Hulp en veelgestelde vragen
Gebruik het zoekveld om zo snel mogelijk een antwoord te vinden op uw vraag. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met ons.
Horloges zoeken op Chrono24
Hoe zoek ik een horloge op Chrono24?
Hoe filter ik de zoekresultaten op bepaalde advertenties?
Wat betekent het referentienummer van een luxe horloge?
Horloge kopen
Algemeen
Hoe koop ik een bepaald horloge op Chrono24?
Waaruit bestaat de verkoopprijs van een horloge?
Moet ik me voor de aankoop op Chrono24 registreren?
Wie is de andere contractpartij bij de aankoop van een horloge?
Hoe kan ik voor een product betalen?
Wat doe ik als de verkoper niet op mijn aanvraag reageert?
Waar kan ik twijfels omtrent de echtheid van een product melden?
Hoe herken ik een vervalsing?
Hoe neem ik contact op met de verkoper van een horloge?
Hoe snel is het product beschikbaar?
Verzending
Hoe lang duurt de levering en hoe hoog zijn de verzendkosten?
Door welke pakketdienst wordt het product bezorgd?
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Ben ik verzekerd tegen beschadigingen tijdens het transport of diefstal?
Tot welke waarde is de verzending verzekerd?
Van particuliere verkopers kopen
Waar moet ik bij particuliere verkopers op letten?
Van professionele handelaren kopen
Welke zekerheid biedt een horlogegarantie?
In hoeverre controleert Chrono24 de geselecteerde handelaren?
Wat zegt het Trusted Seller-zegel over een handelaar?
Waar komen de aanbevelingen voor handelaren vandaan?
Horloges uit het buitenland kopen
Het gaat om een advertentie uit het buitenland. Waar moet ik op letten bij een aankoop en met welke kosten moet ik rekening houden?
Welke belastingen moet ik eventueel betalen bij invoer?
Waar en hoe kan ik de invoerrechten en de btw betalen?
Betaling
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
De verkoper biedt alleen vooruitbetaling via overschrijving als betaalwijze aan. Is dat veilig?
Is betalen met PayPal of creditcard veilig?
Kan ik de aankoop via een escrowservice afwikkelen?
Retourneren
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Wat moet ik doen als ik een product wil retourneren?
Wie betaalt de kosten voor de retournering?
Kopersbescherming
Hoe lang geldt de Chrono24-kopersbescherming?
Wat is de Chrono24-kopersbescherming?
Hoeveel kost de kopersbescherming?
In welke gevallen is de Chrono24-kopersbescherming van toepassing?
Heb ik recht op speciale garantie- en waarborgclaims als ik met kopersbescherming koop?
Krijg ik mijn geld terug in geval van een retournering?
Wat was Trusted Checkout?
myChrono24
Algemeen
Wat zijn de voordelen van registratie bij myChrono24?
Hoe bewerk ik mijn persoonlijke gegevens?
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Hoe verwijder ik mijn myChrono24-account?
Kan ik berichten sturen via Chrono24?
Waarom zou ik berichten sturen via Chrono24?
Kan ik bijlagen toevoegen aan mijn berichten?
Kan ik een gesprek verwijderen?
Kan ik een bericht terughalen?
Kan ik berichten filteren en doorzoeken?
Mijn favorieten en zoekopdrachten
Hoe sla ik een zoekopdracht op?
Hoe bewerk of verwijder ik een opgeslagen zoekopdracht?
Hoe kan ik mijn favorieten bekijken of bewerken?
Waarvoor is de zoekgeschiedenis bedoeld?
Watch Collection
Wat is de Watch Collection?
Moet ik de eigenaar zijn van een horloge om het aan mijn Watch Collection te mogen toevoegen?
Hoeveel horloges kan ik aan mijn Watch Collection toevoegen?
Waarom staat er een horloge in mijn Watch Collection dat ik niet zelf heb toegevoegd?
Welke geschatte waardes zijn in mijn Watch Collection te zien?
Om de hoeveel tijd worden de geschatte waardes opnieuw berekend?
Kunnen andere gebruikers mijn Watch Collection zien?
Kan ik persoonlijke informatie in de Watch Collection opslaan?
Kan ik ook zeldzame horloges aan de Watch Collection toevoegen?
Horloges particulier verkopen
Algemeen
Wat kost verkopen op Chrono24?
Hoe wordt toebehoren gefactureerd?
Hoelang staat mijn advertentie online?
Hoeveel advertenties mag ik plaatsen als particuliere verkoper?
Kan ik als privéverzamelaar mijn hele collectie verkopen?
Koopt Chrono24 horloges aan?
Horloges adverteren
Hoe bied ik een horloge aan?
Wat is een referentienummer?
Wat moet ik bij de staat van het horloge aangeven?
Wat moet ik doen als ik de vereiste veiligheidstijden niet kan instellen?
Hoe kan ik een horloge laten taxeren?
Wat betekenen vaktermen als minutenrepetitie of chronograaf?
Ik kan mijn advertentie niet vinden. Wanneer wordt deze vrijgegeven op Chrono24?
Hoe bewerk of verwijder ik mijn particuliere advertenties?
Kan ik de betaalwijze voor de advertentie achteraf veranderen?
Wanneer kan ik mijn advertentie laten verwijderen?
Waarom controleert Chrono24 tijdens de betaalde tijdperiode of mijn advertentie nog actueel is?
Hoe kan ik mijn advertentie opnieuw activeren, nadat deze door de actualiteitscontrole is verwijderd?
Verkopen
Hoe verloopt de verkoop precies?
Een koper komt onbetrouwbaar over. Wat moet ik doen?
Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
Welke betaalmethodes kan ik aanbieden als ik een koper heb gevonden?
Wanneer moet ik de verkoopcommissie betalen?
Wat gebeurt met de verkoopcommissie als de verkoop niet heeft plaatsgevonden?
Hoe kan ik als particuliere verkoper mijn horloge veilig verzenden?
Direct aan Chrono24 verkopen
Wat zijn de voordelen van het direct verkopen van mijn horloge aan Chrono24?
Wie koopt mijn horloge?
Wie koopt mijn horloge?
Hoe lang duurt het om mijn horloge te verkopen?
Hoe komt de voorgestelde verkoopprijs tot stand?
Kan ik elk horloge direct aan Chrono24 verkopen?
Wat gebeurt er als het horloge na controle naar mij wordt teruggestuurd? Ontstaan er kosten voor mij?
Wanneer ontvang ik de uitbetaling voor mijn horloge?
In welke valuta wordt uitbetaald?
Hoeveel kost het om een offerte te krijgen voor mijn horloge?
Hoe bekijk ik de status van mijn zending?
Moet ik verzendkosten betalen?
Hoe verzend ik mijn horloge?
Is mijn horloge verzekerd?
Zijn de originele doos en papieren nodig?
Wat zijn de verdere stappen als ik de offerte wil accepteren?
Waarom moet ik een foto van mijn horloge uploaden?
Hoe lang is de offerte geldig?
Wat gebeurt er met mijn advertentie op Chrono24 als ik mijn horloge rechtstreeks aan u verkoop?
Ik heb een vraag over mijn lopende aanvraag. Hoe neem ik contact op?
Horloges professioneel verkopen
Hoe kan ik mij registeren als professionele handelaar?
Welke prijspakketten zijn er voor professionele handelaren?
Hoe plaats ik een advertentie?
Hoe bewerk of verwijder ik mijn advertentie?
Hoe wordt toebehoren gefactureerd?
Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
Gegevensbescherming
Zijn mijn gegevens veilig bij Chrono24?
Worden mijn gegevens aan derden doorgegeven?