Heeft u vragen?
We helpen u graag verder.

Hoe bestel ik een horloge?

Als u een horloge wilt bestellen, klikt u op de aanbodsite op de groene button 'Kopen'. Indien u dit nog niet heeft gedaan, wordt u gevraagd in te loggen of een gebruikersaccount aan te maken. Daarna vult u uw bezorgadres in. Onder 'Kostenoverzicht' ziet u de volledige prijs van uw bestelling incl. verzendkosten. Houd er alstublieft rekening mee dat u eventueel nog invoerbelasting over dit bedrag moet betalen.

Let op: informeer altijd bij de douane naar de in uw land geldende invoerbepalingen, voordat u een internationale bestelling doet.

U heeft de volgende mogelijkheden om uw nieuwe horloge te betalen:

  • Betaling via de gratis Trusted Checkout

    U maakt uw geld over naar een derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. U kunt hierbij per creditcard (VISA of MasterCard) of per bankoverschrijving betalen. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop.

    Nadat u uw bezorgadres heeft ingevuld, leest en accepteert u de algemene verkoopvoorwaarden. Klik vervolgens op 'Product bestellen' om de bestelling af te ronden.

    Lees meer over Trusted Checkout: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm

  • U betaalt de koopprijs rechtstreeks aan de verkoper.

    Hierbij maakt u geen gebruik van de gratis escrowservice van Chrono24. U maakt de koopprijs rechtstreeks per bankoverschrijving over naar de verkoper. Een betaling per creditcard is niet mogelijk.

    Nadat u uw bezorgadres heeft ingegeven, leest en accepteert u de algemene verkoopvoorwaarden. Klik vervolgens op 'Product bestellen' om de bestelling af te ronden. Zodra de verkoper uw bestelling heeft verwerkt, ontvangt u de betaalgegevens per e-mail. Nadat uw betaling is ontvangen, verstuurt de verkoper het product.

  • Bestelling bij een particuliere verkoper

    Als u bij een particuliere verkoper wilt kopen, is de escrowservice op Chrono24 de veiligste manier om het horloge te betalen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft.

    Meer informatie vindt u hier: Horloge particulier verkopen

Zodra de verkoper uw bestelling heeft verwerkt, ontvangt u de betaalgegevens per e-mail. Nadat uw betaling is ontvangen, verzendt de verkoper het product.

Hoe zoek ik een horloge op Chrono24?
Op Chrono24 vindt u via de zoekbalk eenvoudig het horloge dat u op het oog heeft. Bovendien bieden de zoekresultaten diverse filtermogelijkheden.

Zoekbalk
De zoekbalk is de eenvoudigste en snelste manier om te zoeken. De zoekterm wordt tijdens het invoeren automatisch aangevuld en gecompleteerd.

Zoekresultaten
De zoekresultatenpagina beschikt over diverse filtermogelijkheden. Filter bijv. op fabrikant, model, referentie of beschikbaarheid. De zoekresultatenlijst kan bovendien worden gesorteerd op relevantie, prijs of insteldatum.

Door op Deze zoekopdracht opslaan te klikken, kunt u een zoekopdracht aanmaken om via e-mail over nieuwe aanbiedingen geïnformeerd te worden. Het door u opgeslagen filter wordt daarbij automatisch opgeslagen.
Hoe filter ik de zoekresultaten op bepaalde aanbiedingen?
Nadat u via de zoekbalk naar een product heeft gezocht, kunt u het resultaat verder verfijnen met de filters in de lijst met zoekresultaten. Filter bijv. op fabrikant, model, model, toestand of materiaal. Door te klikken op meer verschijnen extra filteropties. U kunt tegelijkertijd meerdere waarden van een filter selecteren. Om een filter te deactiveren, verwijdert u heel eenvoudig het betreffende vinkje.

Via het keuzeveld aan de rechterbovenrand van de lijst kunt u de sortering van de resultaten aanpassen. Maak een keuze tussen prijs, insteldatum en relevantie. De standaardsortering kunt u in de instellingen in uw myChrono24-account veranderen.
Moet ik me voor de aankoop op Chrono24 registreren?
Ja. Zo kunnen we u bij vragen zo goed mogelijk terzijde staan en u over de actuele stand van zaken van uw bestelling informeren.
De offerte is afkomstig uit het buitenland. Waar moet ik bij de koop op letten en met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
De prijs wordt in de advertentie weergegeven, zoals de verkoper hem ingevoerd heeft. Er kunnen daarom bijkomende kosten ontstaan, zoals douanekosten, belastingen, verzend- en verzekeringskosten.

Voor de exacte prijs en de inbegrepen kosten dient u contact op te nemen met de aanbieder van het horloge. Hij kan u ook vertellen of de douaneformaliteiten door de expediteur worden afgehandeld. Voor de in uw land geldende regels kunt u contact opnemen met uw lokale douane-instantie.

Binnen de Europese Unie is de aankoop van een horloge vrij van douanekosten en invoerrechten. Bij de import vanuit een land buiten de EU, bijvoorbeeld uit de VS, zijn behalve de aankoopprijs bovendien nog beperkte douanekosten en de invoerrechten verschuldigd. Neem contact op met de douane voor exacte informatie.
Hoe kan ik met de handelaar onderhandelen?

