InloggenInloggen

Chrono24 help en FAQ

Maak gebruik van onze vrije zoekmachine om snel antwoord op uw vragen te krijgen. Als alternatief kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen.

Zoeken op Chrono24

Hoe zoek ik een horloge op Chrono24?
Op Chrono24 vindt u via de zoekbalk eenvoudig het horloge dat u op het oog heeft. Bovendien bieden de zoekresultaten diverse filtermogelijkheden.

Zoekbalk
De zoekbalk is de eenvoudigste en snelste manier om te zoeken. De zoekterm wordt tijdens het invoeren automatisch aangevuld en gecompleteerd.

Zoekresultaten
De zoekresultatenpagina beschikt over diverse filtermogelijkheden. Filter bijv. op fabrikant, model, referentie of beschikbaarheid. De zoekresultatenlijst kan bovendien worden gesorteerd op relevantie, prijs of insteldatum.

Door op Deze zoekopdracht opslaan te klikken, kunt u een zoekopdracht aanmaken om via e-mail over nieuwe aanbiedingen geïnformeerd te worden. Het door u opgeslagen filter wordt daarbij automatisch opgeslagen.
Hoe filter ik de zoekresultaten op bepaalde aanbiedingen?
Nadat u via de zoekbalk naar een product heeft gezocht, kunt u het resultaat verder verfijnen met de filters in de lijst met zoekresultaten. Filter bijv. op fabrikant, model, model, toestand of materiaal. Door te klikken op meer verschijnen extra filteropties. U kunt tegelijkertijd meerdere waarden van een filter selecteren. Om een filter te deactiveren, verwijdert u heel eenvoudig het betreffende vinkje.

Via het keuzeveld aan de rechterbovenrand van de lijst kunt u de sortering van de resultaten aanpassen. Maak een keuze tussen prijs, insteldatum en relevantie. De standaardsortering kunt u in de instellingen in uw myChrono24-account veranderen.

Horloges kopen

Ik wil een bepaald horloge kopen. Hoe ga ik te werk?
Er zijn meerdere mogelijkheden om een horloge via Chrono24 te kopen:

1. Chrono24 Trusted Checkout
Met Trusted Checkout bestelt u het horloge bij de handelaar van uw keuze en betaalt u via Chrono24. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop. Trusted Checkout-aanbod herkent u aan het groene Trusted Checkout-symbool.

Om een horloge via Trusted Checkout te kopen, klikt u op de aanbodsite op de groene button Aankoopverzoek doen en vult u uw afleveradres in. Daarna stuurt de handelaar u een persoonlijke offerte inclusief verzendkosten. Accepteer de offerte om het product te bestellen.

2. Nu kopen
Bij 'Nu kopen' kunt u het horloge kopen zonder vooraf contact op te nemen met de handelaar. Het respectievelijke aanbod wordt met de vermelding Nu kopen mogelijk weergegeven.

Om een product te kopen, klikt u op de aanbodsite op de groene button Nu kopen. Vul uw afleveradres in en bestel het product. Daarna maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Het geld wordt pas uitbetaald aan de handelaar als u uw horloge ontvangen heeft.

3. Direct contact opnemen met de verkoper
Als Trusted Checkout en 'Nu kopen' niet mogelijk zijn, dient u zich via het contactformulier (button: Contact opnemen met verkoper) of telefonisch tot de verkoper te wenden.
Wie is de andere contractpartij bij de aankoop van een horloge?
De andere contractpartij is altijd de betreffende handelaar of particuliere verkoper. Chrono24 is niet betrokken bij het eigenlijke verkoopproces; de verkoop vindt alleen tussen de koper en de verkoper plaats. Als u uw horloge bij een handelaar koopt, moet u rekening houden met zijn algemene voorwaarden. Als u een horloge koopt via Trusted Checkout of via 'Nu kopen', krijgt u de verkoopvoorwaarden in de loop van het koopproces te zien.
Hoe neem ik contact met de verkoper van een horloge?
Bij aanbod dat voor Chrono24 Trusted Checkout of 'Nu kopen' beschikbaar is, kunt u het product via de groene buttons Aankoopverzoek doen of Nu kopen bestellen. Via de optie Vragen over dit horloge stelt u algemene vragen over het aangeboden product aan de verkoper.

Bij al het andere aanbod treedt u met verkoper in contact via de button Contact opnemen met verkoper.

