Inloggen of registreren

Hulp en veelgestelde vragen

Gebruik het zoekveld om zo snel mogelijk een antwoord te vinden op uw vraag. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met ons.

Horloges zoeken op Chrono24

Hoe zoek ik een horloge op Chrono24?
Op Chrono24 vindt u horloges gemakkelijk via de zoekbalk. De pagina met zoekresultaten biedt ook een breed scala aan filters.

Zoekbalk
De zoekbalk is de makkelijkste manier om een horloge te vinden, omdat u automatisch suggesties voor uw zoekopdracht krijgt terwijl u typt.

Pagina met zoekresultaten
De pagina met zoekresultaten heeft verschillende filters: filter bijvoorbeeld op merk, model, referentienummer of beschikbaarheid. U kunt de zoekresultaten ook sorteren op prijs, datum van plaatsing, relevantie en populariteit

Klik op Zoekopdracht opslaan om een zoekopdracht te bewaren en per e-mail op de hoogte te worden gehouden van nieuwe advertenties. De door u geselecteerde filters worden automatisch opgeslagen.
Hoe filter ik de zoekresultaten op bepaalde advertenties?
Nadat u via de zoekbalk naar een product heeft gezocht, kunt u het zoekresultaat via de filters in de lijst met zoekresultaten verder verfijnen. Filter bijvoorbeeld op merk, model, staat of materiaal. Door op Meer te klikken, verschijnen er extra filteropties. U kunt in elke filtercategorie meerdere opties tegelijk selecteren. Om een filter weer te deactiveren, verwijdert u het vinkje.

Via het keuzeveld rechts bovenaan de lijst kunt u de resultaten sorteren op prijs, datum, relevantie en populariteit. De standaardsortering kunt u aanpassen onder Instellingen in myChrono24.
Wat betekent het referentienummer van een luxe horloge?
Het referentienummer van een luxe horloge geeft het model van het horloge duidelijk aan. Sommige horlogefabrikanten (bijv. Breitling) gebruiken het ook om de exacte horlogevariant te definiëren (bijv. horlogeband, type sluiting, etc.).

Horloge kopen

Algemeen

Hoe koop ik een bepaald horloge op Chrono24?
Er zijn twee manieren om een horloge op Chrono24 te kopen:

Afwikkeling via Chrono24:
Bij veel advertenties kunt u het horloge direct via Chrono24 kopen. Klik daarvoor op de advertentiepagina op de groene button 'Kopen'. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Direct contact opnemen met de verkoper:
Als de verkoper de afwikkeling via Chrono24 niet aanbiedt, dient u telefonisch of via het contactformulier (button: 'Contact opnemen met verkoper') contact op te nemen met de verkoper. U bespreekt de voorwaarden rondom de betaling en de verzending dan rechtstreeks met de verkoper.

Let op: de andere contractpartij is altijd de verkoper.
Waaruit bestaat de verkoopprijs van een horloge?
De verkoopprijs van een horloge bestaat uit meerdere componenten. In de eerste plaats is de prijs van het horloge zelf van belang. Bovendien kunnen er bijkomende kosten zijn voor verpakking, verzekering, verzending, btw en invoerrechten. Deze kosten kunnen verschillen tussen bestellingen bij handelaren in binnen- of buitenland. Neem contact op met de handelaar voor precieze informatie.
Wie is de andere contractpartij bij de aankoop van een horloge?
De andere contractpartij is altijd de betreffende handelaar of particuliere verkoper. Als u kiest voor de afwikkeling via Chrono24, worden de verkoopvoorwaarden in de loop van het koopproces weergegeven. Als u uw horloge bij een handelaar koopt, moet u rekening houden met de algemene voorwaarden van de handelaar.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Wat doe ik als de verkoper niet op mijn aanvraag reageert?
Als een verkoper niet snel reageert, kan dit verschillende redenen hebben. Chrono24 is een internationaal opererend online platform met verkopers uit verschillende landen. Veel handelaren zijn op nationale feestdagen en tijdens vakanties gesloten. Zelfs bij een hoge vraag kan het gebeuren dat aanvragen met enige vertraging worden beantwoord. Neem alstublieft contact op met de verkoper in een van de talen die naast het contactformulier staan vermeld en geef hem of haar de tijd om te antwoorden op uw berichten.
Waar kan ik twijfels omtrent de echtheid van een product melden?
U kunt een verdacht product direct via de advertentie melden. De link Verdachte advertentie melden vindt u bij elke advertentie in het detailgedeelte. Beschrijf alstublieft heel precies wat u is opgevallen. Vervolgens controleren wij uw melding en treffen, indien nodig, passende maatregelen.
Hoe herken ik een vervalsing?
Op Chrono24 geldt de onvoorwaardelijke regel dat handelaren geen vervalste horloges mogen aanbieden. Professionele handelaren worden door ons gecontroleerd en bieden hun luxe horloges voor het grootste deel al jaren met succes aan op Chrono24. Het Trusted Seller-zegel is een extra indicatie van de betrouwbaarheid van een handelaar. Als wordt aangetoond dat een handelaar een replica aanbiedt, wordt hij of zij meteen door ons geblokkeerd.

Voor alle zekerheid kunt u het best zelf de werkelijke marktwaarde van uw horloge achterhalen voordat u het koopt. Horloges van Rolex, Breitling en andere luxemerken worden meestal niet voor een paar honderd euro aangeboden. Over het algemeen geldt: als een aanbieding te mooi klinkt om waar te zijn of als u twijfelt aan de echtheid van het horloge, koop het dan liever niet. Meld in plaats daarvan uw verdenking via de link 'Verdachte advertentie melden' in de advertentie.