Veel verkopers accepteren prijsvoorstellen. Om de verkoper een prijsvoorstel te doen, klikt u op de aanbodsite op de button 'Prijsvoorstel doen'. Vul vervolgens uw prijsvoorstel en uw bezorgadres in. Lees en accepteer de algemene verkoopvoorwaarden en klik op 'Prijsvoorstel versturen'. De verkoper controleert uw voorstel en neemt contact met u op.

Als de verkoper geen prijsvoorstellen accepteert, staat deze optie niet bij het aanbod.

Hoe is de verkoopprijs van een horloge samengesteld?
De verkoopprijs van een horloge is samengesteld uit meerdere componenten. Op de eerste plaats is de offerteprijs / aangeboden prijs voor het horloge zelf van belang. Bovendien kan er sprake zijn van bijkomende kosten voor verpakking, verzekering, verzending, BTW en invoerrechten. Afhankelijk van de vraag of u uw horloge bij een handelaar in binnen- of buitenland bestelt, kunnen deze bijkomende kosten verschillen in hoogte. Neem contact op met de verkoper voor exacte informatie.
De offerte is afkomstig uit het buitenland. Waar moet ik bij de koop op letten en met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
De prijs wordt in de advertentie weergegeven, zoals de verkoper hem ingevoerd heeft. Er kunnen daarom bijkomende kosten ontstaan, zoals douanekosten, belastingen, verzend- en verzekeringskosten.

Voor de exacte prijs en de inbegrepen kosten dient u contact op te nemen met de aanbieder van het horloge. Hij kan u ook vertellen of de douaneformaliteiten door de expediteur worden afgehandeld. Voor de in uw land geldende regels kunt u contact opnemen met uw lokale douane-instantie.

Binnen de Europese Unie is de aankoop van een horloge vrij van douanekosten en invoerrechten. Bij de import vanuit een land buiten de EU, bijvoorbeeld uit de VS, zijn behalve de aankoopprijs bovendien nog beperkte douanekosten en de invoerrechten verschuldigd. Neem contact op met de douane voor exacte informatie.
Hoe kan ik betalen?

Betaling via de gratis Trusted Checkout

Met Trusted Checkout kunt u per creditcard (VISA of MasterCard) of per bankoverschrijving betalen. De betaalgegevens ontvangt u meteen na uw bestelling. Helaas is een betaling via PayPal momenteel niet mogelijk.

Lees meer over Trusted Checkout: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm

U betaalt de koopprijs rechtstreeks aan de verkoper

Als u de koopprijs rechtstreeks aan de verkoper wilt betalen, kunt u dit per bankoverschrijving doen. Een betaling per creditcard is niet mogelijk.

Bestelling bij een particuliere verkoper

Als u bij een particuliere verkoper wilt kopen, is de escrowservice op Chrono24 de veiligste manier om het horloge te betalen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Meer informatie vindt u hier: Horloge particulier verkopen

Let op: informeer, voordat u een internationale bestelling doet, bij de douane naar de in uw land geldende invoerbepalingen.

De verkoper biedt alleen vooruitbetaling via overschrijving als betaalwijze aan. Is dat veilig?
Indien de verkoper een professionele handelaar is:
Ja, veel professionele handelaren verlangen een vooruitbetaling via overschrijving. Wij hechten er veel waarde aan dat de handelaren op Chrono24 betrouwbaar zijn. Bij de registratie wordt de identiteit en de professionaliteit van elke afzonderlijke handelaar uitvoerig gecontroleerd. Dit omvat onder andere een controle van het uittreksel uit het handelsregister en referenties van andere handelaren. Een alternatief is de verkoper persoonlijk te ontmoeten op een veilige locatie voor een contante betaling en de overdracht van het horloge. Houd er rekening mee dat Chrono24 niet aansprakelijk is voor de aankoop.

Indien de verkoper een particuliere verkoper is:
Een vooruitbetaling via overschrijving aan een particuliere verkoper is geen veilige methode. Indien de verkoper alleen deze optie wil aanbieden en u het horloge sowieso wilt kopen, controleer dan altijd de geloofwaardigheid van de verkoper en het aanbod. U kunt bijvoorbeeld om referenties, meer foto's van het horloge of kopieën van persoonlijke documenten vragen. Mogelijke alternatieven voor een overschrijving zijn een contante betaling op een veilige locatie of gebruik maken van een betrouwbare escrowservice. Indien u twijfelt aan de betrouwbaarheid van de verkoper, kunt u het beste van de aankoop afzien.

Veel verkopers bieden de afwikkeling via Chrono24 aan. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop. Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Welke voorwaarden voor retournering zijn van toepassing?

Bij een bestelling via Trusted Checkout heeft u altijd een zichttermijn van 14 dagen. Als u de koopprijs rechtstreeks aan de handelaar betaalt, informeer dan vooraf wat de voorwaarden voor retournering zijn.

