Hulp en veelgestelde vragen

Gebruik het zoekveld om zo snel mogelijk een antwoord te vinden op uw vraag. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met ons.

Op Chrono24 vindt u horloges gemakkelijk via de zoekbalk. De pagina met zoekresultaten biedt ook een breed scala aan filters.

Zoekbalk
De zoekbalk is de makkelijkste manier om een horloge te vinden, omdat u automatisch suggesties voor uw zoekopdracht krijgt terwijl u typt.

Pagina met zoekresultaten
De pagina met zoekresultaten heeft verschillende filters: filter bijvoorbeeld op merk, model, referentienummer of beschikbaarheid. U kunt de zoekresultaten ook sorteren op prijs, datum van plaatsing, relevantie en populariteit

Klik op Zoekopdracht opslaan om een zoekopdracht te bewaren en per e-mail op de hoogte te worden gehouden van nieuwe advertenties. De door u geselecteerde filters worden automatisch opgeslagen.
Nadat u via de zoekbalk naar een product heeft gezocht, kunt u het zoekresultaat via de filters in de lijst met zoekresultaten verder verfijnen. Filter bijvoorbeeld op merk, model, staat of materiaal. Door op Meer te klikken, verschijnen er extra filteropties. U kunt in elke filtercategorie meerdere opties tegelijk selecteren. Om een filter weer te deactiveren, verwijdert u het vinkje.

Via het keuzeveld rechts bovenaan de lijst kunt u de resultaten sorteren op prijs, datum, relevantie en populariteit. De standaardsortering kunt u aanpassen onder Instellingen in myChrono24.
Het referentienummer van een luxe horloge geeft het model van het horloge duidelijk aan. Sommige horlogefabrikanten (bijv. Breitling) gebruiken het ook om de exacte horlogevariant te definiëren (bijv. horlogeband, type sluiting, etc.).

Horloge kopen

Algemeen

Er zijn twee manieren om een horloge op Chrono24 te kopen:

Afwikkeling via Chrono24:
Bij veel advertenties kunt u het horloge direct via Chrono24 kopen. Klik daarvoor op de advertentiepagina op de groene button 'Kopen'. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Direct contact opnemen met de verkoper:
Als de verkoper de afwikkeling via Chrono24 niet aanbiedt, dient u telefonisch of via het contactformulier (button: 'Contact opnemen met verkoper') contact op te nemen met de verkoper. U bespreekt de voorwaarden rondom de betaling en de verzending dan rechtstreeks met de verkoper.

Let op: de andere contractpartij is altijd de verkoper.
De verkoopprijs van een horloge bestaat uit meerdere componenten. In de eerste plaats is de prijs van het horloge zelf van belang. Bovendien kunnen er bijkomende kosten zijn voor verpakking, verzekering, verzending, btw en invoerrechten. Deze kosten kunnen verschillen tussen bestellingen bij handelaren in binnen- of buitenland. Neem contact op met de handelaar voor precieze informatie.
Ja. Zo kunnen we u bij vragen zo goed mogelijk terzijde staan en u informeren over de actuele stand van zaken van uw bestelling.
De andere contractpartij is altijd de betreffende handelaar of particuliere verkoper. Als u kiest voor de afwikkeling via Chrono24, worden de verkoopvoorwaarden in de loop van het koopproces weergegeven. Als u uw horloge bij een handelaar koopt, moet u rekening houden met de algemene voorwaarden van de handelaar.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
U kunt op dit moment betalen met een creditcard (VISA, MasterCard of American Express), Affirm (op dit moment alleen in de VS) of per overschrijving. Welke betaalmethode beschikbaar is voor een product wordt aangegeven op de advertentiepagina.

Om de betalingen af te wikkelen, werken wij met de betaaldienst Mangopay samen. Mangopay is een in online-marktplaatsen gespecialiseerde betaaldienst, die deel uitmaakt van de Franse Credit Mutuel Arkea-groep.
Als een verkoper niet snel reageert, kan dit verschillende redenen hebben. Chrono24 is een internationaal opererend online platform met verkopers uit verschillende landen. Veel handelaren zijn op nationale feestdagen en tijdens vakanties gesloten. Zelfs bij een hoge vraag kan het gebeuren dat aanvragen met enige vertraging worden beantwoord. Neem alstublieft contact op met de verkoper in een van de talen die naast het contactformulier staan vermeld en geef hem of haar de tijd om te antwoorden op uw berichten.
U kunt een verdacht product direct via de advertentie melden. De link Advertentie melden vindt u in elke advertentie. Beschrijf alstublieft heel precies wat u is opgevallen. Vervolgens controleren wij uw melding en treffen, indien nodig, passende maatregelen.
Op Chrono24 geldt de onvoorwaardelijke regel dat handelaren geen vervalste horloges mogen aanbieden. Professionele handelaren worden door ons gecontroleerd en bieden hun luxe horloges voor het grootste deel al jaren met succes aan op Chrono24. Het Trusted Seller-zegel is een extra indicatie van de betrouwbaarheid van een handelaar. Als wordt aangetoond dat een handelaar een replica aanbiedt, wordt hij of zij meteen door ons geblokkeerd.

Voor alle zekerheid kunt u het best zelf de werkelijke marktwaarde van uw horloge achterhalen voordat u het koopt. Horloges van Rolex, Breitling en andere luxemerken worden meestal niet voor een paar honderd euro aangeboden. Over het algemeen geldt: als een aanbieding te mooi klinkt om waar te zijn of als u twijfelt aan de echtheid van het horloge, koop het dan liever niet. Meld in plaats daarvan uw verdenking via de link 'Advertentie melden' in de advertentie.

Houd er alstublieft rekening mee dat authentieke merkhorloges bij een reparatie wel eens van onderdelen worden voorzien die niet exact overeenkomen met de originele onderdelen. Vooral voor vintage horloges is er soms een gebrek. In dat geval is de handelaar verplicht te vermelden welke onderdelen zijn vervangen.
Als de verkoop rechtstreeks via Chrono24 wordt afgewikkeld, kunt u het gewenste horloge bestellen door op de groene button 'Kopen' te klikken. Via 'Contact opnemen met de verkoper' kunt u vragen over de advertentie stellen. U kunt ook veel verkopers een prijsvoorstel sturen door te klikken op 'Prijsvoorstel doen'. Als de button 'Vragen over de advertentie' aanwezig is, zijn de antwoorden op uw vragen publiekelijk zichtbaar voor alle Chrono24-gebruikers.

