Foto's van hoge kwaliteit
In onze handleiding leest u hoe u thuis goede foto's kunt maken zonder professionele apparatuur.
De advertentiefoto is meestal het eerste waar geïnteresseerden op letten wanneer ze op zoek zijn naar een nieuw horloge. Daarom zijn duidelijke foto's van zeer goede kwaliteit de beste manier om potentiële kopers van uw horloge te overtuigen.
Met deze simpele tips en voorbeelden maakt u op de juiste manier foto's van uw horloge.
Hoofdfoto
Alleen het horloge mag zichtbaar zijn. Extra informatie, opschriften, labels, accessoires, papieren en foto's van de winkel of het team etc. zijn niet toegestaan.
Plaats uw horloge centraal in beeld, zodat het goed zichtbaar is.
Fotografeer uw horloge in liggend formaat.
Belichting
Maak uw foto's idealiter bij daglicht en in een lichte omgeving. Daglicht zorgt voor een optimaal verlichte opname zonder dat u extra fotoapparatuur nodig heeft.
Maak geen gebruik van de flits. Deze kan ervoor zorgen dat de kleur en het materiaal verkeerd overkomen en reflecteert ook meestal op de wijzerplaat, waardoor het horloge slechter waar te nemen is. Gebruik daarom liever een andere lichtbron als uw foto's te donker zijn.
Kwaliteit
Zorg dat het hele horloge, inclusief de wijzerplaat, scherp is.
Zorg dat uw foto's scherp zijn en een hoge resolutie hebben.
Met uw smartphone is het eenvoudig: u focust op het horloge of de accessoires door op uw touchscreen te tikken. Pas achteraf de resolutie en de bestandsgrootte van uw foto's niet aan. De resolutie van smartphonefoto's is meestal perfect voor de zoomfunctie op Chrono24.
Kent u de zoomfunctie al?
Indeling
Zet het horloge en de accessoires netjes neer, zodat de foto hoogwaardig overkomt. Natuurlijk kunt u ook bijzondere details of belangrijke informatie, zoals bewijspapieren, laten zien in extra detailfoto's.
Let bij alle foto's op de positie van de wijzers: stel uw horloge direct vanaf het begin in op '10 over 10'.
Staat
Verwijder o.a. stof en vingerafdrukken voordat u een foto neemt, zodat het horloge op zijn best is. Voeg close-ups toe van eventuele slijtage om uw potentiële kopers een realistische indruk te geven van de staat.