Als u bij een particuliere verkoper koopt, heeft u geen wettelijke zichttermijn. U kunt echter binnen 7 dagen na ontvangst van het horloge bezwaar indienen bij Chrono24.

Wie betaalt de kosten voor de retournering?
U betaalt de kosten voor de retournering. Houd er alstublieft rekening mee dat de verzending door de verzekering tot 250 euro kan kosten.
Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren?

Kopen via Trusted Checkout: neem binnen 14 dagen na de bezorging van het product contact op met onze klantenservice indien u gebruik wilt maken van uw 14 dagen zichttermijn. Dit kan zowel telefonisch (+49 721 96693-920) als per e-mail (). Wij documenteren uw melding, bevestigen dat deze binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

Indien u het aankoopbedrag rechtstreeks aan de handelaar hebt betaald, dient u in geval van een retournering contact met hem of haar op te nemen. Houd er alstublieft rekening mee dat u geen wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebt als u bij een particuliere verkoper koopt.

Wat is Trusted Checkout?

Trusted Checkout is de veiligste manier om uw droomhorloge te kopen. U maakt uw geld over naar een derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. Pas daarna wordt de verkoper uitbetaald. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop.

Lees meer over Trusted Checkout: https://www.chrono24.nl/about-us.htm

Wat kost Trusted Checkout?
De Trusted Checkout-service is gratis.
Kan ik aanspraak maken op speciale garantie bij een aankoop via Trusted Checkout?
Bij Trusted Checkout gelden de wettelijk geregelde bepalingen voor garantie. Er is geen sprake van uitbreiding van deze garantie.
Wanneer is een aankoop via Trusted Checkout mogelijk?
Trusted Checkout-aanbod herkent u in de zoekresultaten en op aanbodsites aan het groene Trusted Checkout-symbool.
Waar moet ik op letten bij een particuliere aankoop?
Als u bij een particuliere verkoper wilt kopen, is de escrowservice op Chrono24 de veiligste manier om het horloge te betalen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 ondersteunt u als de verkoop niet zo loopt als afgesproken.

Als de particuliere verkoper de escrowservice op Chrono24 niet aanbiedt, raden wij u aan hem persoonlijk te ontmoeten op een veilige locatie. Een persoonlijke afwikkeling in de zaak van een erkende horlogehandelaar, die uw horloge meteen kan controleren, is in dat geval de veiligste manier. Alternatieven zijn betalen via PayPal of gebruik maken van een externe escrowservice. Houd er rekening mee dat alleen particuliere verkopers die de escrowservice op Chrono24 gebruiken door ons gecontroleerd kunnen worden. Check het aanbod en de voorwaarden nauwkeurig, voordat u een horloge bij een particuliere verkoper koopt.
Controleert Chrono24 de handelaren?
Bij de registratie wordt de identiteit en de professionaliteit van elke afzonderlijke handelaar uitvoerig gecontroleerd. Dit omvat onder andere een controle van het uittreksel uit het handelsregister en referenties van andere handelaren. Na de registratie wordt de feedback van klanten ook voortdurend meegenomen in de beoordeling.
Wat zegt het Trusted Seller-keurmerk over een handelaar?
Elke handelaar op Chrono24 wordt bij de registratie uitgebreid gecontroleerd op identiteit en betrouwbaarheid. Het Trusted Seller-keurmerk wordt uitsluitend toegekend aan handelaren die zich naar de ervaringen van Chrono24 en haar gebruikers onderscheiden door bijzondere betrouwbaarheid en vertrouwenswaardigheid.

De Trusted Seller is een commerciële handelaar in horloges en verplicht zich tot de naleving van bepaalde voorwaarden.Deze houden onder andere in dat

  • de op het platform en aan Chrono24 verstrekte gegevens over zijn persoon en bedrijf op waarheid berusten.
  • er uitsluitend in originele producten uit betrouwbare bron wordt gehandeld.
  • hij de staat van zijn producten naar waarheid vermeldt en eventuele gebreken of schade in woord en beeld kenbaar maakt.
  • hij de aanvragen van klanten die via Chrono24 per e-mail ontvangen zijn, in de regel binnen 5 werkdagen beantwoordt.

De eerlijke en faire afhandeling van de transacties heeft prioriteit. In het geval van geschillen zal de handelaar samen met de klant een oplossing zoeken die voor beide partijen acceptabel is. De overtreding van een of meerdere voorwaarden kan leiden tot tijdelijke of permanente intrekking van het Trusted Seller-keurmerk of, bij zware overtredingen, zelfs van het lidmaatschap van Chrono24.
Wat is de echtheidsgarantie?

Voor handelaren op Chrono24 geldt de strikte richtlijn dat zij geen replica's en vervalsingen mogen aanbieden. Elke handelaar is verplicht het horloge nauwkeurig op echtheid te controleren en afwijkingen van de originele staat in de beschrijving aan te geven. Meer informatie vindt u in de Voorwaarden van de Echtheidsgarantie.

Wat is kopersbescherming?