De verkoper ontvangt uw bericht altijd per e-mail. Wij tonen u de gemiddelde reactietijd. Helaas kunnen wij geen exacte informatie geven over het tijdstip waarop het bericht wordt gelezen of beantwoord.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:

Producten zijn over het algemeen meteen of op korte termijn beschikbaar. Exacte informatie vindt u op de betreffende advertentiepagina.

Verzending

In veel advertenties van professionele handelaren vindt u informatie over de levertijd en de verzendkosten. Particuliere verkopers sturen u altijd een offerte waarin deze informatie is opgenomen.
Over het algemeen bepaalt de handelaar met welke verzendservice hij het product verzendt. In de verzendbevestiging staat welke verzendservice dit is.
Zodra het product wordt verzonden, stellen wij u per e-mail op de hoogte. Wij sturen u ook, indien voorhanden, een track-and-tracecode.
Voor zover u geen andere overeenkomst met de verkoper heeft gesloten, wordt elk horloge dat met de Chrono24-kopersbescherming wordt gekocht voor de volledige waarde verzekerd verzonden – ook vanuit het buitenland. Als u van een particulier koopt, dient u de verzending rechtstreeks met de verkoper te bespreken.
Het product is bij verzending voor de volledige waarde verzekerd.

Van particuliere verkopers kopen

Als u bij een particuliere verkoper wilt kopen, is de escrowservice op Chrono24 de veiligste manier om voor het horloge te betalen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 ondersteunt u als de verkoop niet zo loopt als afgesproken.

Als de particuliere verkoper de escrowservice op Chrono24 niet aanbiedt, raden wij u aan hem of haar persoonlijk te ontmoeten op een veilige locatie. Een persoonlijke afwikkeling bij een erkende horlogehandelaar die uw horloge meteen kan controleren is in dat geval de veiligste manier. Alternatieven zijn betalen via PayPal of gebruikmaken van een externe escrowservice.

Van professionele handelaren kopen

Een garantie is een aanvullende, vrijwillige service van de handelaar of fabrikant die een onvoorwaardelijke schadevergoeding garandeert. De garantie heeft meestal betrekking op de functionaliteit van bepaalde onderdelen of het hele horloge over een vooraf bepaalde periode.

Sommige online handelaren geven ook garanties voor bepaalde diensten. Zoek vooraf uit welke garanties door de handelaar worden gedekt en hoe lang ze geldig zijn. Controleer na aankoop of de garantiekaart een datum heeft en gestempeld of ondertekend is en of de bon overeenkomt met de garantiekaart. Anders kan het zijn dat de garantiekaart niet wordt geaccepteerd.
Bij de registratie wordt de identiteit en de professionaliteit van elke afzonderlijke handelaar uitvoerig gecontroleerd. Dit omvat onder andere een controle van het uittreksel uit het handelsregister en referenties van andere handelaren. Feedback van klanten wordt ook meegenomen in de beoordeling.
Horlogehandelaren mogen andere handelaren aanbevelen aan gebruikers op Chrono24. Zij kunnen maximaal 10 aanbevelingen doen. Alleen Trusted Sellers kunnen andere handelaren aanbevelen en zelf aanbevelingen ontvangen.

Horloges uit het buitenland kopen

De prijs die in de advertentie staat, is de prijs die de verkoper heeft ingevoerd. Er kunnen daarom bijkomende kosten ontstaan, zoals douanekosten, belastingen, verzend- en verzekeringskosten.

Voor de exacte prijs en de inbegrepen kosten dient u contact op te nemen met de aanbieder van het horloge. Hij of zij kan u ook vertellen of de douaneformaliteiten al dan niet door de expediteur worden afgehandeld. Voor de in uw land geldende regels kunt u contact opnemen met uw lokale douane.

Binnen de Europese Unie is de aankoop van een horloge vrij van douanekosten en invoerrechten. Bij import vanuit een land buiten de EU, bijvoorbeeld de VS, zijn behalve de aankoopprijs nog lage douanekosten en invoerrechten te betalen. Neem contact op met de douane voor exacte informatie.
Als u een product in uw land importeert, kan het zijn dat u invoerrechten en btw moet betalen. Deze worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. Neem voor exacte informatie contact op met de douane.
De kosten en belastingen worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. In de meeste gevallen betaalt u de kosten en de belastingen aan de pakketdienst bij de bezorging.

Betaling

Bij de meeste advertenties is betaling via de Chrono24-derdenrekening mogelijk. U betaalt met een creditcard of maakt het geld over naar de derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. Het Chrono24-team staat altijd voor u klaar en zorgt dat de aankoop soepel verloopt.

Meer informatie over betalen via Chrono24 vindt u hier:
Neem direct contact op met de verkoper om de betaling te bespreken als u de aankoop niet via de Chrono24-derdenrekening afwikkelt.
In principe raden wij u aan de veilige Chrono24-escrowservice te gebruiken. Als dat niet mogelijk is, kunt u rekenen op de betrouwbaarheid van onze professionele handelaren. Iedere handelaar wordt namelijk tijdens het registratieproces uitgebreid gecontroleerd op identiteit en integriteit, onder meer aan de hand van een handelscertificaat en referenties van andere handelaren. Dus als een handelaar vooruitbetaling via overschrijving aanbiedt, is hij beslist betrouwbaar.

Als u bij een particuliere verkoper koopt, is vooruitbetaling via overschrijving daarentegen geen veilige methode. Als de particuliere verkoper aandringt op deze betalingsmethode en u het horloge echt wilt kopen, controleer dan in uw eigen belang de geloofwaardigheid van de verkoper en het aanbod. U kunt bijvoorbeeld vragen om referenties, om meer foto's van het horloge of om persoonlijke documenten. Een mogelijk alternatief voor vooruitbetaling is het gebruik van een externe escrowservice. Als u in het algemeen twijfelt aan de betrouwbaarheid van de verkoper, kunt u beter niet kopen.