Houd er alstublieft rekening mee dat authentieke merkhorloges bij een reparatie wel eens van onderdelen worden voorzien die niet exact overeenkomen met de originele onderdelen. Vooral voor vintage horloges is er soms een gebrek. In dat geval is de handelaar verplicht te vermelden welke onderdelen zijn vervangen.
Hoe neem ik contact op met de verkoper van een horloge?
Een horloge dat direct via Chrono24 kan worden gekocht, bestelt u met de groene button 'Kopen'. Via de optie 'Contact opnemen met de verkoper' stelt u de verkoper algemene vragen over de advertentie. Veel verkopers kunt u ook een prijsvoorstel doen via de button 'Prijsvoorstel doen'.

Bij alle andere advertenties treedt u met de verkoper in contact via de button 'Contact opnemen met de verkoper'.

De verkoper ontvangt uw bericht per e-mail. Wij hebben geen informatie over het tijdstip waarop hij of zij het bericht leest en beantwoordt. U kunt ook telefonisch contact opnemen met de verkoper als hij of zij een telefoonnummer heeft vermeld. Het telefoonnummer vindt u op de advertentiepagina in de rubriek 'Verkoper'.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:

Hoe snel is het product beschikbaar?
Producten zijn over het algemeen meteen of op korte termijn beschikbaar. Exacte informatie vindt u op de betreffende advertentiepagina.

Verzending

Hoe lang duurt de levering en hoe hoog zijn de verzendkosten?
In veel advertenties van professionele handelaren vindt u informatie over de levertijd en de verzendkosten. Particuliere verkopers sturen u altijd een offerte waarin deze informatie is opgenomen.
Door welke pakketdienst wordt het product bezorgd?
Over het algemeen bepaalt de handelaar met welke verzendservice hij het product verzendt. In de verzendbevestiging staat welke verzendservice dit is.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Zodra het product wordt verzonden, stellen wij u per e-mail op de hoogte. Wij sturen u ook, indien voorhanden, een track-and-tracecode.
Ben ik verzekerd tegen beschadigingen tijdens het transport of diefstal?
Bestellingen die via Trusted Checkout zijn betaald, worden altijd verzekerd verzonden, voor zover u met de handelaar geen andere afspraken heeft gemaakt.
Tot welke waarde is de verzending verzekerd?
Het product is bij verzending voor de volledige waarde verzekerd.

Van particuliere verkopers kopen

Waar moet ik bij particuliere verkopers op letten?
Als u bij een particuliere verkoper wilt kopen, is de escrowservice op Chrono24 de veiligste manier om voor het horloge te betalen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 ondersteunt u als de verkoop niet zo loopt als afgesproken.

Als de particuliere verkoper de escrowservice op Chrono24 niet aanbiedt, raden wij u aan hem of haar persoonlijk te ontmoeten op een veilige locatie. Een persoonlijke afwikkeling bij een erkende horlogehandelaar die uw horloge meteen kan controleren is in dat geval de veiligste manier. Alternatieven zijn betalen via PayPal of gebruikmaken van een externe escrowservice.

Van professionele handelaren kopen

Welke zekerheid biedt een horlogegarantie?
Een garantie is een aanvullende, vrijwillige service van de handelaar of fabrikant die een onvoorwaardelijke schadevergoeding garandeert. De garantie heeft meestal betrekking op de functionaliteit van bepaalde onderdelen of het hele horloge over een vooraf bepaalde periode.

Sommige online handelaren geven ook garanties voor bepaalde diensten. Zoek vooraf uit welke garanties door de handelaar worden gedekt en hoe lang ze geldig zijn. Controleer na aankoop of de garantiekaart een datum heeft en gestempeld of ondertekend is en of de bon overeenkomt met de garantiekaart. Anders kan het zijn dat de garantiekaart niet wordt geaccepteerd.
In hoeverre controleert Chrono24 de geselecteerde handelaren?
Bij de registratie wordt de identiteit en de professionaliteit van elke afzonderlijke handelaar uitvoerig gecontroleerd. Dit omvat onder andere een controle van het uittreksel uit het handelsregister en referenties van andere handelaren. Feedback van klanten wordt ook meegenomen in de beoordeling.
Wat zegt het Trusted Seller-zegel over een handelaar?
De identiteit en betrouwbaarheid van elke handelaar die zich registreert bij Chrono24 wordt uitgebreid gecontroleerd. Het Trusted Seller-zegel wordt uitsluitend toegekend aan handelaren waarmee Chrono24 en gebruikers goede ervaringen hebben gehad.

De Trusted Seller is een professionele horlogehandelaar en verplicht zich ertoe bepaalde voorwaarden na te leven. Deze houden onder andere in dat

  • de op het platform en aan Chrono24 verstrekte gegevens over zijn persoon en bedrijf waarheidsgetrouw zijn
  • de verhandelde producten uitsluitend origineel en van betrouwbare herkomst zijn
  • de staat van de producten naar waarheid beschreven is en eventuele gebreken of schade in woord en beeld kenbaar worden gemaakt
  • aanvragen die via Chrono24 per e-mail verzonden zijn, in de regel binnen 5 werkdagen beantwoord worden.

De eerlijke afhandeling van de transacties is prioritair. In het geval van geschillen zal de handelaar samen met de klant een oplossing zoeken die voor beide partijen acceptabel is. De overtreding van een of meerdere voorwaarden kan leiden tot tijdelijke of permanente intrekking van het Trusted Seller-zegel of, bij zware overtredingen, zelfs van het lidmaatschap van Chrono24.
Waar komen de aanbevelingen voor handelaren vandaan?
Horlogehandelaren mogen andere handelaren aanbevelen aan gebruikers op Chrono24. Zij kunnen maximaal 10 aanbevelingen doen. Alleen Trusted Sellers kunnen andere handelaren aanbevelen en zelf aanbevelingen ontvangen.