Met Chrono24-kopersbescherming geniet u ook na het bestellen van uw horloge op Chrono24 bescherming. In het uitzonderlijke geval dat iets niet verloopt zoals gepland, kunt u rekenen op onze ondersteuning. Wij helpen u samen met de handelaar een bevredigende oplossing te vinden. Neem daarvoor uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de levering contact met ons op (support@chrono24.com).

Meer informatie over kopersbescherming vindt u hier: De Chrono24-kopersbescherming

Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren?

Kopen via Trusted Checkout: neem binnen 14 dagen na de bezorging van het product contact op met onze klantenservice indien u gebruik wilt maken van uw 14 dagen zichttermijn. Dit kan zowel telefonisch (+49 721 96693-920) als per e-mail (). Wij documenteren uw melding, bevestigen dat deze binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

Indien u het aankoopbedrag rechtstreeks aan de handelaar hebt betaald, dient u in geval van een retournering contact met hem of haar op te nemen. Houd er alstublieft rekening mee dat u geen wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebt als u bij een particuliere verkoper koopt.

Waar en hoe kan ik de invoerrechten en de btw betalen?
De kosten en belastingen worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. In de meeste gevallen betaalt u de kosten en de belastingen aan de pakketdienst bij de bezorging.
De offerte is afkomstig uit het buitenland. Waar moet ik bij de koop op letten en met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
De prijs wordt in de advertentie weergegeven, zoals de verkoper hem ingevoerd heeft. Er kunnen daarom bijkomende kosten ontstaan, zoals douanekosten, belastingen, verzend- en verzekeringskosten.

Voor de exacte prijs en de inbegrepen kosten dient u contact op te nemen met de aanbieder van het horloge. Hij kan u ook vertellen of de douaneformaliteiten door de expediteur worden afgehandeld. Voor de in uw land geldende regels kunt u contact opnemen met uw lokale douane-instantie.

Binnen de Europese Unie is de aankoop van een horloge vrij van douanekosten en invoerrechten. Bij de import vanuit een land buiten de EU, bijvoorbeeld uit de VS, zijn behalve de aankoopprijs bovendien nog beperkte douanekosten en de invoerrechten verschuldigd. Neem contact op met de douane voor exacte informatie.
Welke belastingen moet ik eventueel betalen bij invoer?
Als u een product in uw land importeert, kan het zijn dat u invoerrechten en btw moet betalen. Die worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. Neem voor exacte informatie alstublieft contact op met de douane.
Aan wie kan ik een vraag stellen over een bepaald horloge?
De verkoper beantwoordt graag alle vragen over eigenschappen, beschikbaarheid, staat en verzending. Als u de verkoper een vraag wilt stellen, klikt u op de aanbodsite op de button 'Contact opnemen met de verkoper'.
Hoe zoek ik een horloge op Chrono24?
Op Chrono24 vindt u via de zoekbalk eenvoudig het horloge dat u op het oog heeft. Bovendien bieden de zoekresultaten diverse filtermogelijkheden.

Zoekbalk
De zoekbalk is de eenvoudigste en snelste manier om te zoeken. De zoekterm wordt tijdens het invoeren automatisch aangevuld en gecompleteerd.

Zoekresultaten
De zoekresultatenpagina beschikt over diverse filtermogelijkheden. Filter bijv. op fabrikant, model, referentie of beschikbaarheid. De zoekresultatenlijst kan bovendien worden gesorteerd op relevantie, prijs of insteldatum.

Door op Deze zoekopdracht opslaan te klikken, kunt u een zoekopdracht aanmaken om via e-mail over nieuwe aanbiedingen geïnformeerd te worden. Het door u opgeslagen filter wordt daarbij automatisch opgeslagen.
Hoe vind ik een bepaald horloge?

U vindt het eenvoudigst een horloge op Chrono24 via de zoekfunctie. Nadat u een zoekopdracht heeft uitgevoerd, heeft u verschillende filters tot uw beschikking – o.a. 'model', 'jaar' en 'prijs' – om uw zoekresultaten verder in te perken.

U kunt een zoekopdracht ook opslaan. Wij stellen u vervolgens op de hoogte als er nieuwe resultaten voor uw zoekopdracht zijn.

Waar moet ik op letten bij een particuliere aankoop?
Als u bij een particuliere verkoper wilt kopen, is de escrowservice op Chrono24 de veiligste manier om het horloge te betalen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 ondersteunt u als de verkoop niet zo loopt als afgesproken.

Als de particuliere verkoper de escrowservice op Chrono24 niet aanbiedt, raden wij u aan hem persoonlijk te ontmoeten op een veilige locatie. Een persoonlijke afwikkeling in de zaak van een erkende horlogehandelaar, die uw horloge meteen kan controleren, is in dat geval de veiligste manier. Alternatieven zijn betalen via PayPal of gebruik maken van een externe escrowservice. Houd er rekening mee dat alleen particuliere verkopers die de escrowservice op Chrono24 gebruiken door ons gecontroleerd kunnen worden. Check het aanbod en de voorwaarden nauwkeurig, voordat u een horloge bij een particuliere verkoper koopt.
Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren?

