Een horloge verzenden
Heeft u een horloge verkocht of bent u dit van plan? Onze tips helpen u, uw horloge veilig naar de koper te verzenden. Vink een voor een de punten op onze checklist af. Zo zorgt u ervoor dat u niets over het hoofd ziet.
Verzendkosten
Als u van plan bent een horloge te verkopen, dient u vooraf rekening te houden met een aantal punten. Het eerste is de prijs die u wilt krijgen. Als u de volledige vraagprijs wilt krijgen, raden wij aan rekening te houden met de verzendkosten, voordat u de advertentie opstelt.
Zodra de advertentie voor uw horloge online staat, zullen potentiële kopers informeren of de vraagprijs inclusief verzendkosten is. Wij raden u daarom aan een prijs op te stellen inclusief verzendkosten. Zo voorkomt u dat de koper achteraf meer betaalt dan verwacht. Het zorgt er ook voor dat u extra speelruimte heeft bij de onderhandelingen over de prijs.
Invoerrechten
Het is erg belangrijk dat u informatie inwint over de invoerrechten van het betreffende land en de noodzakelijke documenten toevoegt aan de verzending. Op die manier weet u zeker dat het horloge zonder problemen bij de koper aankomt. Informeer naar de wettelijke richtlijnen (bijv. voor een horlogeband van alligatorleer) en meld uw verzending vooraf aan bij de douane. Regel onderling met de koper wie eventuele bijkomende invoerrechten betaalt.
Het pakket
Om er zeker van te zijn dat het horloge tijdens het transport niet beschadigd raakt, moet het pakket een geschikt formaat en voldoende vulling hebben. Het pakket mag niet te groot zijn, want dan kunnen de box en het horloge heen en weer worden geslingerd. Gebruik genoeg vulling en dempmateriaal, bijvoorbeeld noppenfolie, zodat het horloge beschermd is tegen schokken. Het materiaal moet uw horloge stevig op zijn plaats houden, zowel in de box als in het pakket.
Verzekering
Dit punt is heel belangrijk. Laat u voor de verzending uitvoerig informeren over de verzekering. Kies een verzendoptie waarbij uw horloge voor de volledige waarde tegen beschadigingen en verlies is verzekerd. Zorg ervoor dat u een verzekering kiest die ook horloges en kostbaarheden dekt.
Adres van de ontvanger
Ook al lijkt het vanzelfsprekend: noteer het adres correct, volledig en goed leesbaar op de verpakking of het label. En zorg dat het verzendadres overeenkomt met het adres dat in uw myChrono24-account staat. Als de koper u een ander bezorgadres geeft, neem dan contact op met ons support team.
Track & Trace
Geef de Track & Trace-code door aan de koper zodra u het pakket heeft verzonden. Zo kan de koper de bestelling volgen en is hij of zij op de hoogte van de status van de bezorging.