Horloges uit het buitenland kopen

Het gaat om een advertentie uit het buitenland. Waar moet ik op letten bij een aankoop en met welke kosten moet ik rekening houden?
De prijs die in de advertentie staat, is de prijs die de verkoper heeft ingevoerd. Er kunnen daarom bijkomende kosten ontstaan, zoals douanekosten, belastingen, verzend- en verzekeringskosten.

Voor de exacte prijs en de inbegrepen kosten dient u contact op te nemen met de aanbieder van het horloge. Hij of zij kan u ook vertellen of de douaneformaliteiten al dan niet door de expediteur worden afgehandeld. Voor de in uw land geldende regels kunt u contact opnemen met uw lokale douane.

Binnen de Europese Unie is de aankoop van een horloge vrij van douanekosten en invoerrechten. Bij import vanuit een land buiten de EU, bijvoorbeeld de VS, zijn behalve de aankoopprijs nog lage douanekosten en invoerrechten te betalen. Neem contact op met de douane voor exacte informatie.
Welke belastingen moet ik eventueel betalen bij invoer?
Als u een product in uw land importeert, kan het zijn dat u invoerrechten en btw moet betalen. Deze worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. Neem voor exacte informatie contact op met de douane.
Waar en hoe kan ik de invoerrechten en de btw betalen?
De kosten en belastingen worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. In de meeste gevallen betaalt u de kosten en de belastingen aan de pakketdienst bij de bezorging.

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Bij de meeste advertenties is betaling via de Chrono24-derdenrekening mogelijk. U betaalt met een creditcard of maakt het geld over naar de derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. Het Chrono24-team staat altijd voor u klaar en zorgt dat de aankoop soepel verloopt.

Meer informatie over betalen via Chrono24 vindt u hier:
Neem direct contact op met de verkoper om de betaling te bespreken als u de aankoop niet via de Chrono24-derdenrekening afwikkelt.
De verkoper biedt alleen vooruitbetaling via overschrijving als betaalwijze aan. Is dat veilig?
In principe raden wij de afwikkeling via de Chrono24-derdenrekening aan. Mocht dit niet mogelijk zijn, let dan op het volgende:

Wij hechten er veel waarde aan dat de handelaren op Chrono24 betrouwbaar zijn. Bij de registratie wordt de identiteit en de professionaliteit van elke afzonderlijke handelaar uitvoerig gecontroleerd. Dit omvat onder andere een controle van het uittreksel uit het handelsregister en referenties van andere handelaren. Dus als een professionele handelaar vooruitbetaling via overschrijving aanbiedt, is dat vrij betrouwbaar. Een alternatief is de verkoper persoonlijk te ontmoeten op een veilige plek voor een contante betaling en de overdracht van het horloge. Houd er rekening mee dat Chrono24 niet aansprakelijk is voor de aankoop.

Als u bij een particuliere verkoper koopt, is een vooruitbetaling via overschrijving geen veilige methode. Indien de verkoper alleen deze optie wil aanbieden en u het horloge sowieso wilt kopen, controleer dan altijd de geloofwaardigheid van de verkoper en het aanbod. U kunt bijvoorbeeld om referenties, meer foto's van het horloge of kopieën van persoonlijke documenten vragen. Mogelijke alternatieven voor een overschrijving zijn een contante betaling op een veilige locatie of gebruikmaken van een betrouwbare escrowservice. Als u twijfelt aan de betrouwbaarheid van de verkoper, kunt u het beste van de aankoop afzien.

Veel verkopers bieden de afwikkeling via Chrono24 aan. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop. Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:

Is betalen met PayPal of creditcard veilig?
Wij raden de veilige betaling via de derdenrekening van Chrono24 aan. Maar wanneer u met creditcard of PayPal betaalt, let dan op het volgende:

U kunt zelf bepaalde veiligheidsregels in acht te nemen als u online met een creditcard koopt. Zorg dat u een versleutelde verbinding gebruikt. Die herkent u aan de aanduiding https en het slotje in de adresbalk van uw browser. Controleer uw creditcardafschriften regelmatig. Veel creditcardmaatschappijen hebben een zero liability policy, met uitzondering van nalatigheid. Dat betekent dat de klant niet aansprakelijk is in geval van misbruik. Als er ongeoorloofde betalingen met uw creditcard worden gedaan, neem dan zo snel mogelijk contact op met uw creditcardmaatschappij. Voor meer informatie en voorwaarden voor aankoop via PayPal kunt u rechtstreeks contact opnemen met PayPal. Houd er rekening mee dat als u een betaling doet aan 'Vrienden en familie', u niet profiteert van de kopersbescherming van PayPal en dat wij u dan ook niet kunnen ondersteunen.
Kan ik de aankoop via een escrowservice afwikkelen?
Bij de meeste advertenties is betaling via de Chrono24-derdenrekening mogelijk. Daarbij maakt u het geld over naar de derdenrekening, waar het veilig blijft staan totdat u het horloge in handen heeft. Het Chrono24-team staat altijd voor u klaar en zorgt dat de aankoop soepel verloopt. Meer informatie over de Chrono24-derdenrekening vindt u hier:
Mocht betaling via de Chrono24-escrowservice niet mogelijk zijn, let dan op het volgende:

Er zijn misschien andere betrouwbare escrowservices beschikbaar in uw land. Laat u vooraf goed informeren bij het kiezen van een escrowservice.

Om gebruik te maken van een escrowservice moeten koper en verkoper het eens zijn. Als u gebruikmaakt van een escrowservice, kunt u alle informatie die u nodig heeft rechtstreeks bij de escrowservice inwinnen. Vertrouw niet op doorgestuurde e-mails van de verkoper.