Veel verkopers bieden de Chrono24-escrowservice aan. U stort uw geld op onze derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft en overtuigd bent van de kwaliteit. Ons support team staat altijd klaar om u te helpen en ervoor te zorgen dat uw aankoop soepel verloopt. Meer informatie over de Chrono24-escrowservice vindt u hier:

Wij raden de veilige betaling via de derdenrekening van Chrono24 aan. Maar wanneer u met creditcard of PayPal betaalt, let dan op het volgende:

U kunt zelf bepaalde veiligheidsregels in acht te nemen als u online met een creditcard koopt. Zorg dat u een versleutelde verbinding gebruikt. Die herkent u aan de aanduiding https en het slotje in de adresbalk van uw browser. Controleer uw creditcardafschriften regelmatig. Veel creditcardmaatschappijen hebben een zero liability policy, met uitzondering van nalatigheid. Dat betekent dat de klant niet aansprakelijk is in geval van misbruik. Als er ongeoorloofde betalingen met uw creditcard worden gedaan, neem dan zo snel mogelijk contact op met uw creditcardmaatschappij. Voor meer informatie en voorwaarden voor aankoop via PayPal kunt u rechtstreeks contact opnemen met PayPal. Houd er rekening mee dat als u een betaling doet aan 'Vrienden en familie', u niet profiteert van de kopersbescherming van PayPal en dat wij u dan ook niet kunnen ondersteunen.
Bij de meeste advertenties is betaling via de Chrono24-derdenrekening mogelijk. Daarbij maakt u het geld over naar de derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. Het Chrono24-team staat altijd voor u klaar en zorgt dat de aankoop soepel verloopt. Meer informatie over de Chrono24-derdenrekening vindt u hier:
Mocht betaling via de Chrono24-escrowservice niet mogelijk zijn, let dan op het volgende:

Er zijn misschien andere betrouwbare escrowservices beschikbaar in uw land. Laat u vooraf goed informeren bij het kiezen van een escrowservice.

Om gebruik te maken van een escrowservice moeten koper en verkoper het eens zijn. Als u gebruikmaakt van een escrowservice, kunt u alle informatie die u nodig heeft rechtstreeks bij de escrowservice inwinnen. Vertrouw niet op doorgestuurde e-mails van de verkoper.

Retourneren

Zoek voordat u een horloge koopt uit wat het retourbeleid van de handelaar is. Sommige handelaren accepteren een retourzending alleen als de labels en verpakking van het horloge origineel en ongeopend zijn. Stuur het horloge verzekerd en binnen de aangegeven retourtermijn terug. Dit is in uw eigen belang. Wij raden u ook aan contact op te nemen met de verkoper voordat u het horloge terugstuurt om de exacte procedure te verduidelijken.
Als u via onze escrowservice heeft betaald en gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, neem dan binnen 14 dagen telefonisch +49 721 96693-920 of per e-mail contact op met ons support team. Wij noteren en bevestigen de tijdige ontvangst van uw herroeping, ondernemen alle verdere stappen en houden u op de hoogte.

Als u de aankoopprijs rechtstreeks aan de handelaar of particuliere verkoper heeft betaald, neem dan contact met hen op over de retournering.

Houd er alstublieft rekening mee dat er geen wettelijk geregeld herroepings- of teruggaverecht bestaat wanneer u van een particuliere verkoper koopt.
In het geval van een herroeping betaalt u voor de retourzending. Houd er alstublieft rekening mee dat de verzendkosten door de verzekering tot 250 euro kunnen oplopen.

Kopersbescherming

Neem binnen 14 dagen na ontvangst van de levering contact op met de Chrono24-klantenservice onder vermelding van uw bestelnummer als u een probleem wilt melden.
Met de Chrono24-kopersbescherming bent u vanaf het moment dat u uw horloge bestelt tot aan de eventuele retournering beschermd:

  • Betaling via de escrowservice
  • Echtheidsgarantie
  • 14 dagen wettelijk herroepingsrecht
  • Strenge richtlijnen voor handelaren
  • Verzekerde verzending
  • Quality & security team


Meer informatie over de Chrono24-kopersbescherming vindt u op https://www.chrono24.de/about-us.htm.
De Chrono24-kopersbescherming is in principe gratis voor u. Alleen bij betaling via de escrowservice met American Express (Amex) worden extra kosten in rekening gebracht, omdat deze betaalmethode voor ons met hoge kosten gepaard gaat. Deze kosten worden tijdens het aankoopproces aan u getoond bij de selectie van de beschikbare betaalmethoden.
U kunt altijd gebruikmaken van de kopersbescherming als u een horloge heeft besteld bij een Chrono24-handelaar. U moet de bestelling wel hebben geplaatst via het Chrono24-systeem. Als u uw horloge niet via de escrowservice heeft gekocht, kunt u de kopersbescherming later activeren.

Houd er alstublieft rekening mee dat aankopen bij particuliere verkopers niet gedekt zijn door de Chrono24-kopersbescherming.
Bij een aankoop met kopersbescherming gelden de wettelijk geregelde bepalingen voor garantie. Er is geen sprake van uitbreiding van deze garantie.
Als u uw horloge met de kopersbescherming heeft gekocht, krijgt u bij een succesvolle retournering de volledige koopprijs en de al betaalde verzendkosten van ons terug.

Houd er rekening mee dat u de kosten voor de retournering zelf dient te betalen. Die kunnen door de verzekering oplopen tot 250 euro. Ook moet u zelf zorgen voor de terugbetaling van de invoerrechten bij de verantwoordelijke douane.
De Chrono24-kopersbescherming stond vroeger bekend als Trusted Checkout. Wij hebben de naam voor onze klanten veranderd om een en ander begrijpelijker te maken. Natuurlijk blijft u profiteren van de gebruikelijke voordelen plus nog vele andere.

De Chrono24-kopersbescherming biedt het volgende op het gebied van veiligheid:
  • Betaling via een escrowservice
  • Echtheidsgarantie
  • 14 dagen wettelijk herroepingsrecht
  • Strenge richtlijnen voor handelaren
  • Verzekerde verzending
  • Quality & security team

Meer informatie over de Chrono24-kopersbescherming vindt u onder Kopersbescherming

myChrono24

Algemeen

Met uw registratie bent u sterker verbonden met de wereld van luxe horloges: communiceer snel en veilig met verkopers en profiteer van de vele mogelijkheden die uw persoonlijke account biedt. Alle functies binnen uw account worden duidelijk weergegeven, zodat u uw gegevens in één oogopslag kunt bekijken.

Snel en veilig kopen

Met myChrono24 koopt u snel en veilig uw droomhorloge bij een handelaar naar keuze. De handelaar kan uw vragen direct beantwoorden.

Houd het overzicht

Met myChrono24 kunt u aantrekkelijke advertenties op uw lijst favorieten plaatsen en deze snel terugvinden. Bewaar uw zoekopdracht en blijf altijd op de hoogte. Dankzij myChrono24 mist u nooit meer een interessante aanbieding, want wij stellen u meteen op de hoogte van nieuwe advertenties.

Advertenties makkelijk opstellen en beheren

Via Chrono24 koopt u niet alleen horloges, u kunt ze ook gemakkelijk verkopen. Met myChrono24 maakt u snel en eenvoudig een advertentie aan en in slechts een paar stappen staat uw horloge op ons platform.

