Hulp en veelgestelde vragen

Gebruik het zoekveld om zo snel mogelijk een antwoord te vinden op uw vraag. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met ons.

Zoeken op Chrono24

Hoe zoek ik een horloge op Chrono24?
Op Chrono24 vindt u via de zoekbalk eenvoudig het horloge dat u op het oog heeft. Bovendien bieden de zoekresultaten diverse filtermogelijkheden.

Zoekbalk
De zoekbalk is de eenvoudigste en snelste manier om te zoeken. De zoekterm wordt tijdens het invoeren automatisch aangevuld en gecompleteerd.

Zoekresultaten
De zoekresultatenpagina beschikt over diverse filtermogelijkheden. Filter bijv. op fabrikant, model, referentie of beschikbaarheid. De zoekresultatenlijst kan bovendien worden gesorteerd op relevantie, prijs of insteldatum.

Door op Deze zoekopdracht opslaan te klikken, kunt u een zoekopdracht aanmaken om via e-mail over nieuwe aanbiedingen geïnformeerd te worden. Het door u opgeslagen filter wordt daarbij automatisch opgeslagen.
Hoe filter ik de zoekresultaten op bepaalde aanbiedingen?
Nadat u via de zoekbalk naar een product heeft gezocht, kunt u het resultaat verder verfijnen met de filters in de lijst met zoekresultaten. Filter bijv. op fabrikant, model, model, toestand of materiaal. Door te klikken op meer verschijnen extra filteropties. U kunt tegelijkertijd meerdere waarden van een filter selecteren. Om een filter te deactiveren, verwijdert u heel eenvoudig het betreffende vinkje.

Via het keuzeveld aan de rechterbovenrand van de lijst kunt u de sortering van de resultaten aanpassen. Maak een keuze tussen prijs, insteldatum en relevantie. De standaardsortering kunt u in de instellingen in uw myChrono24-account veranderen.

Horloges kopen

Ik wil een bepaald horloge kopen. Hoe ga ik te werk?
Er zijn twee manieren om een horloge op Chrono24 te kopen:

Afwikkeling via Chrono24:
In veel gevallen kunt u het horloge direct via Chrono24 bestellen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop. Om een horloge via Chrono24 te kopen, klikt u op de aanbodsite op de groene button 'Kopen'.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Rechtstreeks contact opnemen met de verkoper:
Als de verkoper de afwikkeling via Chrono24 niet aanbiedt, dient u telefonisch contact op te nemen met de verkoper of via het contactformulier (button: 'Contact opnemen met verkoper'). U bespreekt de voorwaarden rondom de betaling en de verzending dan rechtstreeks met de verkoper.
Wie is de andere contractpartij bij de aankoop van een horloge?
De andere contractpartij is de betreffende handelaar of particuliere verkoper. Als u kiest voor de afwikkeling via Chrono24, worden de verkoopvoorwaarden in de loop van het koopproces weergegeven. Als u uw horloge bij een handelaar koopt, moet u rekening houden met de algemene voorwaarden van de handelaar.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Waar moet ik op letten bij een particuliere aankoop?
Als u bij een particuliere verkoper wilt kopen, is de escrowservice op Chrono24 de veiligste manier om het horloge te betalen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 ondersteunt u als de verkoop niet zo loopt als afgesproken.

Als de particuliere verkoper de escrowservice op Chrono24 niet aanbiedt, raden wij u aan hem persoonlijk te ontmoeten op een veilige locatie. Een persoonlijke afwikkeling in de zaak van een erkende horlogehandelaar, die uw horloge meteen kan controleren, is in dat geval de veiligste manier. Alternatieven zijn betalen via PayPal of gebruik maken van een externe escrowservice. Houd er rekening mee dat alleen particuliere verkopers die de escrowservice op Chrono24 gebruiken door ons gecontroleerd kunnen worden. Check het aanbod en de voorwaarden nauwkeurig, voordat u een horloge bij een particuliere verkoper koopt.
Hoe verloopt de aankoop precies?
Er zijn twee manieren om een horloge op Chrono24 te kopen:

Afwikkeling via Chrono24:
In veel gevallen kunt u het horloge direct via Chrono24 bestellen. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop. Om een horloge via Chrono24 te kopen, klikt u op de aanbodsite op de groene button 'Kopen'.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Direct contact opnemen met de verkoper:
Als de verkoper de afwikkeling via Chrono24 niet aanbiedt, dient u telefonisch contact op te nemen met de verkoper of u via het contactformulier (button: '
Contact opnemen met verkoper
'). U bespreekt de voorwaarden rondom de betaling en de verzending dan rechtstreeks met de verkoper.