Kopen via Trusted Checkout: neem binnen 14 dagen na de bezorging van het product contact op met onze klantenservice indien u gebruik wilt maken van uw 14 dagen zichttermijn. Dit kan zowel telefonisch (+49 721 96693-920) als per e-mail (). Wij documenteren uw melding, bevestigen dat deze binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

Indien u het aankoopbedrag rechtstreeks aan de handelaar hebt betaald, dient u in geval van een retournering contact met hem of haar op te nemen. Houd er alstublieft rekening mee dat u geen wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebt als u bij een particuliere verkoper koopt.

Wie betaalt de kosten voor de retournering?
U betaalt de kosten voor de retournering. Houd er alstublieft rekening mee dat de verzending door de verzekering tot 250 euro kan kosten.

Als u een afwijkend bezorgadres wilt gebruiken, geef dan het volledige nieuwe adres door via de button 'Contact opnemen met Chrono24'. Wij regelen de rest.

Houd er alstublieft rekening mee dat u bij een creditcardbetaling binnen een paar minuten een reactie van het systeem krijgt. Indien u geen betaalbevestiging of zelfs een foutmelding krijgt, kan dit de volgende oorzaken hebben:

1. Uw creditcard is niet geregistreerd voor 3D Secure (VerifiedByVisa/ MasterCard Secure Code). Hierover kunt u het best contact opnemen met uw bank.

2. De betaallimiet van uw creditcard is overschreden. U kunt deze limiet bij uw creditcardmaatschappij laten verhogen.

Hartelijk bedankt voor uw betaling. In myChrono24 kunt u onder 'Kopen' de betaling bevestigen met de button 'Ja, ik heb betaald'.

Wij stellen u op de hoogte zodra we uw betaling hebben ontvangen. Betalingsherinneringen kunt u als niet verzonden beschouwen. Deze berichten worden automatisch gegenereerd en stopgezet zodra de betaling is ontvangen.

Houd er alstublieft rekening mee dat een overschrijving 2 tot 3 werkdagen duurt.

Wanneer ontvang ik het horloge?
De beschikbaarheid en levertijd worden aangegeven op de aanbodsite. Houd er alstublieft rekening mee dat de levertijd ingaat op het moment dat de betaling is ontvangen. De verkoper beantwoordt graag al uw vragen omtrent de verzending. Als u de verkoper een vraag wilt stellen, klikt u op de aanbodsite op de button 'Contact opnemen met de verkoper'.
Hoe snel is het product beschikbaar?
Via Trusted Checkout aangeboden producten zijn in de regel meteen of op korte termijn beschikbaar. Exacte informatie vindt u op de betreffende aanbodsite.
Door welke pakketdienst wordt het product geleverd?
Over het algemeen bepaalt de handelaar met welke pakketdienst hij het product wil verzenden. In de verzendbevestiging ziet u de gekozen pakketdienst.
Kan ik de status van mijn verzending volgen?
Wij informeren u, zodra het product wordt verzonden en sturen u, indien voorhanden, een track & trace nummer.
Ben ik tegen beschadigingen tijdens het transport of diefstal verzekerd?
Trusted Checkout-bestellingen worden altijd verzekerd verzonden, voor zover u met de handelaar geen andere afspraken heeft gemaakt.
Tot welke waarde is de verzending verzekerd?
Over het algemeen wordt het product bij verzending voor de volledige waarde verzekerd.
Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren?

Kopen via Trusted Checkout: neem binnen 14 dagen na de bezorging van het product contact op met onze klantenservice indien u gebruik wilt maken van uw 14 dagen zichttermijn. Dit kan zowel telefonisch (+49 721 96693-920) als per e-mail (). Wij documenteren uw melding, bevestigen dat deze binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

Indien u het aankoopbedrag rechtstreeks aan de handelaar hebt betaald, dient u in geval van een retournering contact met hem of haar op te nemen. Houd er alstublieft rekening mee dat u geen wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebt als u bij een particuliere verkoper koopt.

Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren?

Kopen via Trusted Checkout: neem binnen 14 dagen na de bezorging van het product contact op met onze klantenservice indien u gebruik wilt maken van uw 14 dagen zichttermijn. Dit kan zowel telefonisch (+49 721 96693-920) als per e-mail (). Wij documenteren uw melding, bevestigen dat deze binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

Indien u het aankoopbedrag rechtstreeks aan de handelaar hebt betaald, dient u in geval van een retournering contact met hem of haar op te nemen. Houd er alstublieft rekening mee dat u geen wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebt als u bij een particuliere verkoper koopt.

Hartelijk bedankt voor uw betaling. In myChrono24 kunt u onder 'Kopen' de betaling bevestigen met de button 'Ja, ik heb betaald'.

Wij stellen u op de hoogte zodra we uw betaling hebben ontvangen. Betalingsherinneringen kunt u als niet verzonden beschouwen. Deze berichten worden automatisch gegenereerd en stopgezet zodra de betaling is ontvangen.

Houd er alstublieft rekening mee dat een overschrijving 2 tot 3 werkdagen duurt.