Retourneren

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Zoek voordat u een horloge koopt uit wat het retourbeleid van de handelaar is. Sommige handelaren accepteren een retourzending alleen als de labels en verpakking van het horloge origineel en ongeopend zijn. Stuur het horloge verzekerd en binnen de aangegeven retourtermijn terug. Dit is in uw eigen belang. Wij raden u ook aan contact op te nemen met de verkoper voordat u het horloge terugstuurt om de exacte procedure te verduidelijken.
Wat moet ik doen als ik een product wil retourneren?
Voor een aankoop via Trusted Checkout: als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch (+49 721 96693-900) of per e-mail (withdraw@chrono24.com). Wij zullen de tijdige ontvangst van uw herroeping vastleggen en bevestigen en alle verdere stappen initiëren.

Als u het aankoopbedrag direct aan de handelaar of particuliere verkoper heeft betaald, neem dan contact met hem of haar op bij een retournering.

Houd er rekening mee dat er geen wettelijk geregeld recht op herroeping of teruggave is als u een aankoop doet bij een particuliere verkoper.
Wie betaalt de kosten voor de retournering?
In het geval van een herroeping betaalt u voor de retourzending. Houd er alstublieft rekening mee dat de verzendkosten door de verzekering tot 250 euro kunnen oplopen.

Kopersbescherming

Wat is de Chrono24-kopersbescherming?

Met de gratis Chrono24-kopersbescherming bent u van bestelling tot retournering gedekt:

  1. Geverifieerde handelaren
  2. Betaling via een derdenrekening
  3. Verzekerde verzending
  4. Echtheidsgarantie
  5. Persoonlijke en meertalige klantenservice
  6. Retournering

Meer informatie over de kopersbescherming vindt u op https://www.chrono24.nl/about-us.htm
In welke gevallen is de Chrono24-kopersbescherming van toepassing?
U kunt altijd gebruikmaken van de Chrono24-kopersbescherming als u een horloge heeft besteld bij een Chrono24-handelaar. U moet de bestelling wel hebben geplaatst via het Chrono24-systeem. Als u uw horloge niet via de Trusted Checkout heeft gekocht, kunt u de kopersbescherming later activeren.

Houd er alstublieft rekening mee dat aankopen bij particuliere verkopers niet gedekt kunnen worden door de Chrono24-kopersbescherming.
Hoe lang geldt de Chrono24-kopersbescherming?
Neem binnen 14 dagen na ontvangst van de levering contact op met de Chrono24-klantenservice onder vermelding van uw bestelnummer als u een probleem wilt melden.

Trusted Checkout

Wat kost Trusted Checkout?
Trusted Checkout is in principe gratis voor u.

Alleen bij betaling met American Express (Amex) worden extra kosten in rekening gebracht, omdat deze betaalmethode voor ons met hoge kosten gepaard gaat. Deze kosten worden tijdens het aankoopproces aan u getoond bij de selectie van de beschikbare betaalmethoden.
Moet ik me voor de aankoop op Chrono24 registreren?
Ja. Zo kunnen we u bij vragen zo goed mogelijk terzijde staan en u informeren over de actuele stand van zaken van uw bestelling.
Hoe kan ik voor een product betalen?
U kunt op dit moment betalen met een creditcard (VISA, MasterCard of American Express), Affirm (op dit moment alleen in de VS) of per overschrijving. Welke betaalmethode beschikbaar is voor een product wordt aangegeven op de advertentiepagina.

Om de betalingen af te wikkelen, werken wij met de betaaldienst Mangopay samen. Mangopay is een in online-marktplaatsen gespecialiseerde betaaldienst, die deel uitmaakt van de Franse Credit Mutuel Arkea-groep.
Kan ik aanspraak maken op speciale garantie bij een aankoop via Trusted Checkout?
Bij een aankoop via Trusted Checkout gelden de wettelijk geregelde bepalingen voor garantie. Er is geen sprake van uitbreiding van deze garantie.

myChrono24

Algemeen

Wat zijn de voordelen van registratie bij myChrono24?
Met uw registratie bent u sterker verbonden met de wereld van luxe horloges: communiceer snel en veilig met verkopers en profiteer van de vele mogelijkheden die uw persoonlijke account biedt. Alle functies binnen uw account worden duidelijk weergegeven, zodat u uw gegevens in één oogopslag kunt bekijken.

Snel en veilig kopen

Met myChrono24 koopt u snel en veilig uw droomhorloge bij een handelaar naar keuze. De handelaar kan uw vragen direct beantwoorden.

Houd het overzicht

Met myChrono24 kunt u aantrekkelijke advertenties op uw lijst favorieten plaatsen en deze snel terugvinden. Bewaar uw zoekopdracht en blijf altijd op de hoogte. Dankzij myChrono24 mist u nooit meer een interessante aanbieding, want wij stellen u meteen op de hoogte van nieuwe advertenties.

Advertenties makkelijk opstellen en beheren

Via Chrono24 koopt u niet alleen horloges, u kunt ze ook gemakkelijk verkopen. Met myChrono24 maakt u snel en eenvoudig een advertentie aan en in slechts een paar stappen staat uw horloge op ons platform.