Let op: de andere contractpartij is altijd de verkoper.
Hoe neem ik contact met de verkoper van een horloge?
Bij aanbod waar afwikkeling via Chrono24 beschikbaar is, kunt u het product via de groene button 'Kopen' bestellen. Via de optie 'Contact opnemen met de verkoper' stelt u de verkoper algemene vragen over het aangeboden product.

Bij al het andere aanbod treedt u met verkoper in contact via de button 'Contact opnemen met de verkoper'.

De verkoper ontvangt uw bericht per e-mail. Wij hebben geen informatie over het tijdstip waarop hij het bericht leest en beantwoordt. U kunt ook telefonisch contact opnemen met de verkoper als hij zijn telefoonnummer heeft vermeld. Het telefoonnummer vindt u op de aanbodsite in de rubriek 'Verkoper'.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Hoe is de verkoopprijs van een horloge samengesteld?
De verkoopprijs van een horloge is samengesteld uit meerdere componenten. Op de eerste plaats is de offerteprijs / aangeboden prijs voor het horloge zelf van belang. Bovendien kan er sprake zijn van bijkomende kosten voor verpakking, verzekering, verzending, BTW en invoerrechten. Afhankelijk van de vraag of u uw horloge bij een handelaar in binnen- of buitenland bestelt, kunnen deze bijkomende kosten verschillen in hoogte. Neem contact op met de verkoper voor exacte informatie.
De offerte is afkomstig uit het buitenland. Waar moet ik bij de koop op letten en met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
De prijs wordt in de advertentie weergegeven, zoals de verkoper hem ingevoerd heeft. Er kunnen daarom bijkomende kosten ontstaan, zoals douanekosten, belastingen, verzend- en verzekeringskosten.

Voor de exacte prijs en de inbegrepen kosten dient u contact op te nemen met de aanbieder van het horloge. Hij kan u ook vertellen of de douaneformaliteiten door de expediteur worden afgehandeld. Voor de in uw land geldende regels kunt u contact opnemen met uw lokale douane-instantie.

Binnen de Europese Unie is de aankoop van een horloge vrij van douanekosten en invoerrechten. Bij de import vanuit een land buiten de EU, bijvoorbeeld uit de VS, zijn behalve de aankoopprijs bovendien nog beperkte douanekosten en de invoerrechten verschuldigd. Neem contact op met de douane voor exacte informatie.
Welke belastingen moet ik eventueel betalen bij invoer?
Als u een product in uw land importeert, kan het zijn dat u invoerrechten en btw moet betalen. Die worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. Neem voor exacte informatie alstublieft contact op met de douane.
Waar en hoe kan ik de invoerrechten en de btw betalen?
De kosten en belastingen worden door de douaneautoriteiten geheven en dient u te betalen zodra het product het land van bestemming bereikt. In de meeste gevallen betaalt u de kosten en de belastingen aan de pakketdienst bij de bezorging.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Veel verkopers bieden de afwikkeling via Chrono24 aan. Daarbij betaalt u per creditcard of per overschrijving. Het geld gaat naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop.

Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Elke verkoper beslist zelf welke betaalwijze hij aanbiedt. Neem alstublieft direct contact op met de verkoper om de details van de betaling te bespreken. Meestal vermeldt de verkoper de betaalopties bij de beschrijving van het horloge.
De verkoper biedt alleen vooruitbetaling via overschrijving als betaalwijze aan. Is dat veilig?
Indien de verkoper een professionele handelaar is:
Ja, veel professionele handelaren verlangen een vooruitbetaling via overschrijving. Wij hechten er veel waarde aan dat de handelaren op Chrono24 betrouwbaar zijn. Bij de registratie wordt de identiteit en de professionaliteit van elke afzonderlijke handelaar uitvoerig gecontroleerd. Dit omvat onder andere een controle van het uittreksel uit het handelsregister en referenties van andere handelaren. Een alternatief is de verkoper persoonlijk te ontmoeten op een veilige locatie voor een contante betaling en de overdracht van het horloge. Houd er rekening mee dat Chrono24 niet aansprakelijk is voor de aankoop.

Indien de verkoper een particuliere verkoper is:
Een vooruitbetaling via overschrijving aan een particuliere verkoper is geen veilige methode. Indien de verkoper alleen deze optie wil aanbieden en u het horloge sowieso wilt kopen, controleer dan altijd de geloofwaardigheid van de verkoper en het aanbod. U kunt bijvoorbeeld om referenties, meer foto's van het horloge of kopieën van persoonlijke documenten vragen. Mogelijke alternatieven voor een overschrijving zijn een contante betaling op een veilige locatie of gebruik maken van een betrouwbare escrowservice. Indien u twijfelt aan de betrouwbaarheid van de verkoper, kunt u het beste van de aankoop afzien.