Meer informatie: https://www.chrono24.nl/info/mychrono24.htm
Log in bij myChrono24 met uw e-mailadres (gebruikersnaam) en wachtwoord. Onder Profiel kunt u uw persoonlijke gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer of wachtwoord bewerken en opslaan. Onder Instellingen kunt u de portaal- en e-mail-instellingen aanpassen en de taal selecteren waarin u de e-mails van Chrono24 wilt ontvangen. Hier kunt u zich ook aanmelden of afmelden voor onze nieuwsbrief.
Uw wachtwoord kunt u in uw myChrono24-account onder Profiel wijzigen. Door op Wachtwoord wijzigen onderaan de pagina te klikken wordt u gevraagd om uw oude en nieuwe wachtwoord in te voeren. Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op Wachtwoord vergeten. Vul uw e-mailadres in en klik dan op Wachtwoord resetten. U ontvangt nu een e-mail met instructies voor het wijzigen van uw wachtwoord.
Klik hiervoor in myChrono24 onder Profiel op 'Gebruikersaccount verwijderen'. Houd er alstublieft rekening mee dat uw opgeslagen zoekopdrachten, uw favorieten en al uw advertenties ook worden verwijderd.
Ja, u kunt berichten van verkopers en kopers gemakkelijk en veilig lezen en beantwoorden op Chrono24. Om dat te kunnen doen dient u ingelogd te zijn. U kunt uw berichten zowel via de Chrono24-website als de -app raadplegen.
Veiligheid en bescherming

Via de berichten kunt u bestellingen en betalingen veilig afwikkelen. U hoeft geen e-mailadressen of telefoonnummers aan kopers of verkopers te geven en kunt zo ook met derden communiceren zonder enige informatie te verstrekken. Uw gegevens en berichten zijn veilig bij ons.

Efficiënt communiceren

U kunt direct, snel en eenvoudig berichten versturen op Chrono24. Een extra e-mailprogramma of andere messaging-apps zijn niet nodig.

Wereldwijd communiceren

Berichten in andere talen kunnen in uw taal worden vertaald door op 'Vertalen' te klikken. U vindt deze button onder elk bericht.

Alles in één oogopslag

U houdt uw berichten gemakkelijk bij. U kunt zowel actuele als vroegere interacties met kopers en verkopers bekijken en beheren. Daarnaast kunt u altijd de actuele status van aanvragen en bestellingen bekijken. U vindt hier ook eerdere communicatie - wat van pas kan komen in geval van een meningsverschil tussen koper en verkoper.

Spamfilter

Wij herkennen verdachte berichten en beschermen u daartegen: in het kader van het gebruik van de berichtenfunctie op Chrono24 worden uw verzonden berichten automatisch en handmatig door ons gescand en geanalyseerd. Dit wordt gedaan met het oog op:

  • fraudepreventie
  • om illegale activiteiten en schendingen van onze algemene voorwaarden op te sporen
  • en om de communicatie en de klantenservice te verbeteren.
  • Ja, u kunt bijlagen toevoegen door op het paperclipje te klikken. Het bestand mag niet groter zijn dan 60 MB. Toegestane formaten zijn: pdf, txt, eml, mp4, mov, rtf, m4v, csv, wmv, docx, xls, zip, odt, pagina's, rar, ppt, pptx, ods, jpg, jpeg, png, gif.
    U kunt uw verzonden en ontvangen berichten zelf beheren en archiveren. Op verzoek kunt u ze ook door ons laten verwijderen.
    Nee, verzonden berichten kunnen niet worden teruggehaald.
    Ja, berichten kunnen worden gefilterd op Ongelezen, Onbeantwoord en Gearchiveerd. U kunt uw berichten ook aan de hand van trefwoorden of prijzen doorzoeken.

    Inloggen met Google/Apple

    Om u te registreren of in te loggen bij Chrono24, heeft u de volgende opties:

    1. Maak een nieuw Chrono24-account aan met uw e-mailadres en een wachtwoord. Daarmee logt u dan in.
    2. U registreert uzelf of logt in via een externe provider - bijvoorbeeld bij Google of Apple. In dat geval vindt de authenticatie plaats via uw Google-login of uw Apple ID. Zo hoeft u geen nieuw wachtwoord voor uw Chrono24-account in te voeren en kunt u zich voortaan snel en eenvoudig aanmelden.
    Let op: kijk bij de registratie met uw Apple ID ook naar de bijzonderheden van de functie 'Verberg e-mailadres'.
    Ongeacht hoe u zich bij Chrono24 heeft geregistreerd – met een e-mailadres en wachtwoord of met uw Google- of Apple-login – kunt u uw e-mailadres eenvoudig wijzigen in myChrono24 onder 'Profiel'. Het wijzigen van uw e-mailadres heeft geen invloed op uw login met Google of Apple. U kunt deze gewoon blijven gebruiken.
    Heeft u uw Chrono24-account misschien aangemaakt met een ander e-mailadres dan het e-mailadres dat u nu gebruikt om in te loggen bij Google of Apple? Zo ja, ga dan als volgt te werk:
    1. Verwijder het Chrono24-account dat u zojuist heeft aangemaakt met uw Google-login of Apple ID. Klik hiervoor op 'Account verwijderen' in myChrono24 onder 'Profiel'.
    2. Start het registratieproces met Google of Apple opnieuw. Wanneer u wordt gevraagd of u al een Chrono24-account heeft, klikt u op 'Ja, heb ik al'. Voer vervolgens het e-mailadres van uw Chrono24-account in.
    3. Uw Chrono24 account wordt nu gekoppeld aan uw Google-login of Apple ID. Nu heeft u toegang tot alle gegevens die in uw account zijn opgeslagen.
    1. Start het registratieproces bij Google of Apple. Wanneer u wordt gevraagd of u al een Chrono24-account heeft, klikt u op 'Ja, heb ik al'. Let op: een latere koppeling van de accounts is niet mogelijk.
    2. Voer het e-mailadres van uw Chrono24-account in
    3. Controleer de koppeling met uw Google-login of Apple ID –
    en u heeft meteen toegang tot alle gegevens in uw account.
    Ja, u kunt zo veel Google- en Apple-logins als u wilt aan uw Chrono24-account koppelen.
    Om uw Chrono24-account los te koppelen van uw Google- of Apple-login, volgt u deze drie stappen:
    1. Log in op Chrono24.
    2. In myChrono24 ziet u onder 'Profiel' de logins met Google/Apple die u aan uw Chrono24-account heeft gekoppeld.
    3. Klik op het prullenbakje om de betreffende koppeling te verwijderen.
    Over het algemeen identificeert u zich met uw e-mailadres en uw pincode. U vindt uw pincode in myChrono24 onder 'Profiel'.
    Heeft u uw Chrono24-account gekoppeld aan een Google- of Apple-login en weet u niet zeker welk e-mailadres daar is opgeslagen? Of gebruikt u de Apple-functie 'Verberg e-mailadres'? Dan kunt u zich identificeren met uw klantnummer. Dat vindt u in myChrono24 onder 'Profiel', direct onder uw profielfoto.
    Normaal gesproken is uw Apple ID een privé-e-mailadres dat u instelt. U kunt er echter ook voor kiezen om uw privé-e-mailadres te verbergen en een uniek e-mailadres te gebruiken dat willekeurig door Apple wordt gegenereerd (bijv. 12312455915123@appleid.com). Alle e-mails die wij naar dit e-mailadres sturen, worden dan automatisch doorgestuurd naar uw privé-e-mailadres, dat u geheim houdt.
    1. Controleer uw mailbox opnieuw. Het kan enkele minuten duren voordat u de e-mail met de verificatiecode ontvangt.
    2. Heeft u nog steeds geen e-mail van ons in uw inbox? Kijk dan ook eens in uw spamfolder.
    3. Kunt u ook geen e-mail van ons vinden in uw spamfolder? Vraag dan opnieuw een e-mail aan via de link in het registratieproces.
    Let op: de verificatiecode is slechts 24 uur geldig. Daarna kunt u hem niet meer gebruiken.