Meer informatie: https://www.chrono24.nl/info/mychrono24.htm
Hoe bewerk ik mijn persoonlijke gegevens?
Log in bij myChrono24 met uw e-mailadres (gebruikersnaam) en wachtwoord. Onder Profiel kunt u uw persoonlijke gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer of wachtwoord bewerken en opslaan. Onder Instellingen kunt u de portaal- en e-mail-instellingen aanpassen en de taal selecteren waarin u de e-mails van Chrono24 wilt ontvangen. Hier kunt u zich ook aanmelden of afmelden voor onze nieuwsbrief.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Uw wachtwoord kunt u in uw myChrono24-account onder Profiel wijzigen. Door op Wachtwoord wijzigen onderaan de pagina te klikken wordt u gevraagd om uw oude en nieuwe wachtwoord in te voeren. Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op Wachtwoord vergeten. Vul uw e-mailadres in en klik dan op Wachtwoord resetten. U ontvangt nu een e-mail met instructies voor het wijzigen van uw wachtwoord.
Hoe verwijder ik mijn myChrono24-account?
Klik hiervoor in myChrono24 onder Profiel op 'Gebruikersaccount verwijderen'. Houd er alstublieft rekening mee dat uw opgeslagen zoekopdrachten, uw favorieten en al uw advertenties ook worden verwijderd.
Kan ik berichten sturen via Chrono24?
Ja, u kunt berichten van verkopers en kopers gemakkelijk en veilig lezen en beantwoorden op Chrono24. Om dat te kunnen doen dient u ingelogd te zijn. U kunt uw berichten zowel via de Chrono24-website als de -app raadplegen.
Waarom zou ik berichten sturen via Chrono24?
Veiligheid en bescherming

Via de berichten kunt u bestellingen en betalingen veilig afwikkelen. U hoeft geen e-mailadressen of telefoonnummers aan kopers of verkopers te geven en kunt zo ook met derden communiceren zonder enige informatie te verstrekken. Uw gegevens en berichten zijn veilig bij ons.

Efficiënt communiceren

U kunt direct, snel en eenvoudig berichten versturen op Chrono24. Een extra e-mailprogramma of andere messaging-apps zijn niet nodig.

Wereldwijd communiceren

Berichten in andere talen kunnen in uw taal worden vertaald door op 'Vertalen' te klikken. U vindt deze button onder elk bericht.

Alles in één oogopslag

U houdt uw berichten gemakkelijk bij. U kunt zowel actuele als vroegere interacties met kopers en verkopers bekijken en beheren. Daarnaast kunt u altijd de actuele status van aanvragen en bestellingen bekijken. U vindt hier ook eerdere communicatie - wat van pas kan komen in geval van een meningsverschil tussen koper en verkoper.

Spamfilter

Wij herkennen verdachte berichten en beschermen u daartegen: in het kader van het gebruik van de berichtenfunctie op Chrono24 worden uw verzonden berichten automatisch en handmatig door ons gescand en geanalyseerd. Dit wordt gedaan met het oog op:

  • fraudepreventie
  • om illegale activiteiten en schendingen van onze algemene voorwaarden op te sporen
  • en om de communicatie en de klantenservice te verbeteren.
  • Kan ik bijlagen toevoegen aan mijn berichten?
    Ja, u kunt bijlagen toevoegen door op het paperclipje te klikken. Het bestand mag niet groter zijn dan 100 MB. Toegestane formaten zijn: pdf, txt, eml, mp4, mov, rtf, m4v, csv, wmv, docx, xls, zip, odt, pagina's, rar, ppt, pptx, ods, jpg, jpeg, png, gif, bmp.
    Kan ik een gesprek verwijderen?
    U kunt uw verzonden en ontvangen berichten zelf beheren en archiveren. Op verzoek kunt u ze ook door ons laten verwijderen.
    Kan ik een bericht terughalen?
    Nee, verzonden berichten kunnen niet worden teruggehaald.
    Kan ik berichten filteren en doorzoeken?
    Ja, berichten kunnen worden gefilterd op Ongelezen, Onbeantwoord en Gearchiveerd. U kunt uw berichten ook aan de hand van trefwoorden of prijzen doorzoeken.

    Mijn favorieten en zoekopdrachten

    Hoe sla ik een zoekopdracht op?
    Klik op de button Zoekopdracht opslaan bovenaan de lijst met zoekresultaten om nieuwe zoekopdrachten aan te maken. U mag zo veel zoekopdrachten opslaan als u wilt.
    Hoe bewerk of verwijder ik een opgeslagen zoekopdracht?
    In myChrono24 vindt u een overzicht van uw opgeslagen zoekopdrachten onder Opgeslagen zoekopdrachten. Daar kunt u de meest recente zoekresultaten voor uw individuele zoekopdrachten bekijken, de zoekopdrachten verwijderen en notificaties in- of uitschakelen. Door te klikken op Bewerken kunt individuele zoekopdrachten een andere naam geven.
    Hoe kan ik mijn favorieten bekijken of bewerken?
    U vindt al uw opgeslagen advertenties onder 'Mijn favorieten' in myChrono24, zodat u ze snel terug kunt vinden. Door op het hartje in de rechterbovenhoek van een advertentie te klikken, kunt u deze aan uw favorieten toevoegen. Door nog een keer op het hartje te klikken, wordt de advertentie weer verwijderd. Als een van de advertenties in de tussentijd niet meer beschikbaar is, kunt u deze niet meer bekijken.
    Waarvoor is de zoekgeschiedenis bedoeld?
    In de zoekgeschiedenis worden uw laatst bekeken horloges getoond, zodat u gemakkelijk advertenties kunt vinden die u al heeft bekeken.

    Watch Collection

    Wat is de Watch Collection?
    In de Watch Collection kunt u uw horlogeverzameling online beheren. Voeg gemakkelijk horloges toe, sla zo veel gegevens op als u wilt en upload uw eigen fotos van uw horloges. U kunt de historische waardeontwikkeling inzien en de toekomstige waardeontwikkeling in de gaten houden. U kunt ook horloges die u interessant vindt, maar nog niet in uw bezit heeft, in de gaten te houden.
    Moet ik de eigenaar zijn van een horloge om het aan mijn Watch Collection te mogen toevoegen?
    Nee, u kunt ook de horloges die u interesseren in de gaten houden en hun waardeontwikkeling volgen. Voer daarvoor het referentienummer of het merk, model en de staat van het horloge in en selecteer de optie 'Ik bezit dit horloge niet'.