Veel verkopers bieden de afwikkeling via Chrono24 aan. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop. Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Kan ik de aankoop via een escrowservice afwikkelen?
Veel verkopers bieden de afwikkeling via Chrono24 aan. Daarbij maakt u uw geld over naar een derdenrekening. Daar blijft het veilig staan totdat u het horloge in handen heeft. Het team van Chrono24 staat altijd tot uw beschikking en zorgt voor een onbezorgde aankoop. Meer informatie over de afwikkeling via Chrono24 vindt u hier:
Indien de verkoper de afwikkeling via Chrono24 niet aanbiedt, houd dan rekening met het volgende:
Er zijn meerdere betrouwbare escrowservices waar u een beroep op kunt doen. De volgende escrowservices dienen als voorbeeld en zijn geen uitdrukkelijke aanbeveling van ons: www.escrow.com en www.eco-treuhand.de. Informeer nauwkeurig naar de voorwaarden, voordat u voor een bepaalde escrowservice kiest.

Om een escrowservice te gebruiken moeten zowel de koper als de verkoper toestemming geven. Als u gebruik maakt van een dergelijke service is het belangrijk dat u direct bij de escrowservice informatie inwint. Vertrouw niet op doorgestuurde e-mails van de verkoper.
Wat zegt het Trusted Seller-keurmerk over een handelaar?
Elke handelaar op Chrono24 wordt bij de registratie uitgebreid gecontroleerd op identiteit en betrouwbaarheid. Het Trusted Seller-keurmerk wordt uitsluitend toegekend aan handelaren die zich naar de ervaringen van Chrono24 en haar gebruikers onderscheiden door bijzondere betrouwbaarheid en vertrouwenswaardigheid.

De Trusted Seller is een commerciële handelaar in horloges en verplicht zich tot de naleving van bepaalde voorwaarden.Deze houden onder andere in dat

  • de op het platform en aan Chrono24 verstrekte gegevens over zijn persoon en bedrijf op waarheid berusten.
  • er uitsluitend in originele producten uit betrouwbare bron wordt gehandeld.
  • hij de staat van zijn producten naar waarheid vermeldt en eventuele gebreken of schade in woord en beeld kenbaar maakt.
  • hij de aanvragen van klanten die via Chrono24 per e-mail ontvangen zijn, in de regel binnen 5 werkdagen beantwoordt.

De eerlijke en faire afhandeling van de transacties heeft prioriteit. In het geval van geschillen zal de handelaar samen met de klant een oplossing zoeken die voor beide partijen acceptabel is. De overtreding van een of meerdere voorwaarden kan leiden tot tijdelijke of permanente intrekking van het Trusted Seller-keurmerk of, bij zware overtredingen, zelfs van het lidmaatschap van Chrono24.
Hoe wordt mijn e-mailadres getoond aan de verkoper?
In het kader van de richtlijn voor gegevensbescherming wordt het e-mailadres van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Als u contact opneemt met een verkoper, wordt uw e-mailadres niet getoond, maar automatisch geanonimiseerd door ons systeem.

Als u met de verkoper tot een overeenkomst gekomen bent, kan hij/zij zich naar uw contactgegevens vragen. Daarvoor sturen wij u een e-mail met een link naar een formulier op onze website, waarmee contactgegevens aangevraagd kunnen worden.

Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Waarom zijn de e-mailadressen van sommige verkopers anoniem en van andere niet?
In bepaalde landen hebben we al een geanonimiseerd communicatiesysteem ingevoerd. Alleen in dat geval worden e-mailadressen momenteel gecodeerd getoond. Dit communicatiesysteem wordt binnenkort in alle landen ingevoerd.