    Mijn favorieten en zoekopdrachten

    Klik op de button Zoekopdracht opslaan bovenaan de lijst met zoekresultaten om nieuwe zoekopdrachten aan te maken. U mag zo veel zoekopdrachten opslaan als u wilt.
    In myChrono24 vindt u een overzicht van uw opgeslagen zoekopdrachten onder Opgeslagen zoekopdrachten. Daar kunt u de meest recente zoekresultaten voor uw individuele zoekopdrachten bekijken, de zoekopdrachten verwijderen en notificaties in- of uitschakelen. Door te klikken op Bewerken kunt individuele zoekopdrachten een andere naam geven.
    U vindt al uw opgeslagen advertenties onder 'Mijn favorieten' in myChrono24, zodat u ze snel terug kunt vinden. Door op het hartje in de rechterbovenhoek van een advertentie te klikken, kunt u hem aan uw favorieten toevoegen. Door nog een keer op het hartje te klikken, wordt de advertentie weer uit uw favorieten verwijderd. Als een van de advertenties in de tussentijd niet meer beschikbaar is, kunt u hem niet meer bekijken.
    In de zoekgeschiedenis worden uw laatst bekeken horloges getoond, zodat u gemakkelijk advertenties kunt vinden die u al heeft bekeken.

    Watch Collection

    In de Watch Collection kunt u uw horlogeverzameling online beheren. Voeg gemakkelijk horloges toe, sla zo veel gegevens op als u wilt en upload uw eigen foto's van uw horloges. U kunt de historische waardeontwikkeling inzien en de toekomstige waardeontwikkeling in de gaten houden. U kunt ook horloges die u interessant vindt, maar nog niet in uw bezit heeft, in de gaten te houden.
    Nee, u kunt ook de horloges die u interesseren in de gaten houden en hun waardeontwikkeling volgen. Voer daarvoor het referentienummer of het merk, model en de staat van het horloge in en selecteer de optie 'Ik bezit dit horloge niet'.

    Meer informatie
    U kunt onbeperkt horloges toevoegen.
    Zodra u een horloge via Chrono24 koopt, wordt het horloge aan uw Watch Collection toegevoegd zodat u de waardeontwikkeling kunt volgen.
    U ziet in uw Watch Collection de geschatte waarde en de waardeontwikkeling van zowel uw gehele horlogeverzameling als van elk horloge apart.
    De geschatte waardes worden dagelijks opnieuw berekend. Desondanks zijn fluctuaties niet dagelijks, maar pas over langere tijdperiodes zichtbaar.
    Ja, aan elke horloge kunt u uw eigen foto's of notities toevoegen.
    Ja, u kunt alle horloges aan uw Watch Collection toevoegen zodat uw collectie compleet is. We hebben echter weinig tot geen informatie over zeldzame horloges. Zodra er meer advertenties voor zulke horloges verschijnen en er voldoende gegevens beschikbaar zijn, worden deze automatisch opgenomen in de Watch Collection.

    Horloges particulier verkopen

    Algemeen

    Uw horloge op Chrono24 aanbieden is gratis. Bij een succesvolle verkoop berekenen wij een verkoopcommissie van 6,5% van de verkoopprijs. Deze provisie dient u alleen te betalen als u uw horloge verkoopt. De provisie wordt meteen bij het uitbetalen van de verkoopprijs ingehouden. Houd er alstublieft rekening mee dat het niet altijd mogelijk is voor de koper om via de escrowservice op Chrono24 te betalen. In dat geval brengen wij de verkoopcommissie apart bij u in rekening.

    Meer informatie
    Op Chrono24 kunnen particuliere verkopers accessoires gratis verkopen.

    Kies Horloge verkopen en vervolgens Toebehoren verkopen in het menu om een advertentie op te stellen.
    Uw advertentie staat in eerste instantie 3 maanden online. Als u uw horloge in deze periode niet heeft verkocht, kunt u de advertentie met nog eens 3 maanden verlengen of verwijderen. Bij verlenging kunnen wij vragen om een bewijs dat het horloge nog steeds in uw bezit is.
    Als particuliere verkoper kunt u maximaal 10 advertenties tegelijkertijd publiceren. Particuliere verkopers mogen producten niet professioneel verkopen. Wij behouden ons daarom het recht voor om advertenties van particuliere verkopers niet te publiceren als deze een professionele indruk maken.

    Registreer u als handelaar als u professioneel wilt verkopen op Chrono24. Meer informatie vindt u hier.
    Er zijn geen speciale voorwaarden voor verzamelaars. Bied elk horloge wel apart aan.
    Als online marktplaats brengt Chrono24 horlogeliefhebbers van over de hele wereld bij elkaar. Het koopproces vindt daarbij altijd tussen de koper en de verkoper plaats. Daarom kopen, taxeren of controleren wij ook geen handelswaar. Wij raden u aan om uw horloge via een advertentie te verkopen.