De verkoper ontvangt uw bericht per e-mail. Wij hebben geen informatie over het tijdpunt waarop hij het bericht leest en beantwoordt. U kunt ook telefonisch contact opnemen met de verkoper. Het telefoonnummer vindt u op de aanbodsite in de rubriek Verkoper.
Hoe is de verkoopprijs van een horloge samengesteld?
De verkoopprijs van een horloge is samengesteld uit meerdere componenten. Op de eerste plaats is de offerteprijs / aangeboden prijs voor het horloge zelf van belang. Bovendien kan er sprake zijn van bijkomende kosten voor verpakking, verzekering, verzending, BTW en invoerrechten. Afhankelijk van de vraag of u uw horloge bij een handelaar in binnen- of buitenland bestelt, kunnen deze bijkomende kosten verschillen in hoogte. Neem contact op met de verkoper voor exacte informatie.
De offerte is afkomstig uit het buitenland. Waar moet ik bij de koop op letten en met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
De prijs wordt in de advertentie weergegeven, zoals de verkoper hem ingevoerd heeft. Er kunnen daarom bijkomende kosten ontstaan, zoals douanekosten, belastingen, verzend- en verzekeringskosten.

Voor de exacte prijs en de inbegrepen kosten dient u contact op te nemen met de aanbieder van het horloge. Hij kan u ook vertellen of de douaneformaliteiten door de expediteur worden afgehandeld. Voor de in uw land geldende regels kunt u contact opnemen met uw lokale douane-instantie.

Binnen de Europese Unie is de aankoop van een horloge vrij van douanekosten en invoerrechten. Bij de import vanuit een land buiten de EU, bijvoorbeeld uit de VS, zijn behalve de aankoopprijs bovendien nog beperkte douanekosten en de invoerrechten verschuldigd. Neem contact op met de douane voor exacte informatie.
Hoe kan ik betalen?
Elke handelaar beslist zelf welke betalingswijzen hij aanbiedt. Neem a.u.b. rechtstreeks contact op met de aanbieder om de details van de betaling te bespreken. Soms vermeldt de aanbieder de mogelijke betalingswijzen in de beschrijvingstekst. Bij commerciële handelaren in horloges is vooruitbetaling door overboeking een wijd verbreide methode die in tegenstelling tot creditcards en PayPal weinig extra kosten voor koper en verkoper met zich meebrengt. In dit geval wordt het horloge verzonden, nadat de betaling op de bankrekening van de handelaar is bijgeschreven. Houd er rekening meer dat dit enkele dagen kan duren. Als alternatief kunnen betalingen worden afgehandeld met PayPal, creditcard, een persoonlijke afspraak voor een ontmoeting en contante betaling op een veilige locatie of het gebruik van een betrouwbare bemiddelingsdienst.

Veel handelaren bieden hun horloges aan via de Chrono24 Trusted Checkout. Met de Trusted Checkout vindt de complete afwikkeling van de bestelling plaats via Chrono24 - van de aanvraag bij de verkoper en de betaling tot de afhandeling van een eventuele retourzending. Het team van Chrono24 staat daarbij steeds tot uw beschikking als aanspreekpunt en draagt mede zorg voor een probleemloze afwikkeling.
Wat zegt het Trusted Seller-keurmerk over een handelaar?
Elke handelaar op Chrono24 wordt bij de registratie uitgebreid gecontroleerd op identiteit en betrouwbaarheid. Het Trusted Seller-keurmerk wordt uitsluitend toegekend aan handelaren die zich naar de ervaringen van Chrono24 en haar gebruikers onderscheiden door bijzondere betrouwbaarheid en vertrouwenswaardigheid.

De Trusted Seller is een commerciële handelaar in horloges en verplicht zich tot de naleving van bepaalde voorwaarden.Deze houden onder andere in dat

  • de op het platform en aan Chrono24 verstrekte gegevens over zijn persoon en bedrijf op waarheid berusten.
  • er uitsluitend in originele producten uit betrouwbare bron wordt gehandeld.
  • hij de staat van zijn producten naar waarheid vermeldt en eventuele gebreken of schade in woord en beeld kenbaar maakt.
  • hij de aanvragen van klanten die via Chrono24 per e-mail ontvangen zijn, in de regel binnen 5 werkdagen beantwoordt.