    Meer informatie
    Hoeveel horloges kan ik aan mijn Watch Collection toevoegen?
    U kunt onbeperkt horloges toevoegen.
    Waarom staat er een horloge in mijn Watch Collection dat ik niet zelf heb toegevoegd?
    Zodra u een horloge via Chrono24 koopt, wordt het horloge aan uw Watch Collection toegevoegd zodat u de waardeontwikkeling kunt volgen.
    Welke geschatte waardes zijn in mijn Watch Collection te zien?
    U ziet in uw Watch Collection de geschatte waarde en de waardeontwikkeling van zowel uw gehele horlogeverzameling als van elk horloge apart.
    Om de hoeveel tijd worden de geschatte waardes opnieuw berekend?
    De geschatte waardes worden dagelijks opnieuw berekend. Desondanks zijn fluctuaties niet dagelijks, maar pas over langere tijdperiodes zichtbaar.
    Kunnen andere gebruikers mijn Watch Collection zien?
    Nee - alleen gebruikers met wie u uw Watch Collection heeft gedeeld kunnen deze zien.
    Kan ik persoonlijke informatie in de Watch Collection opslaan?
    Ja, aan elke horloge kunt u uw eigen foto's of notities toevoegen.
    Kan ik ook zeldzame horloges aan de Watch Collection toevoegen?
    Ja, u kunt alle horloges aan uw Watch Collection toevoegen zodat uw collectie compleet is. We hebben echter weinig tot geen informatie over zeldzame horloges. Zodra er meer advertenties voor zulke horloges verschijnen en er voldoende gegevens beschikbaar zijn, worden deze automatisch opgenomen in de Watch Collection.

    Horloges particulier verkopen

    Algemeen

    Wat kost verkopen op Chrono24?
    Uw horloge op Chrono24 aanbieden is gratis. Bij een succesvolle verkoop berekenen wij een verkoopcommissie van 6,5% van de verkoopprijs. Deze provisie dient u alleen te betalen als u uw horloge verkoopt. De provisie wordt meteen bij het uitbetalen van de verkoopprijs ingehouden. Houd er alstublieft rekening mee dat het niet altijd mogelijk is voor de koper om via de escrowservice op Chrono24 te betalen. In dat geval brengen wij de verkoopcommissie apart bij u in rekening.

    Meer informatie
    Hoe wordt toebehoren gefactureerd?
    Op Chrono24 kunnen particuliere verkopers accessoires gratis verkopen.

    Kies Horloge verkopen en vervolgens Toebehoren verkopen in het menu om een advertentie op te stellen.
    Hoelang staat mijn advertentie online?
    Uw advertentie staat in eerste instantie 3 maanden online. Gedurende deze tijd mag u het product nergens anders aanbieden of verkopen. Als u uw product in deze periode niet heeft verkocht, kunt u de advertentie met nog eens 3 maanden verlengen of verwijderen. Bij verlenging kunnen wij vragen om een bewijs dat het product nog steeds in uw bezit is.
    Hoeveel advertenties mag ik plaatsen als particuliere verkoper?
    Als particuliere verkoper kunt u advertenties alleen publiceren in een particuliere context. Particuliere verkopers mogen producten niet professioneel verkopen. Wij behouden ons daarom het recht voor om advertenties van particuliere verkopers niet te publiceren als deze een professionele indruk maken.

    Als u professioneel wilt verkopen op Chrono24 kunt u zich als handelaar registreren. Meer informatie vindt u hier.
    Kan ik als privéverzamelaar mijn hele collectie verkopen?
    Er zijn geen speciale voorwaarden voor verzamelaars. Bied elk horloge wel apart aan.
    Koopt Chrono24 horloges aan?
    Als online marktplaats brengt Chrono24 horlogeliefhebbers van over de hele wereld bij elkaar. Het koopproces vindt daarbij altijd tussen de koper en de verkoper plaats. Daarom kopen, taxeren of controleren wij ook geen handelswaar. Wij raden u aan om uw horloge via een advertentie te verkopen.

    Horloges adverteren

    Hoe bied ik een horloge aan?
    Met onze advertentie-assistent kunt u uw horloge in slechts enkele stappen aanbieden:
    1. Voer eerst het referentienummer van uw horloge in het zoekveld in. Onze advertentie-assistent herkent het model en vult het formulier automatisch in.
    2. Beschrijf uw horloge gedetailleerd. Hoe nauwkeuriger de beschrijving, hoe eenvoudiger potentiële kopers uw advertentie vinden.
    3. Voeg maximaal 10 foto's van uw horloge toe, vanuit verschillende perspectieven. Houd uw camera en horloge bij de hand. Tijdens het creëren van uw advertentie wordt u gevraagd 2 foto's te maken van uw horloge, ingesteld op een door ons bepaalde tijd. Hiermee controleren wij of u het horloge daadwerkelijk in uw bezit heeft. Deze foto's worden later ook aan uw advertentie toegevoegd.
    4. Meld u aan als verkoper en vul uw bankgegevens in, zodat wij uw geld rechtstreeks naar uw bankrekening kunnen overmaken.
    Meer informatie
    Wat is een referentienummer?
    Het referentienummer beschrijft het model (of de modelvariant) van uw horloge en kan uit meerdere cijfers en letters bestaan. Bij sommige merken vindt u dit nummer op de achterkant van het deksel (niet te verwarren met het kastnummer), op de bandaanzet of gegraveerd in de wijzerplaat. Het referentienummer is daarnaast ook terug te vinden in de documenten van uw horloge of op uw factuur. Indien u het referentienummer niet terugvindt, zoek dan afbeeldingen op internet en vergelijk deze met uw horloge. Dit korte onderzoek zal u in de meeste gevallen verder helpen.
    Wat moet ik bij de staat van het horloge aangeven?
    Wat moet ik doen als ik de vereiste veiligheidstijden niet kan instellen?
    Door middel van de veiligheidsfoto's controleren wij of een verkoper het aangeboden horloge daadwerkelijk in zijn bezit heeft. Als u de opgegeven tijden niet kunt instellen, kunt u de tijden op een briefje noteren en dat naast uw horloge leggen. Upload vervolgens de foto's daarvan als bewijs. Neem alstublieft contact met ons op via PrivateSeller@chrono24.com als dat niet mogelijk is.
    Hoe kan ik een horloge laten taxeren?
    Maak gebruik van de gratis waardebepaling op Chrono24. Wij vergelijken uw horloge met wereldwijd 475.000 andere advertenties en geven u een prijsadvies waarmee u de hoogst mogelijke verkoopprijs behaalt.

