Inloggen

De escrowservice op Chrono24

Koper

Verkoper

De escrowservice maakt de particuliere aankoop nog eenvoudiger en veiliger: u maakt het geld over naar een derdenrekening, waar uw geld veilig op blijft staan tot u het horloge in handen heeft. Zo kunt u ook gemakkelijk bij particuliere verkopers uit het buitenland kopen. U kunt hierbij te allen tijde rekenen op de ondersteuning van ons team.

Veilig betalen bij een particuliere aankoop

Betaling via een derdenrekening

Betaling via een derdenrekening

Zekerheid voorop. U ontvangt eerst het horloge dat u gekocht heeft. Daarna wordt de verkoopprijs uitbetaald aan de verkoper.

Flexibele betaalmethodes

Flexibele betaalmethodes

Of u nu per overschrijving of per creditcard betaalt, met de escrowservice koopt u met een gerust hart bij particuliere verkopers van over de hele wereld.

Persoonlijke support

Persoonlijke support

Wij staan altijd voor u klaar. Indien iets niet volgens afspraak verloopt, helpen wij u om samen met de verkoper tot een oplossing te komen.

Meer veiligheid voor verkoper en koper

Op Chrono24 verkoopt u altijd via onze escrowservice. Daarmee staat een veilige betaalmethode tot uw beschikking, waardoor u uw product zorgeloos kunt aanbieden - ook internationaal.

Zo werkt het

Een succesvolle verkoop in 4 stappen

U verkoopt uw product op Chrono24

U verkoopt uw product op Chrono24

De koper maakt de koopprijs veilig over naar een derdenrekening

De koper maakt de koopprijs veilig over naar een derdenrekening

U verzendt het product verzekerd naar de koper

U verzendt het product verzekerd naar de koper

U ontvangt het geld rechtstreeks op uw bankrekening, zodra het product veilig is aangekomen

U ontvangt het geld rechtstreeks op uw bankrekening, zodra het product veilig is aangekomen

Lees meer over verkopen op Chrono24

Hoe functioneert de escrowservice?

Hoe krijg ik het geld van de verkoop?

Hoe kan ik mijn horloge veilig verzenden?

Wat er gebeurt er als er problemen zijn?

Wat is de escrowservice op Chrono24?
De escrowservice op Chrono24 verschaft zowel verkopers als kopers meer zekerheid bij het kopen van horloges: nadat de koper het geld naar de derdenrekening heeft overgemaakt, blijft het geld daar veilig staan totdat de koper het bestelde product heeft ontvangen.

Over het algemeen geven wij de betaling binnen 7 werkdagen nadat de koper de ontvangst van de levering heeft bevestigd vrij. De betaling kan ook eerder door de koper zelf worden vrijgegeven.

Daarnaast kunnen wij u bij een betaling via de escrowservice beter ondersteunen als er iets niet gaat zoals gepland.
Welke betalingsmethodes kan ik aanbieden als ik een koper heb gevonden?
De koper betaalt normaal gesproken via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat hij of zij de koopprijs overmaakt naar een veilige derdenrekening. Vervolgens verzendt u het horloge naar de koper. De verkoopprijs wordt bijgeschreven op uw bankrekening zodra het horloge veilig is aangekomen.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een koper of verkoper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. Laat de koper weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving. Chrono24 geeft deze betaalgegevens door aan de koper.

Meer informatie over de escrowservice vindt u hier.

Vanzelfsprekend kunt u het product ook persoonlijk aan de koper overhandigen. We raden u aan voor een beveiligde locatie te kiezen, bijvoorbeeld bij een juwelier. In plaats daarvan kunt u ook gebruikmaken van de escrowservice als veilige betaalmethode. Lees alstublieft ook onze Veiligheidstips.
Wanneer moet ik de verkoopcommissie betalen?
Als u voor uw advertentie gebruikmaakt van de escrowservice houden wij de provisie direct in bij de uitbetaling van de verkoopprijs.

Als de koper u rechtstreeks betaalt, brengen we de verkoopcommissie in rekening. Betaal het factuurbedrag alstublieft binnen 14 dagen.

Meer informatie
Welke zekerheden biedt de escrowservice verkopers?
Veiligheid bij het verkopen van horloges staat bij ons hoog in het vaandel! Met de escrowservice heeft fraude geen kans en weet u zeker dat de koopprijs op uw bankrekening aankomt.

Veilige betaling
De koper maakt het geld over naar de derdenrekening. U verstuurt het product pas wanneer de betaling daar is bijgeschreven. Zodra het product bij de koper is aangekomen, kan hij de uitbetaling aan u vrijgeven. Maar maakt u zich geen zorgen - mocht de koper dit niet doen, dan betalen wij het geld normaal gesproken binnen 7 werkdagen na de levering aan u uit.

Privacybeleid
Bij betaling via de escrowservice geeft u geen gegevens door aan de koper. Zo blijft uw informatie veilig.

Chrono24-klantenservice, als iets niet gaat zoals gepland
Indien er problemen ontstaan, kunt u rekenen op onze ondersteuning en helpen wij met het overbruggen van eventuele taalbarrières tussen u en de koper.
Wanneer ontvang ik mijn geld?
Zodra het product bij de koper is aangekomen, kan hij toestemming geven voor de uitbetaling van de koopprijs. Maar maakt u zich geen zorgen - mocht de koper dit niet doen, dan betalen wij het geld normaal gesproken binnen 7 werkdagen na de levering aan u uit. Houd er alstublieft rekening mee dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat het geld op uw rekening is bijgeschreven.
Hoe kan ik als particuliere verkoper mijn horloge veilig verzenden?
Om ervoor te zorgen dat uw horloge veilig bij de ontvanger aankomt, dient u de volgende punten in acht te nemen:

  • Verpakking: kies een stevige doos in de juiste maat en gebruik genoeg verpakkingsmateriaal.
  • Adres van de ontvanger: laat de koper het bezorgadres vooraf bevestigen. Zorg ervoor dat het adres goed leesbaar op het pakket staat.
  • Verzekering: win vóór verzending informatie in over de verzendverzekering. Deze moet ook voor waardevolle spullen zoals horloges gelden en de volledige waarde bij schade of verlies dekken.
  • Tracking: kies een verzendmethode die u kunt volgen. Geef de track & tracecode door aan de koper, zodat die de zending kan volgen.
Hoe ondersteunt Chrono24 mij bij problemen?
Indien er problemen ontstaan, kunt u rekenen op onze ondersteuning en helpen wij met het overbruggen van eventuele taalbarrières tussen u en de koper. Een oplossing ontstaat altijd in samenspraak met beide partijen. Mocht de verkoop worden teruggedraaid, dan betalen wij de koopprijs nooit zonder toestemming van de verkoper terug.
Wanneer ontvang ik een creditnota voor een geannuleerde verkoop?
Zodra wij de verkoop hebben geannuleerd, krijgt u van ons de verkoopcommissie terug. Indien u deze al betaald heeft, vindt de terugbetaling maximaal 7 dagen na de annulering van de verkoop plaats. Houd er alstublieft rekening mee dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat het geld op uw rekening is bijgeschreven.