De eerlijke en faire afhandeling van de transacties heeft prioriteit. In het geval van geschillen zal de handelaar samen met de klant een oplossing zoeken die voor beide partijen acceptabel is. De overtreding van een of meerdere voorwaarden kan leiden tot tijdelijke of permanente intrekking van het Trusted Seller-keurmerk of, bij zware overtredingen, zelfs van het lidmaatschap van Chrono24.
Hoe wordt mijn e-mailadres getoond aan de verkoper?
In het kader van de richtlijn voor gegevensbescherming wordt het e-mailadres van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Als u contact opneemt met een verkoper, wordt uw e-mailadres niet getoond, maar automatisch geanonimiseerd door ons systeem.

Als u met de verkoper tot een overeenkomst gekomen bent, kan hij/zij zich naar uw contactgegevens vragen. Daarvoor sturen wij u een e-mail met een link naar een formulier op onze website, waarmee contactgegevens aangevraagd kunnen worden.

Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Waarom zijn de e-mailadressen van sommige verkopers anoniem en van andere niet?
In bepaalde landen hebben we al een geanonimiseerd communicatiesysteem ingevoerd. Alleen in dat geval worden e-mailadressen momenteel gecodeerd getoond. Dit communicatiesysteem wordt binnenkort in alle landen ingevoerd.

Horloges particulier op Chrono24 verkopen

Hoe adverteer ik een horloge?
Via ons formulier kan u uw horloge in slechts enkele stappen adverteren:
  1. Beschrijf uw horloge in detail. Hoe preciezer de beschrijving, hoe gemakkelijker potentiële kopers uw advertentie vinden.
  2. Voeg maximaal 4 foto's van uw horloge toe, vanuit verschillende perspectieven. Houd uw camera klaar. Tijdens het plaatsen van uw advertentie zal u gevraagd worden 2 foto's te maken van uw horloge ingesteld op een door ons opgelegd tijdstip. Hiermee controleren we of u het horloge effectief in uw bezit heeft. Deze foto's worden later ook aan uw advertentie toegevoegd.
  3. Vul uw persoonlijke gegevens in.
  4. In de laatste stap kan u alles nog eens controleren en moet u de advertentiekosten betalen.
Wat kost de advertentie en welke betalingswijzen zijn er?
Voor een privéadvertentie rekenen we 2,85% van de vastgelegde prijs in de advertentie aan. Deze kost bedraagt minimum 5,00 EUR en maximum 299,00 EUR per advertentie – onafhankelijk van de prijs. Als het horloge na 6 maanden niet verkocht is, betalen wij u dit volledige bedrag terug. U kan deze kosten betalen per PayPal, kredietkaart of overschrijving. Laatste update 10/2015.
Hoe functioneert de geld-terug-garantie precies?
Wanner u uw horloge niet binnen 6 maanden verkoopt, krijgt u van ons de advertentiekosten terug. Als voorwaarde geldt daarbij dat uw horloge 6 maanden lang op Chrono24 online moet hebben gestaan, niet verkocht is en zich nog in uw bezit bevindt. Daarvoor moet u na afloop van deze 6 maanden binnen 4 weken aantonen dat het horloge nog in uw bezit is.
Hoe bewerk ik of verwijder ik mijn particuliere advertenties?
U kunt uw particuliere advertenties bewerken in het myChrono24-gedeelte “Mijn advertenties“. Met een klik op de betreffende link kunt u uw advertenties wijzigen of verwijderen. Wanneer u iets wilt veranderen aan prijs, fabrikant of model, dan kunt u contact opnemen met PrivateSeller@chrono24.com. Wij wijzen u erop dat uw advertentie definitief uit ons bestand wordt verwijderd, zodra u deze wist.
Welke betalingswijzen kan ik voorstellen als ik een koper gevonden heb?
U kan volgende betalingsopties aanbieden: overschrijving, PayPal, vertrouwde derde partij. Jammer genoeg kan onze Trusted Checkout-service momenteel enkel aangeboden worden door erkende handelaars. Uiterst belangrijk: Verstuur het product pas als u het geld ontvangen hebt en het definitief gecrediteerd is op uw rekening.

Als u met de koper overeenkomt de betaling via PayPal te regelen, heeft u het e-mailadres van zijn/haar PayPal-account nodig om een betalingsverzoek te kunnen versturen. Daarvoor moet u de contactgegevens van de koper aanvragen via een formulier. In elke e-mail die u van de koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

Uiteraard kan u het horloge ook persoonlijk aan de koper bezorgen. We raden u aan daarvoor een beschermde of bewaakte locatie uit te kiezen, zoals een juwelier bijvoorbeeld.
Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
In het kader van de richtlijn voor gegevensbescherming wordt het e-mailadres van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kan u zijn/haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Waarom zou ik mij moeten inschrijven bij myChrono24?

