneer u in het buitenland koopt.

Quality & Security Team

Ons 40-koppige Quality & Security Team spoort elke dag verdachte advertenties op en verhelpt mogelijke problemen voordat ze de kop opsteken. Zo kunt u zich volledig richten op de aankoop van uw horloge.

Wat duizenden enthousiaste klanten over ons zeggen

TrustScore: "uitstekend" met 4,8 van 5 sterren

73.621 beoordelingen wereldwijd

Powered by TrustPilot

Heeft u hulp nodig?

Ons meertalige support team staat altijd persoonlijk voor u klaar en ondersteunt u bij uw vragen. U kunt altijd op ons rekenen, waar het ook om gaat!

Indrukwekkende cijfers, gegevens en feiten

  • 18

    jaar de leidende marktplaats voor luxe horloges

  • 98000

    betrouwbare verkopers uit meer dan 120 landen

  • 200000

    kopers vertrouwen jaarlijks op de kopersbescherming

  • 9000000

    bezoekers per maand

  • 507000

    advertenties vormen een enorm aanbod

  • 6550000

    tevreden app-gebruikers

Heeft u vragen?

Wat moet ik doen als ik een product wil retourneren?
Als u via onze escrowservice heeft betaald en gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, neem dan binnen 14 dagen telefonisch +49 721 96693-920 of per e-mail contact op met ons support team. Wij noteren en bevestigen de tijdige ontvangst van uw herroeping, ondernemen alle verdere stappen en houden u op de hoogte.

Als u de aankoopprijs rechtstreeks aan de handelaar of particuliere verkoper heeft betaald, neem dan contact met hen op over de retournering.

Houd er alstublieft rekening mee dat er geen wettelijk geregeld herroepings- of teruggaverecht bestaat wanneer u van een particuliere verkoper koopt.
Kan ik de aankoop via een escrowservice afwikkelen?
Bij de meeste advertenties is betaling via de Chrono24-derdenrekening mogelijk. Daarbij maakt u het geld over naar de derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. Het Chrono24-team staat altijd voor u klaar en zorgt dat de aankoop soepel verloopt. Meer informatie over de Chrono24-derdenrekening vindt u hier:
Mocht betaling via de Chrono24-escrowservice niet mogelijk zijn, let dan op het volgende:

Er zijn misschien andere betrouwbare escrowservices beschikbaar in uw land. Laat u vooraf goed informeren bij het kiezen van een escrowservice.

Om gebruik te maken van een escrowservice moeten koper en verkoper het eens zijn. Als u gebruikmaakt van een escrowservice, kunt u alle informatie die u nodig heeft rechtstreeks bij de escrowservice inwinnen. Vertrouw niet op doorgestuurde e-mails van de verkoper.
Hoe herken ik een vervalsing?
Op Chrono24 geldt de onvoorwaardelijke regel dat handelaren geen vervalste horloges mogen aanbieden. Professionele handelaren worden door ons gecontroleerd en bieden hun luxe horloges voor het grootste deel al jaren met succes aan op Chrono24. Het Trusted Seller-zegel is een extra indicatie van de betrouwbaarheid van een handelaar. Als wordt aangetoond dat een handelaar een replica aanbiedt, wordt hij of zij meteen door ons geblokkeerd.

Voor alle zekerheid kunt u het best zelf de werkelijke marktwaarde van uw horloge achterhalen voordat u het koopt. Horloges van Rolex, Breitling en andere luxemerken worden meestal niet voor een paar honderd euro aangeboden. Over het algemeen geldt: als een aanbieding te mooi klinkt om waar te zijn of als u twijfelt aan de echtheid van het horloge, koop het dan liever niet. Meld in plaats daarvan uw verdenking via de link 'Verdachte advertentie melden' in de advertentie.

Houd er alstublieft rekening mee dat authentieke merkhorloges bij een reparatie wel eens van onderdelen worden voorzien die niet exact overeenkomen met de originele onderdelen. Vooral voor vintage horloges is er soms een gebrek. In dat geval is de handelaar verplicht te vermelden welke onderdelen zijn vervangen.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Bij de meeste advertenties is betaling via de Chrono24-derdenrekening mogelijk. U betaalt met een creditcard of maakt het geld over naar de derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. Het Chrono24-team staat altijd voor u klaar en zorgt dat de aankoop soepel verloopt.

Meer informatie over betalen via Chrono24 vindt u hier:
Neem direct contact op met de verkoper om de betaling te bespreken als u de aankoop niet via de Chrono24-derdenrekening afwikkelt.

Meer vragen en antwoorden