Wanneer ontvang ik het horloge?
De beschikbaarheid en levertijd worden aangegeven op de aanbodsite. Houd er alstublieft rekening mee dat de levertijd ingaat op het moment dat de betaling is ontvangen. De verkoper beantwoordt graag al uw vragen omtrent de verzending. Als u de verkoper een vraag wilt stellen, klikt u op de aanbodsite op de button 'Contact opnemen met de verkoper'.

Hartelijk bedankt voor uw betaling. In myChrono24 kunt u onder 'Kopen' de betaling bevestigen met de button 'Ja, ik heb betaald'.

Wij stellen u op de hoogte zodra we uw betaling hebben ontvangen. Betalingsherinneringen kunt u als niet verzonden beschouwen. Deze berichten worden automatisch gegenereerd en stopgezet zodra de betaling is ontvangen.

Houd er alstublieft rekening mee dat een overschrijving 2 tot 3 werkdagen duurt.

Wat kan ik doen als de verkoper niet antwoordt?
We verzoeken verkopers met klem binnen 5 dagen te antwoorden. Veel verkopers ontvangen dagelijks veel aanvragen, hetgeen af en toe voor vertraging kan zorgen. U kunt ook proberen telefonisch contact op te nemen met de verkoper. In de meeste gevallen vindt u het telefoonnummer op de aanbodsite onder 'Verkoper'.
Hoe neem ik direct contact op met de handelaar?
Bij vragen over een product kunt u contact opnemen met de handelaar via de aangegeven contactgegevens. Vragen rondom uw Trusted Checkout-bestelling beantwoordt ons support team graag telefonisch (+49 721 96693-920) of per e-mail ().
Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren?

Kopen via Trusted Checkout: neem binnen 14 dagen na de bezorging van het product contact op met onze klantenservice indien u gebruik wilt maken van uw 14 dagen zichttermijn. Dit kan zowel telefonisch (+49 721 96693-920) als per e-mail (). Wij documenteren uw melding, bevestigen dat deze binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

Indien u het aankoopbedrag rechtstreeks aan de handelaar hebt betaald, dient u in geval van een retournering contact met hem of haar op te nemen. Houd er alstublieft rekening mee dat u geen wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebt als u bij een particuliere verkoper koopt.

Wanneer ontvang ik mijn geld?

Bij een betaling via de escrowservice

De koper maakt de koopprijs over naar de derdenrekening. Daar blijft het geld veilig staan totdat de koper het product heeft ontvangen en dit heeft bevestigd. Uiterlijk 7 dagen nadat de koper de ontvangst heeft bevestigd, geven we de betaling vrij. De betaling kan ook eerder worden vrijgegeven als de koper daarmee instemt.

Als de koper de koopprijs rechtstreeks aan u betaalt, neem dan zelf contact op met de koper. In dit geval raden wij aan de verkoop altijd via een vooruitbetaling af te wikkelen.

Ik kan mijn advertentie niet vinden. Wanneer wordt deze vrijgegeven op Chrono24?
Als u uw advertentie niet op Chrono24 kunt vinden, kan dat de volgende redenen hebben:
  1. De handmatige controle heeft nog niet plaatsgevonden. Voor de veiligheid van alle Chrono24-gebruikers controleren wij nieuwe advertenties met de hand. Dit gebeurt uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. De activatie duurt over het algemeen 1 à 3 werkdagen.
  2. De veiligheidsfoto's zijn niet correct. In dit geval heeft u een e-mail ontvangen met het verzoek de veiligheidsfoto's in myChrono24 te updaten.
  3. Uw gebruikersaccount is nog niet geactiveerd. Controleer alstublieft of u op de link in de activeringsmail heeft geklikt en uw gebruikersaccount hebt bevestigd.
  4. Uw identiteit is nog niet gecontroleerd. Houd er alstublieft rekening mee dat het controleren van uw identiteitsdocumenten 1 à 3 werkdagen in beslag neemt.
Hoeveel is mijn horloge waard?

U kunt de waarde van uw horloge eenvoudig berekenen op Chrono24 – uiteraard kosteloos. Selecteer het model en de staat en wij vergelijken uw horloge met een wereldwijd aanbod van 300.000 horloges. Vervolgens bevelen wij een vraagprijs aan, waarmee u de hoogst mogelijke verkoopprijs behaalt.
Naar de waardebepaling

Koopt Chrono24 horloges aan?
Als online marktplaats brengt Chrono24 horlogeliefhebbers van over de hele wereld bij elkaar. Het koopproces vindt daarbij altijd tussen de koper en de verkoper plaats. Daarom kopen, taxeren of controleren wij ook geen handelswaar. Wij raden u aan om uw horloge via een particuliere advertentie te verkopen.
Wat is een referentienummer?
Het referentienummer beschrijft het model (of de modelvariant) van uw horloge en kan uit meerdere cijfers en letters bestaan. Bij sommige merken vindt u dit nummer op de achterkant van het deksel (niet te verwarren met het kastnummer), op de bandaanzet of gegraveerd in de wijzerplaat. Het referentienummer is daarnaast ook terug te vinden in de documenten van uw horloge of op uw factuur. Indien u het referentienummer niet terugvindt, zoek dan afbeeldingen op internet en vergelijk deze met uw horloge. Deze korte opzoeking zal u in de meeste gevallen verder helpen.
Hoe kan ik mijn horloge verzenden?
Chrono24 werkt momenteel niet samen met een pakketdienst. Informeer alstublieft van tevoren bij een lokale pakketdienst over de voorwaarden voor het verzenden van producten met een hoge waarde. Verzend het product voor de volledige waarde verzekerd en met Track & Trace. De ontvanger dient te tekenen voor de ontvangst van het pakket. Bij een internationale retourzending dient u expliciet te vermelden dat het om een retourzending gaat, zodat de douane geen invoerbelasting over het pakket heft.
Hoe wijzig ik mijn advertentie?