    Horloges adverteren

    Met onze advertentie-assistent kunt u uw horloge in slechts enkele stappen aanbieden:
    1. Voer eerst het referentienummer van uw horloge in het zoekveld in. Onze advertentie-assistent herkent het model en vult het formulier automatisch in.
    2. Beschrijf uw horloge gedetailleerd. Hoe nauwkeuriger de beschrijving, hoe eenvoudiger potentiële kopers uw advertentie vinden.
    3. Voeg maximaal 10 foto's van uw horloge toe, vanuit verschillende perspectieven. Houd uw camera en horloge bij de hand. Tijdens het creëren van uw advertentie wordt u gevraagd 2 foto's te maken van uw horloge, ingesteld op een door ons bepaalde tijd. Hiermee controleren wij of u het horloge daadwerkelijk in uw bezit heeft. Deze foto's worden later ook aan uw advertentie toegevoegd.
    4. Meld u aan als verkoper en vul uw bankgegevens in, zodat wij uw geld rechtstreeks naar uw bankrekening kunnen overmaken.
    Meer informatie
    Het referentienummer beschrijft het model (of de modelvariant) van uw horloge en kan uit meerdere cijfers en letters bestaan. Bij sommige merken vindt u dit nummer op de achterkant van het deksel (niet te verwarren met het kastnummer), op de bandaanzet of gegraveerd in de wijzerplaat. Het referentienummer is daarnaast ook terug te vinden in de documenten van uw horloge of op uw factuur. Indien u het referentienummer niet terugvindt, zoek dan afbeeldingen op internet en vergelijk deze met uw horloge. Dit korte onderzoek zal u in de meeste gevallen verder helpen.
    Door middel van de veiligheidsfoto's controleren wij of een verkoper het aangeboden horloge daadwerkelijk in zijn bezit heeft. Als u de opgegeven tijden niet kunt instellen, kunt u de tijden op een briefje noteren en dat naast uw horloge leggen. Upload vervolgens de foto's daarvan als bewijs. Neem alstublieft contact met ons op via PrivateSeller@chrono24.com als dat niet mogelijk is.
    Maak gebruik van de gratis waardebepaling op Chrono24. Wij vergelijken uw horloge met wereldwijd 500.000 andere advertenties en geven u een prijsadvies, waarmee u de hoogst mogelijke verkoopprijs krijgt.

    U kunt natuurlijk ook zelf op Chrono24 naar andere advertenties kijken om prijzen te vergelijken. Daarnaast kunt u uw horloge bij een juwelier of een veilinghuis laten taxeren.

    Houd er rekening mee dat u een hogere verkoopprijs kunt krijgen als u uw horloge online aanbiedt. De prijzen die lokale veilinghuizen en juweliers bieden zijn vaak lager, omdat zij bij de aankoop rekening moeten houden met hun marge.
    Definities van de belangrijkste vaktermen vindt u in ons Horloge-lexicon.
    Als u uw advertentie niet op Chrono24 kunt vinden, kan dat de volgende redenen hebben:
    1. De handmatige controle heeft nog niet plaatsgevonden.
    2. Voor de veiligheid van alle Chrono24-gebruikers controleren wij nieuwe advertenties handmatig. Dit gebeurt uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. De activatie duurt over het algemeen 1 à 3 werkdagen.
    3. De veiligheidsfoto's zijn niet correct. In dit geval heeft u een e-mail ontvangen met het verzoek de veiligheidsfoto's in uw myChrono24-account te updaten.
    4. Uw gebruikersaccount is nog niet geactiveerd. Controleer alstublieft of u op de link in de activeringsmail heeft geklikt en uw gebruikersaccount heeft bevestigd.
    5. In sommige landen moeten wij de identiteit van particuliere verkopers verifiëren. Het is mogelijk dat uw gegevens nog niet zijn gecontroleerd. Houd er alstublieft rekening mee dat het controleren van uw identiteitsdocumenten 1 à 3 werkdagen in beslag kan nemen.
    6. Wij hebben ook belastinggegevens van u nodig: als u in de EU belastingplichtig bent, geef dan uw btw-nummer op.
    U kunt uw particuliere advertenties bewerken in myChrono24 onder Advertenties. Met een klik op de betreffende link kunt u uw advertenties aanpassen of verwijderen. Als u de prijs, de fabrikant of het model wilt wijzigen, dient u een e-mail te sturen naar PrivateSeller@chrono24.com. Houd er rekening mee dat uw advertentie definitief uit ons bestand wordt verwijderd zodra u deze wist.
    Als de betaling voor uw upgrade naar Premium niet lukt, kunt u de transactie afbreken en naar Chrono24 terugkeren. Kies daar een andere betaalmethode. Bij verdere vragen kunt u een e-mail sturen naar PrivateSeller@chrono24.com
    Uw advertentie staat in eerste instantie 3 maanden online. Als u uw horloge in deze periode buiten het platform om verkoopt of u het niet meer wilt verkopen, kunt u uw advertentie op elk moment verwijderen in uw Chrono24-account.
    Wij willen de bezoekers van onze horlogemarktplaats altijd de hoogste kwaliteit bieden. Om de advertenties op Chrono24 actueel te houden, controleren wij elke 3 maanden per e-mail of de aangeboden producten nog beschikbaar zijn. Als u uw advertentie niet bevestigt, wordt deze na een week automatisch verwijderd.
    Wij reactiveren uw advertentie graag. Stuur hiervoor een e-mail naar PrivateSeller@chrono24.com

    Verkopen

    U verkoopt uw horloge veilig via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat u het horloge pas verzendt nadat de koper het bedrag heeft overgemaakt naar een derdenrekening. Zodra het product bij de koper is aangekomen, wordt de koopprijs aan u uitbetaald.

    In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een koper of verkoper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. In dat geval betaalt de koper u rechtstreeks. Laat hem of haar weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving.

    Meer informatie over verkopen via de escrowservice vindt u hier.
    Neem in dat geval geen onnodig risico. U kunt de koper bijvoorbeeld betaling via PayPal aanbieden. Heel belangrijk: verzend het product pas wanneer het geld op uw rekening is bijgeschreven. Vertrouw niet op betalingsbevestigingen per e-mail.

    Natuurlijk kunt u het horloge ook persoonlijk aan de koper overhandigen. Wij raden u aan om hiervoor een beveiligde of bewaakte locatie te kiezen, zoals een juwelier.
    In het kader van de gegevensbescherming blijven de e-mailadressen van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

    Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kunt u zijn of haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

    Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    De koper betaalt normaal gesproken via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat hij of zij de koopprijs overmaakt naar een veilige derdenrekening. Vervolgens verzendt u het horloge naar de koper. De verkoopprijs wordt bijgeschreven op uw bankrekening zodra het horloge veilig is aangekomen.

    In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een koper of verkoper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. Laat de koper weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving. Chrono24 geeft deze betaalgegevens door aan de koper.

    Meer informatie over de escrowservice vindt u hier.