    U kunt natuurlijk ook zelf op Chrono24 naar andere advertenties kijken om prijzen te vergelijken. Daarnaast kunt u uw horloge bij een juwelier of een veilinghuis laten taxeren.

    Houd er rekening mee dat u een hogere verkoopprijs kunt krijgen als u uw horloge online aanbiedt. De prijzen die lokale veilinghuizen en juweliers bieden zijn vaak lager, omdat zij bij de aankoop rekening moeten houden met hun marge.
    Wat betekenen vaktermen als minutenrepetitie of chronograaf?
    Definities van de belangrijkste vaktermen vindt u in ons Horloge-lexicon.
    Ik kan mijn advertentie niet vinden. Wanneer wordt deze vrijgegeven op Chrono24?
    Als u uw advertentie niet op Chrono24 kunt vinden, kan dat de volgende redenen hebben:
    1. De handmatige controle heeft nog niet plaatsgevonden.
    2. Voor de veiligheid van alle Chrono24-gebruikers controleren wij nieuwe advertenties handmatig. Dit gebeurt uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. De activatie duurt over het algemeen 1 à 3 werkdagen.
    3. De veiligheidsfoto's zijn niet correct. In dit geval heeft u een e-mail ontvangen met het verzoek de veiligheidsfoto's in myChrono24 te updaten.
    4. Uw gebruikersaccount is nog niet geactiveerd. Controleer alstublieft of u op de link in de activeringsmail heeft geklikt en uw gebruikersaccount heeft bevestigd.
    5. In sommige landen dienen wij de identiteit van particuliere verkopers te verifiëren. Het is mogelijk dat uw gegevens nog niet zijn gecontroleerd. Houd er alstublieft rekening mee dat het controleren van uw identiteitsdocumenten 1 à 3 werkdagen in beslag kan nemen.
    Hoe bewerk of verwijder ik mijn particuliere advertenties?
    U kunt uw particuliere advertenties bewerken in myChrono24 onder Advertenties. Met een klik op de betreffende link kunt u uw advertenties aanpassen of verwijderen. Als u de prijs, de fabrikant of het model wilt wijzigen, dient u een e-mail te sturen naar PrivateSeller@chrono24.com. Houd er rekening mee dat uw advertentie definitief uit ons bestand wordt verwijderd zodra u deze wist.
    Kan ik de betaalwijze voor de advertentie achteraf veranderen?
    Als de betaling voor uw upgrade naar Premium niet lukt, kunt u de transactie afbreken en naar Chrono24 terugkeren. Kies daar een andere betaalmethode. Bij verdere vragen kunt u een e-mail sturen naar PrivateSeller@chrono24.com
    Wanneer kan ik mijn advertentie laten verwijderen?
    Uw advertentie staat in eerste instantie 3 maanden online. Bied uw product gedurende deze tijd alleen op Chrono24 aan, zodat u potentiële kopers niet teleur hoeft te stellen. Als u een zwaarwegende reden heeft, kunt u uw advertentie in myChrono24 verwijderen.
    Waarom controleert Chrono24 tijdens de betaalde tijdperiode of mijn advertentie nog actueel is?
    Wij willen de bezoekers van onze horlogemarktplaats altijd de hoogste kwaliteit bieden. Om de advertenties op Chrono24 actueel te houden, controleren wij elke 3 maanden per e-mail of de aangeboden producten nog beschikbaar zijn. Als u uw advertentie niet bevestigt, wordt deze na een week automatisch verwijderd.
    Hoe kan ik mijn advertentie opnieuw activeren, nadat deze door de actualiteitscontrole is verwijderd?
    Wij reactiveren uw advertentie graag. Stuur hiervoor een e-mail naar PrivateSeller@chrono24.com

    Verkopen

    Hoe verloopt de verkoop precies?
    U verkoopt uw horloge veilig via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat u het horloge pas verzendt nadat de koper het bedrag heeft overgemaakt naar een derdenrekening. Zodra het product bij de koper is aangekomen, wordt de koopprijs aan u uitbetaald.

    In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een koper of verkoper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. In dat geval betaalt de koper u rechtstreeks. Laat hem of haar weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving.

    Meer informatie over verkopen via de escrowservice vindt u hier.
    Een koper komt onbetrouwbaar over. Wat moet ik doen?
    Neem in dat geval geen onnodig risico. U kunt de koper bijvoorbeeld betaling via PayPal aanbieden. Heel belangrijk: verzend het product pas wanneer het geld op uw rekening is bijgeschreven. Vertrouw niet op betalingsbevestigingen per e-mail.

    Natuurlijk kunt u het horloge ook persoonlijk aan de koper overhandigen. Wij raden u aan om hiervoor een beveiligde of bewaakte locatie te kiezen, zoals een juwelier.
    Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
    In het kader van de gegevensbescherming blijven de e-mailadressen van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

    Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kunt u zijn of haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

    Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    Welke betaalmethodes kan ik aanbieden als ik een koper heb gevonden?
    De koper betaalt normaal gesproken via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat hij of zij de koopprijs overmaakt naar een veilige derdenrekening. Vervolgens verzendt u het horloge naar de koper. De verkoopprijs wordt bijgeschreven op uw bankrekening zodra het horloge veilig is aangekomen.