U kunt uw advertentie op elk gewenst moment bewerken in myChrono24 (momenteel alleen op de website van Chrono24 en niet via de app). Ga hiervoor naar het menupunt 'Advertenties' en klik vervolgens onder de advertentie op 'Advertentie wijzigen'.

Als u de prijs, de fabrikant of het model wilt wijzigen, neemt u via het onderstaande contactformulier contact met ons op.

Welke betalingsmethodes kan ik aanbieden als ik een koper heb gevonden?
De koper betaalt normaal gesproken via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat hij of zij de koopprijs overmaakt naar een veilige derdenrekening. Vervolgens verzendt u het horloge naar de koper. De verkoopprijs wordt bijgeschreven op uw bankrekening zodra het horloge veilig is aangekomen.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de koper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. Laat de koper weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving. Chrono24 geeft deze betaalgegevens door aan de koper.

Meer informatie over de escrowservice vindt u hier.

Vanzelfsprekend kunt u het product ook persoonlijk aan de koper overhandigen. We raden u aan voor een bewaakte locatie te kiezen, bijvoorbeeld bij een juwelier. In plaats daarvan kunt u ook gebruik maken van de escrowservice als veilige betaalmethode.

Lees alstublieft ook onze Veiligheidstips.
Ik heb mijn horloge niet verkocht

Als u uw horloge niet binnen 6 maanden verkoopt, krijgt u de advertentiekosten terug. De voorwaarden zijn dat uw horloge 6 maanden online heeft gestaan op Chrono24, niet is verkocht en nog in uw bezit is. Als bewijs dient u ons na afloop van deze 6 maanden 2 foto's van uw horloge sturen. Op deze foto's dient het horloge een door ons voorgeschreven tijd aan te geven. Neem hiervoor contact met ons op via het onderstaande contactformulier.

Houd er alstublieft rekening mee dat volgens onze algemene voorwaarden voor particuliere verkopers een terugbetaling niet mogelijk is als het horloge in de tussentijd op een andere manier is verkocht.

Mijn advertentie is verwijderd

Om het aanbod op Chrono24 actueel te houden, controleren wij regelmatig per e-mail of de aangeboden producten nog beschikbaar zijn. Als u uw advertentie niet bevestigt, wordt deze na een week automatisch verwijderd. Wij reactiveren uw advertentie graag voor u. Neem hiervoor alstublieft contact met ons op via het onderstaande contactformulier.

U kunt uw advertenties eenvoudig beheren in myChrono24. Daar vindt u alle belangrijke informatie in een oogopslag.

Hoelang is mijn advertentie online?
De looptijd van uw aanbod hangt af van het type advertentie:
  1. Als u de verkoopcommissie voor een succesvolle verkoop op Chrono24 achteraf betaalt, blijft uw advertentie 3 maanden online. Gedurende deze tijd mag u uw product nergens anders aanbieden of verkopen. Als u uw horloge niet verkoopt in dit tijdsbestek, kunt u uw advertentie met 3 maanden verlengen of laten verwijderen. Voor het laatste hebben wij een bewijs van bezit nodig.
  2. Als u vooraf betaalt voor het publiceren van uw advertentie, blijft deze 6 maanden online. Na afloop van deze periode kunnen wij uw advertentie verwijderen, al zijn wij daartoe niet verplicht.
Hoe functioneert de geld-terug-garantie precies?
Wanner u uw horloge niet binnen 6 maanden verkoopt, krijgt u van ons de advertentiekosten terug. Als voorwaarde geldt daarbij dat uw horloge 6 maanden lang op Chrono24 online moet hebben gestaan, niet verkocht is en zich nog in uw bezit bevindt. Daarvoor moet u na afloop van deze 6 maanden binnen 4 weken aantonen dat het horloge nog in uw bezit is.
Hoelang is mijn advertentie online?
De looptijd van uw aanbod hangt af van het type advertentie:
  1. Als u de verkoopcommissie voor een succesvolle verkoop op Chrono24 achteraf betaalt, blijft uw advertentie 3 maanden online. Gedurende deze tijd mag u uw product nergens anders aanbieden of verkopen. Als u uw horloge niet verkoopt in dit tijdsbestek, kunt u uw advertentie met 3 maanden verlengen of laten verwijderen. Voor het laatste hebben wij een bewijs van bezit nodig.
  2. Als u vooraf betaalt voor het publiceren van uw advertentie, blijft deze 6 maanden online. Na afloop van deze periode kunnen wij uw advertentie verwijderen, al zijn wij daartoe niet verplicht.
Wanneer kan ik mijn advertentie laten verwijderen?
Hoe en wanneer u uw aanbod kunt laten verwijderen, is afhankelijk van het type advertentie:
  1. Als u de verkoopcommissie voor een succesvolle verkoop op Chrono24 achteraf betaalt, kunt u gedurende de looptijd om de volgende redenen de advertentie laten verwijderen:
    • Het horloge is verkocht
    • Het horloge is beschadigd of vernietigd
    • Het horloge is gestolen
    • Andere redenen, buiten uw schuld om
    Na het einde van de looptijd kan uw advertentie worden verwijderd. Daarvoor hebben wij een bewijs nodig dat u het product nog in uw bezit heeft.
  2. Als u vooraf hebt betaald voor het publiceren van uw advertentie, kan deze te allen tijde worden verwijderd.
Hoe plaats ik een advertentie op Chrono24?