    Vanzelfsprekend kunt u het product ook persoonlijk aan de koper overhandigen. We raden u aan voor een beveiligde locatie te kiezen, bijvoorbeeld bij een juwelier. In plaats daarvan kunt u ook gebruikmaken van de escrowservice als veilige betaalmethode. Lees alstublieft ook onze Veiligheidstips.
    Als u voor uw advertentie gebruikmaakt van de escrowservice houden wij de provisie direct in bij de uitbetaling van de verkoopprijs.

    Als de koper u rechtstreeks betaalt, brengen we de verkoopcommissie in rekening. Betaal het factuurbedrag alstublieft binnen 14 dagen.

    Meer informatie
    Als wij de verkoopcommissie in rekening hebben gebracht, terwijl u het horloge niet heeft verkocht, kunt u de verkoop annuleren. Upload hiervoor opnieuw 2 foto's van uw horloge als bewijs van bezit in het overzicht van verkochte horloges.

    Als u het horloge ergens anders heeft verkocht, geef ons hiervan dan alstublieft ook een bewijs.
    Om ervoor te zorgen dat uw horloge veilig bij de ontvanger aankomt, dient u de volgende punten in acht te nemen:

    • Verpakking: kies een stevige doos in de juiste maat en gebruik genoeg verpakkingsmateriaal.
    • Adres van de ontvanger: laat de koper het bezorgadres vooraf bevestigen. Zorg ervoor dat het adres goed leesbaar op het pakket staat.
    • Verzekering: win vóór verzending informatie in over de verzekering. Deze moet ook voor waardevolle spullen zoals horloges gelden en de volledige waarde bij schade of verlies dekken.
    • Tracking: kies een verzendmethode die u kunt volgen. Geef de track-and-tracecode door aan de koper, zodat die de zending kan volgen.

    Horloges professioneel verkopen

    Zo registreert u zich in slechts enkele stappen als professionele handelaar bij Chrono24:
    1. Vul uw persoonlijke gegevens in
    2. Sla uw betaalgegevens op (creditcard of, binnen Europa, SEPA-betaling)
    3. Stuur documenten ter verificatie op
    Hierna kunt u meteen al uw eerste advertenties uploaden. Maar voordat uw advertenties worden gepubliceerd, moet Chrono24 uw handelaarsaccount vrijgeven. Houd er rekening mee dat dit pas gebeurt nadat uw gegevens en documenten zijn gecontroleerd. Upload of stuur ons daarom kopieën van de volgende documenten per e-mail, fax of post:
    • Uittreksel uit het handelsregister
    • Bewijs van adres (telefoonrekening, elektriciteitsrekening, o.i.d.)
    Maak gebruik van de gratis proefperiode van 30 dagen om Chrono24 uitvoerig te testen en meld u nu aan:
    Chrono24 biedt drie pakketten aan met verschillende prijsmodellen die precies zijn afgestemd op uw behoeften. De pakketten Light, Pro en Premium verschillen onder andere in het aantal inbegrepen advertenties en de verkoopcommissie. U kunt uw pakket maandelijks of voor een jaar vooruitbetalen. Alle details vindt u hier.
    U kunt uw eigen advertenties opstellen of wij kunnen de gegevens van uw website voor u importeren. In uw Market Portal kunt u uw eigen advertenties aanmaken - daarvoor zijn allerlei handige functies beschikbaar. Ongeacht uw gekozen pakket, kunt u 16 foto's aan uw advertentie toevoegen. Het importeren van uw website kan vanaf 50 advertenties. De gegevens worden automatisch geïmporteerd en dagelijks bijgewerkt.
    Bij het importeren van gegevens van uw website worden de advertenties exact overgenomen. Wijzigingen op uw website worden dus automatisch op Chrono24 getoond.

    Bij handmatige input verwijdert of bewerkt u uw advertenties zelf in uw account. Selecteer hiervoor onder Mijn advertenties de optie Advertenties bewerken/verwijderen. Vul uw wijzigingen in het formulier in en sla de advertentie op.
    Wij hanteren speciale voorwaarden voor toebehoren. 50 advertenties met accessoires worden gefactureerd als één horlogeadvertentie.
    In het kader van de gegevensbescherming blijven de e-mailadressen van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

    Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kunt u zijn of haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

    Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:

    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

    Gegevensbescherming

    Ja wij gebruiken de modernste beveiligingstechniek om uw persoonsgegevens tegen manipulatie, gedeeltelijk of volledig verlies en tegen onbevoegde toegang door derden te beschermen. Details vindt u in onze gegevensbescherming.
    Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens uitsluitend voor het afwikkelen van uw aanvraag of bestelling. Gegevens worden alleen aan derden doorgegeven voor zover dit in ons Privacybeleid is vermeld.

    DAC 7

    DAC 7 verwijst naar de nieuwe EU-richtlijn 2021/514, die ons als marktplaats verplicht om de Duitse federale belastingdienst (BZSt) informatie te geven over het inkomen van verkopers op ons platform. Wij moeten daarbij ook uw btw-nummer doorgeven.

    Meer informatie over de gegevens die wij doorgeven vindt u in de privacyverklaring.

    De aanvraag is gebaseerd op de EU-richtlijn 2021/514 ('DAC 7') van 22 maart 2021 die op 1 januari 2023 in werking is getreden.

    Het is een afkorting van 'Directive on Administrative Cooperation'.
    Wij bewaren de gegevens zolang dat wettelijk verplicht is.
    Nee, niet als u voor belastingdoeleinden in een lidstaat van de EU bent geregistreerd. Dat is het geval als u in een EU-land een btw-nummer heeft gekregen.
    • Voor handelaren en particuliere verkopers die buiten de EU zijn gevestigd: omdat wij de belastingplicht hier niet kunnen vaststellen, vragen wij actief of er een relevant burgerservicenummer beschikbaar is.
    • Voor handelaren en particuliere verkopers binnen de EU: wij gaan ervan uit dat ten minste één voor DAC 7 relevant burgerservicenummer beschikbaar is. U bent verplicht dit naar waarheid te vermelden.
    Voor particuliere verkopers op Chrono24 zijn wij verplicht de volgende gegevens aan de federale belastingdienst (BZSt) door te geven:
    • Voor- en achternaam
    • Adres (straat, postcode, plaats, land)
    • Elk aan de leverancier toegekend burgerservicenummer en de respectievelijke EU-lidstaat die het heeft toegekend
    • Geboortedatum
    • De identificator van de financiële rekening
    • Alle vergoedingen, commissies of belastingen die wij tijdens de rapportageperiode hebben ingehouden of in rekening gebracht
    • De totale in de rapportageperiode betaalde of gecrediteerde vergoeding
    • Het aantal relevante activiteiten waarvoor tijdens de rapportageperiode een vergoeding is betaald of gecrediteerd