    In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een koper of verkoper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. Laat de koper weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving. Chrono24 geeft deze betaalgegevens door aan de koper.

    Meer informatie over de escrowservice vindt u hier.

    Vanzelfsprekend kunt u het product ook persoonlijk aan de koper overhandigen. We raden u aan voor een beveiligde locatie te kiezen, bijvoorbeeld bij een juwelier. In plaats daarvan kunt u ook gebruikmaken van de escrowservice als veilige betaalmethode. Lees alstublieft ook onze Veiligheidstips.
    Wanneer moet ik de verkoopcommissie betalen?
    Als u voor uw advertentie gebruikmaakt van de escrowservice houden wij de provisie direct in bij de uitbetaling van de verkoopprijs.

    Als de koper u rechtstreeks betaalt, brengen we de verkoopcommissie in rekening. Betaal het factuurbedrag alstublieft binnen 14 dagen.

    Meer informatie
    Wat gebeurt met de verkoopcommissie als de verkoop niet heeft plaatsgevonden?
    Als wij de verkoopcommissie in rekening hebben gebracht, terwijl u het horloge niet heeft verkocht, kunt u de verkoop annuleren. Upload hiervoor opnieuw 2 foto's van uw horloge als bewijs van bezit in het overzicht van verkochte horloges.

    Als u het horloge ergens anders heeft verkocht, geef ons hiervan dan alstublieft ook een bewijs.
    Hoe kan ik als particuliere verkoper mijn horloge veilig verzenden?
    Om ervoor te zorgen dat uw horloge veilig bij de ontvanger aankomt, dient u de volgende punten in acht te nemen:

    • Verpakking: kies een stevige doos in de juiste maat en gebruik genoeg verpakkingsmateriaal.
    • Adres van de ontvanger: laat de koper het bezorgadres vooraf bevestigen. Zorg ervoor dat het adres goed leesbaar op het pakket staat.
    • Verzekering: win vóór verzending informatie in over de verzekering. Deze moet ook voor waardevolle spullen zoals horloges gelden en de volledige waarde bij schade of verlies dekken.
    • Tracking: kies een verzendmethode die u kunt volgen. Geef de track-and-tracecode door aan de koper, zodat die de zending kan volgen.

    Horloges professioneel verkopen

    Hoe kan ik mij registeren als professionele handelaar?
    Zo registreert u zich in slechts enkele stappen als professionele handelaar bij Chrono24:
    1. Vul uw persoonlijke gegevens in
    2. Sla uw betaalgegevens op (creditcard of, binnen Europa, SEPA-betaling)
    3. Stuur documenten ter verificatie op
    Hierna kunt u meteen al uw eerste advertenties uploaden. Maar voordat uw advertenties worden gepubliceerd, moet Chrono24 uw handelaarsaccount vrijgeven. Houd er rekening mee dat dit pas gebeurt nadat uw gegevens en documenten zijn gecontroleerd. Upload of stuur ons daarom kopieën van de volgende documenten per e-mail, fax of post:
    • Uittreksel uit het handelsregister
    • Bewijs van adres (telefoonrekening, elektriciteitsrekening, o.i.d.)
    Maak gebruik van de gratis proefperiode van 30 dagen om Chrono24 uitvoerig te testen en meld u nu aan:
    Welke prijspakketten zijn er voor professionele handelaren?
    Chrono24 biedt drie pakketten aan met verschillende prijsmodellen die precies zijn afgestemd op uw behoeften. De pakketten Light, Pro en Premium verschillen onder andere in het aantal inbegrepen advertenties en de verkoopcommissie. U kunt uw pakket maandelijks of voor een jaar vooruitbetalen. Alle details vindt u hier.
    Hoe plaats ik een advertentie?
    U kunt uw eigen advertenties opstellen of wij kunnen de gegevens van uw website voor u importeren. In uw Market Portal kunt u uw eigen advertenties aanmaken - daarvoor zijn allerlei handige functies beschikbaar. Ongeacht uw gekozen pakket, kunt u 16 foto's aan uw advertentie toevoegen. Het importeren van uw website kan vanaf 50 advertenties. De gegevens worden automatisch geïmporteerd en dagelijks bijgewerkt.
    Hoe bewerk of verwijder ik mijn advertentie?
    Bij het importeren van gegevens van uw website worden de advertenties exact overgenomen. Wijzigingen op uw website worden dus automatisch op Chrono24 getoond.

    Bij handmatige input verwijdert of bewerkt u uw advertenties zelf in uw account. Selecteer hiervoor onder Mijn advertenties de optie Advertenties bewerken/verwijderen. Vul uw wijzigingen in het formulier in en sla de advertentie op.
    Hoe wordt toebehoren gefactureerd?
    Wij hanteren speciale voorwaarden voor toebehoren. 50 advertenties met accessoires worden gefactureerd als één horlogeadvertentie.
    Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
    In het kader van de gegevensbescherming blijven de e-mailadressen van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

    Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kunt u zijn of haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

    Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:

    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

    Gegevensbescherming

    Zijn mijn gegevens veilig bij Chrono24?
    Ja wij gebruiken de modernste beveiligingstechniek om uw persoonsgegevens tegen manipulatie, gedeeltelijk of volledig verlies en tegen onbevoegde toegang door derden te beschermen. Details vindt u in onze gegevensbescherming.
    Worden mijn gegevens aan derden doorgegeven?
    Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens uitsluitend voor het afwikkelen van uw aanvraag of bestelling. Gegevens worden alleen aan derden doorgegeven voor zover dit in ons Privacybeleid is vermeld.
    Geen zoekresultaten