Exclusieve aanbiedingen
U krijgt toegang tot aanbiedingen die alleen zichtbaar zijn voor myChrono24-gebruikers. U heeft exclusieve toegang tot aanbiedingen van particuliere aanbieders in de eerste dagen na de publicatie.

Sneller uw doel bereiken
myChrono24 neemt geregistreerde gebruikers werk uit handen. U hoeft geen bevestigingstekens meer in te voeren en onze automatische completering maakt het zoeken naar het gewenste horloge nog eenvoudiger.

Altijd helemaal up-to-date
Mis door de opgeslagen zoekopdrachten geen interessante aanbiedingen meer. U slaat uw zoekopdracht op en wij informeren u, zodra nieuwe aanbiedingen binnengekomen zijn.

Behoud het overzicht
Met uw persoonlijk wensenlijstje behoudt u altijd het overzicht over aantrekkelijke aanbiedingen.

Aanbiedingen comfortabel beheren
In myChrono24 kunt u uw aanbiedingen centraal en overzichtelijk beheren.

Interessante aanbiedingen vlot weer terugvinden
Uw myChrono24-chronografie registreert automatisch de aanbiedingen die u als laatste heeft bekeken. Zo vindt u spannende aanbiedingen snel weer terug.

Hoe bewerk ik of verwijder ik mijn particuliere advertenties?
U kunt uw particuliere advertenties bewerken in het myChrono24-gedeelte Mijn advertenties. Met een klik op de betreffende link kunt u uw advertenties wijzigen of verwijderen. Wanneer u iets wilt veranderen aan prijs, fabrikant of model, dan kunt u contact opnemen met PrivateSeller@chrono24.com. Wij wijzen u erop dat uw advertentie definitief uit ons bestand wordt verwijderd, zodra u deze wist.
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Log in bij myChrono24 met uw e-mailadres (gebruikersnaam) en uw wachtwoord. Onder Mijn gegevens kunt u uw persoonlijke gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer of wachtwoord bewerken en opslaan. In het gedeelte Instellingen kunt u de portaal- en e-mail-instellingen aanpassen en de gewenste taal selecteren waarin u de e-mails van Chrono24 wilt ontvangen. Hier kunt u zich ook aanmelden of afmelden voor onze newsletter.

Horloges op commerciële basis verkopen

Hoe kan ik mij als commerciële handelaar registreren?
U kunt zich in een paar stappen als commerciële aanbieder bij Chrono24 registreren:
  1. Persoonlijke gegevens invoeren
  2. Betalingsgegevens vastleggen (creditcard of SEPA-incasso binnen Duitsland)
  3. Verificatiedocumenten verzenden
Daarna kunt u al de eerste aanbiedingen uploaden. Voordat uw aanbiedingen gepubliceerd worden, moet uw handelaarsaccount eerst nog door Chrono24 vrijgegeven worden. Wij wijzen u erop dat vrijgave pas plaatsvindt na controle van uw informatie en documenten. Hiervoor hebben wij kopieën van de volgende documenten nodig, via upload, e-mail, fax of post:
  • Een uittreksel uit het handelsregister of een bewijs van inschrijving bij de Kamer van Koophandel
  • Een bewijs van de geldigheid van uw adres, bijvoorbeeld een kopie van uw telefoonfactuur, elektriciteitsrekening o.i.d.
Maak gebruik van de kosteloze 30-daagse proefperiode om Chrono24 uitgebreid uit te proberen.
Welke prijsmodellen zijn er voor professionele / commerciële handelaren?
Chrono24 biedt verschillende pakketten aan voor verschillende behoeften. De pakketten onderscheiden zich o.a. door het aantal inbegrepen aanbiedingen en het aantal foto's per aangeboden horloge. Bovendien beïnvloeden de prijsmodellen de positionering in de zoekresultatenlijst en bij de TOP-aanbiedingen op de Chrono24 homepage. U kunt maandelijks betalen of voor een jaar vooruit. Alle details vindt u hier.
Hoe kan ik het Premium-pakket boeken en welke voordelen biedt dat?
Wij bieden het Premium-pakket uitsluitend aan handelaren aan die al minimaal een jaar bij Chrono24 aangemeld zijn. Bovendien moet de betreffend handelaar een Trusted Seller zijn. De voorwaarden voor de Trusted Seller-status en het keurmerk vindt u hier.