    Meer informatie over de gegevens die wij doorgeven vindt u in de privacyverklaring.
    Wij moeten alle vanaf 2023 gegenereerde verkopen en informatie over de met ons samenwerkende verkopers die belastingplichtig zijn in de EU melden aan de federale centrale belastingdienst (BZSt).
    Wij moeten informatie doorgeven over alle EU-belastingplichtige verkopers die in een kalenderjaar ten minste 30 verkopen hebben gedaan of een omzet van ten minste 2.000 euro hebben op ons platform.
    Wij zijn verplicht de burgerservicenummers op te vragen zodra u in 2023 en later horloges via Chrono24 verkoopt – ook als uw advertentie al voor die tijd is gepubliceerd.
    U moet het burgerservicenummer opgeven van elk land waar u belastingplichtig bent.
    Zodra u in een EU-land belastingplichtig bent, moet u het corresponderende nummer opgeven.
    Nee, wij houden geen belastingen in en dragen ze ook niet voor u af. Wij geven alleen fiscaal relevante gegevens over transacties op de marktplaats door via een versleutelde verbinding.
    Wij houden ons strikt aan de geldende privacywetgeving. Alle gegevens die u op Chrono24 invult, worden versleuteld (SSL) en via een beveiligde internetverbinding (HTTPS) verstuurd.
    Uw belastinggegevens worden alleen doorgegeven aan de federale belastingdienst en worden niet gepubliceerd.
    Via deze link komt u bij de invoerpagina. U heeft de link ook al per e-mail van ons ontvangen.
    Als u in de EU woont, geef dan het burgerservicenummer op van het land waar u woont. Als u in andere EU-landen belastingplichtig bent, voer dan ook deze burgerservicenummers in. Als u buiten de EU woont, krijgt u een uitgebreide weergave en kunt u aangeven of u binnen de EU belastingplichtig bent.
    Afhankelijk van het land waar u woont, kan uw burgerservicenummer op verschillende documenten staan. Een overzicht van de relevante documenten in uw land vindt u op de website van de OECD.
    Volg de link en selecteer uw land uit de lijst. In de gelinkte pdf leest u waar u het burgerservicenummer kunt vinden.
    Als u per ongeluk een onjuist nummer heeft ingevoerd dat u niet zelf kunt bewerken, neem dan contact op met ons support team.

    Meldingsplicht van verkopen met betrekking tot Frankrijk

    De bepalingen van artikel 242 bis van de 'Code général des impôts' (CGI, Frans algemeen belastingwetboek) uit artikel 10 van wet nr. 2018-898 (ook bekend als 'Ecollab') van 23 oktober 2018 inzake fraudebestrijding stellen dat beheerders van online marktplaatsen moeten voldoen aan de volgende meldingsplicht:
    • Jaarlijkse rapportage aan de Franse belastingdienst over de activiteiten van verkopers die actief zijn op het platform met betrekking tot Frankrijk;
    • Informatie over de melding aan de aangemelde verkopers.
    Wij zijn verplicht om verkopen via Chrono24 aan de Franse belastingdienst te melden als aan een van de volgende criteria is voldaan:
    • Er werd naar een Frans adres verzonden;
    • Er werd vanaf een Frans adres verzonden;
    • De verkoper is in Frankrijk gevestigd of heeft er een zakelijk adres – naast verzending moet dan ook persoonlijke levering binnen en buiten Frankrijk worden gemeld.

    U ontvangt van ons bericht wanneer wij een of meerdere van uw verkopen aan de Franse belastingdienst hebben gemeld. Voor meer informatie over fiscale en/of socialezekerheidsverplichtingen kunt u terecht op de websites van de Franse belastingdienst:www.impots.gouv.fr en www.urssaf.fr.
    Wij kunnen en mogen u geen fiscaal advies geven. Als u vragen heeft over de aangifte, neem dan contact op met de Franse belastingdienst of uw belastingadviseur.
    De Franse antifraudewetgeving verplicht ons de volgende informatie te melden:
    • Uw burgerservicenummer, EU-btw-nummer of SIREN/SIRET;
    • Uw aangegeven status – rechtspersoon, natuurlijke persoon die beroepsmatig handelt of natuurlijke persoon die als particuliere verkoper handelt;
    • Het aantal en de totale omzet van uw transacties met betrekking tot Frankrijk.

    Alle bedragen worden afgerond op het dichtstbijzijnde gehele getal en gerapporteerd in euro's.
    Er is een minimumdrempel voor verkopen die aan de Franse belastingdienst moeten worden gemeld – als er minder dan 20 verkopen zijn gedaan of minder dan 3.000 euro is omgezet in het jaar, worden deze verkopen door ons niet gemeld.
    Wij kunnen en mogen u geen fiscaal advies geven. Als u vragen heeft over de aangifte, neem dan contact op met de Franse belastingdienst of uw belastingadviseur.
    Wij bepalen welke verkopen wij aan de Franse belastingdienst melden op basis van
    • uw adres, dat u op Chrono24 heeft opgeslagen,
    • de plaats van verzending,
    • het bezorgadres.

    Houd de informatie in uw Chrono24-account up-to-date. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing.
    Wij kunnen en mogen u geen fiscaal advies geven. Als u vragen heeft over de aangifte, neem dan contact op met de Franse belastingdienst of uw belastingadviseur.

    Meer informatie over fiscale en/of socialezekerheidsverplichtingen vindt u op de websites van de Franse belastingdienst: www.impots.gouv.fr en www.urssaf.fr.
    In dat geval kunt u nog steeds onderworpen zijn aan Franse belasting- en/of socialezekerheidsverplichtingen. Voorbeelden:
    • Verkopen aan in Frankrijk gevestigde klanten kan aanleiding geven tot btw-verplichtingen.
    • U heeft een vaste verblijfplaats of een vaste vestiging in Frankrijk.
    • Als werkgever, werknemer of zelfstandige in Frankrijk kunt u daar verplicht zijn socialezekerheidsbijdragen te betalen.

    Als u niet zeker weet of u in Frankrijk aan bepaalde fiscale en/of socialezekerheidsverplichtingen moet voldoen, neem dan gerust contact op met de Franse belastingdienst of uw belastingadviseur.
    Meer informatie over fiscale en/of socialezekerheidsverplichtingen vindt u op de websites van de Franse belastingdienst: www.impots.gouv.fr en www.urssaf.fr.
    Wij zijn verplicht om uw verkopen vanaf 2019 aan de Franse belastingdienst te melden.
    Wij kunnen en mogen u geen fiscaal advies geven. Als u vragen heeft over de aangifte, neem dan contact op met de Franse belastingdienst of uw belastingadviseur.
    Geen zoekresultaten