Een advertentie plaatsen op Chrono24 is zeer eenvoudig met onze advertentie-assistent. U heeft alleen het referentienummer van uw horloge nodig. U kunt het model ook handmatig uitkiezen. Klik daarvoor op 'Verder zonder referentienummer'. Meer informatie vindt u hier: Verkoop uw horloge op Chrono24

Hoe verloopt de verkoop precies?
U verkoopt uw horloge veilig via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat u het horloge pas verzendt nadat de koper het bedrag heeft overgemaakt naar een derdenrekening. Zodra het product bij de koper is aangekomen, wordt het geld aan u uitbetaald.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de koper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. In dat geval betaalt de koper u rechtstreeks. Laat hem of haar weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving.

Meer informatie over verkopen via de escrowservice vindt u hier.
Hoe functioneert de geld-terug-garantie precies?
Wanner u uw horloge niet binnen 6 maanden verkoopt, krijgt u van ons de advertentiekosten terug. Als voorwaarde geldt daarbij dat uw horloge 6 maanden lang op Chrono24 online moet hebben gestaan, niet verkocht is en zich nog in uw bezit bevindt. Daarvoor moet u na afloop van deze 6 maanden binnen 4 weken aantonen dat het horloge nog in uw bezit is.
Hoe moet ik mijn advertenties samenstellen?
U kunt de gegevens van uw horloges zelf invoeren of de gegevens importeren van uw website.

In uw handelaarsaccount stelt u uw aanbod zelf samen. Vul daarvoor het formulier Nieuw aanbod in. Onze vragenlijst helpt u om snel een complete beschrijving van uw horloge samen te stellen. Bij elk aanbod kunt u, afhankelijk van het geboekte pakket, tussen 6 en 16 foto's publiceren.

De data-import vanaf uw website is mogelijk vanaf 25 aanbiedingen en de PRO-listing. Daarbij worden de gegevens volautomatisch van uw website geïmporteerd en dagelijks geactualiseerd.
Hoe kan ik mij als commerciële handelaar registreren?
U kunt zich in een paar stappen als commerciële aanbieder bij Chrono24 registreren:
  1. Persoonlijke gegevens invoeren
  2. Betalingsgegevens vastleggen (creditcard of SEPA-incasso binnen Duitsland)
  3. Verificatiedocumenten verzenden
Daarna kunt u al de eerste aanbiedingen uploaden. Voordat uw aanbiedingen gepubliceerd worden, moet uw handelaarsaccount eerst nog door Chrono24 vrijgegeven worden. Wij wijzen u erop dat vrijgave pas plaatsvindt na controle van uw informatie en documenten. Hiervoor hebben wij kopieën van de volgende documenten nodig, via upload, e-mail, fax of post:
  • Een uittreksel uit het handelsregister of een bewijs van inschrijving bij de Kamer van Koophandel
  • Een bewijs van de geldigheid van uw adres, bijvoorbeeld een kopie van uw telefoonfactuur, elektriciteitsrekening o.i.d.
Maak gebruik van de kosteloze 30-daagse proefperiode om Chrono24 uitgebreid uit te proberen.

Wij willen u erop wijzen dat vragen die via dit menuonderdeel worden gesteld moeilijk in te delen zijn. Daardoor kan het langer duren voordat wij reageren.

Wij willen u zo snel mogelijk helpen. Daarom is het belangrijk dat u controleert of uw vraag misschien beter bij een ander menuonderdeel past.

Hartelijk bedankt voor je interesse!
Je kunt ons bereiken via de button 'Contact opnemen met Chrono24'.
Heb je al op onze vacaturesite gekeken? Ga nu naar de actuele vacatures:
https://about.chrono24.com/jobs/

Contact opnemen met Chrono24

Verplicht veld

Meer informatie

Meer informatie

Vind de antwoorden op veelgestelde vragen over Chrono24.

Veelgestelde vragen bekijken

Meer informatie over ons

Meer informatie over ons

Werp een blik achter de schermen en kom meer te weten over Chrono24.

Meer informatie

Heeft u vragen?
We helpen u graag verder.

+49 721 96693-900

Contact