Het Premium-pakket biedt aan aantal voordelen. Het verhoogt de zichtbaarheid van uw aanbiedingen op de homepage en in de zoekresultatenlijsten en u kunt meer foto's plaatsen. Bovendien worden uw aanbiedingen gemarkeerd met het Premium Seller-symbool. Uw TOP-aanbiedingen worden in de resultatenlijst met TOP gemarkeerd. Op de aanbiedingspagina worden geïnteresseerden in het gedeelte “Deze horloges zouden voor u ook interessant kunnen zijn” uitsluitend uw eigen horloge-aanbiedingen gepresenteerd. Bovendien profiteert u van reclamevrije aanbiedingen, omdat naast uw eigen horloges geen reclame van andere handelaren wordt getoond.
Hoe moet ik mijn advertenties samenstellen?
U kunt de gegevens van uw horloges zelf invoeren of de gegevens importeren van uw website.

In het websitegedeelte voor handelaren stelt u uw aanbiedingen zelf samen. Vul daarvoor het formulier Nieuwe aanbieding in. Onze vragenlijst helpt u om snel een complete beschrijving van uw horloge samen te stellen. Bij elke aanbieding kunt u, afhankelijk van het geboekte pakket, tussen 6 en 16 foto's publiceren.

De data-import vanaf uw website is mogelijk vanaf 25 aanbiedingen en de PRO-listing. Daarbij worden de gegevens volautomatisch van uw website geïmporteerd en dagelijks geactualiseerd.
Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
In het kader van de richtlijn voor gegevensbescherming wordt het e-mailadres van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kan u zijn/haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Expresverkoop

Wat is Expresverkoop?
Expresverkoop is een gratis service voor particuliere verkopers waarbij u uw horloge binnen 6 dagen kan verkopen aan een geselecteerde groep van handelaars. De verkoop verloopt volgens het principe van "bieding onder gesloten omslag". De handelaars hebben 5 dagen tijd om een bod te doen op uw horloge, zonder de biedingen van de andere handelaars te zien.
Hoe verkoop ik een horloge via Expresverkoop?
  1. Adverteer uw horloge via onze iPhone-app.
  2. Na de vrijgave van uw aanbod hebben de deelnemende handelaars 5 dagen tijd om een bod te doen op uw horloge.
  3. Daarna heeft u 3 dagen de tijd om een bod uit te kiezen.
  4. Als u bent ingegaan op een bod, krijgt u de contactgegevens van de betreffende handelaar te zien.
  5. De koop wordt dan door u en de handelaar onderling geregeld.
Wat gebeurt er als ik op geen enkel bod wil ingaan?
Het is niet verplicht een bod te aanvaarden. Als u uw horloge nog steeds wilt verkopen, kan u dat op Chrono24 met een particuliere advertentie doen.
Hoeveel kost deze service?
Voor u als particuliere verkoper is deze service volledig gratis.
Hoe kan ik mijn horloge veilig verzenden?
Momenteel werkt Chrono24 niet samen met een vaste expediteur. Bekende bedrijven, die wereldwijd leveren, zijn bijvoorbeel FedEx, UPS of GLS. Informeer u rechtstreeks bij hen over de verzendvoorwaarden. Let erop dat u uw horloge laat verzekeren voor de volledige waarde.

Nog een tip: Vraag raad aan uw koper, vaak weten Chrono24-handelaars hoe u horloges veilig verzenden kan!
Wat gebeurt er nadat ik een bod gekozen heb?
Nadat u beslist heeft welk bod u aanvaardt, bezorgen wij u de contactgegevens van de handelaar en omgekeerd. Het verdere verloop wordt dan door u en de handelaar onderling geregeld. Als jullie toch niet tot een overeenkomst komen, kan u uw horloge opnieuw adverteren.
Wat doe ik als er niemand op mijn horloge biedt?
Als er niemand een bod deed op uw horloge, kan u uw horloge aanbieden op chrono24 in een particuliere advertentie.
Hoe verloopt de betaling en verzending?
U spreekt rechtstreeks af met de handelaar hoe de betaling en verzending verloopt. De meeste handelaars kiezen ervoor pas te betalen nadat ze het horloge ontvangen hebben. De handelaars die geselecteerd zijn voor Expresverkoop, zijn uitsluitend diegenen die al jaren actief zijn op Chrono24.
Uw zoekopdracht leverde geen hits op