Horloges particulier op Chrono24 verkopen

Hoe bied ik een horloge aan?
Met onze advertentie-assistent kunt u uw horloge in slechts enkele stappen aanbieden:
  1. Beschrijf uw horloge gedetailleerd. Hoe nauwkeuriger de beschrijving, hoe eenvoudiger potentiële kopers uw advertentie vinden.
  2. Voeg maximaal 4 foto's van uw horloge toe, vanuit verschillende perspectieven. Houd uw camera en horloge bij de hand. Tijdens het creëren van uw advertentie wordt u gevraagd 2 foto's te maken van uw horloge, ingesteld op een door ons bepaalde tijd. Hiermee controleren we of u het horloge daadwerkelijk in uw bezit heeft. Deze foto's worden later ook aan uw advertentie toegevoegd.
  3. Meld u nu aan als verkoper en vul uw bankgegevens in, zodat wij het geld rechtstreeks naar uw bankrekening kunnen overmaken.
Wat kost verkopen op Chrono24?
Uw horloge op Chrono24 aanbieden is gratis. Bij een succesvolle verkoop berekenen wij een verkoopcommissie van 6,5% van de verkoopprijs, met een maximum van 299,00 €. Deze provisie dient u alleen te betalen als u uw horloge met succes verkoopt. De provisie wordt meteen bij het uitbetalen van de verkoopprijs ingehouden. Houd er alstublieft rekening mee dat het niet altijd mogelijk is voor de koper om via de escrowservice op Chrono24 te betalen. In dat geval brengen wij de verkoopcommissie in rekening.
Ik kan mijn advertentie niet vinden. Wanneer wordt deze vrijgegeven op Chrono24?
Als u uw advertentie niet op Chrono24 kunt vinden, kan dat de volgende redenen hebben:
  1. De handmatige controle heeft nog niet plaatsgevonden. Voor de veiligheid van alle Chrono24-gebruikers controleren wij nieuwe advertenties met de hand. Dit gebeurt uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. De activatie duurt over het algemeen 1 à 3 werkdagen.
  2. De veiligheidsfoto's zijn niet correct. In dit geval heeft u een e-mail ontvangen met het verzoek de veiligheidsfoto's in myChrono24 te updaten.
  3. Uw gebruikersaccount is nog niet geactiveerd. Controleer alstublieft of u op de link in de activeringsmail heeft geklikt en uw gebruikersaccount hebt bevestigd.
  4. Uw identiteit is nog niet gecontroleerd. Houd er alstublieft rekening mee dat het controleren van uw identiteitsdocumenten 1 à 3 werkdagen in beslag neemt.
Hoe verloopt de verkoop precies?
U verkoopt uw horloge veilig via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat u het horloge pas verzendt nadat de koper het bedrag heeft overgemaakt naar een derdenrekening. Zodra het product bij de koper is aangekomen, wordt het geld aan u uitbetaald.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de koper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. In dat geval betaalt de koper u rechtstreeks. Laat hem of haar weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving.

Meer informatie over verkopen via de escrowservice vindt u hier.
Welke betalingsmethodes kan ik aanbieden als ik een koper heb gevonden?
De koper betaalt normaal gesproken via de escrowservice op Chrono24. Dat houdt in dat hij of zij de koopprijs overmaakt naar een veilige derdenrekening. Vervolgens verzendt u het horloge naar de koper. De verkoopprijs wordt bijgeschreven op uw bankrekening zodra het horloge veilig is aangekomen.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de koper in zijn of haar land geen gebruik kan maken van de escrowservice. Laat de koper weten wat de door u gewenste betaalmethode is, bijv. PayPal of een bankoverschrijving. Chrono24 geeft deze betaalgegevens door aan de koper.

Meer informatie over de escrowservice vindt u hier.

Vanzelfsprekend kunt u het product ook persoonlijk aan de koper overhandigen. We raden u aan voor een bewaakte locatie te kiezen, bijvoorbeeld bij een juwelier. In plaats daarvan kunt u ook gebruik maken van de escrowservice als veilige betaalmethode.

Lees alstublieft ook onze Veiligheidstips.
Wat gebeurt met de verkoopcommissie als de verkoop niet heeft plaatsgevonden?
Als wij de verkoopcommissie in rekening hebben gebracht, terwijl u het horloge niet hebt verkocht, kunt u de verkoop annuleren. Upload hiervoor opnieuw 2 foto's van uw horloge, als bewijs van bezit, in het overzicht van verkochte horloges.

Als u het horloge ergens anders hebt verkocht, geef ons hiervan dan alstublieft ook een bewijs.
Wanneer moet ik de verkoopcommissie betalen?
Als u voor uw advertentie gebruik maakt van de escrowservice, houden wij de provisie direct in bij de uitbetaling van de verkoopprijs.

Als de koper u rechtstreeks betaalt, brengen we de verkoopcommissie in rekening. Betaal het factuurbedrag alstublieft binnen 14 dagen.
Wat is een referentienummer?
Het referentienummer beschrijft het model (of de modelvariant) van uw horloge en kan uit meerdere cijfers en letters bestaan. Bij sommige merken vindt u dit nummer op de achterkant van het deksel (niet te verwarren met het kastnummer), op de bandaanzet of gegraveerd in de wijzerplaat. Het referentienummer is daarnaast ook terug te vinden in de documenten van uw horloge of op uw factuur. Indien u het referentienummer niet terugvindt, zoek dan afbeeldingen op internet en vergelijk deze met uw horloge. Deze korte opzoeking zal u in de meeste gevallen verder helpen.
Wanneer kan ik mijn advertentie laten verwijderen?
Hoe en wanneer u uw aanbod kunt laten verwijderen, is afhankelijk van het type advertentie:
  1. Als u de verkoopcommissie voor een succesvolle verkoop op Chrono24 achteraf betaalt, kunt u gedurende de looptijd om de volgende redenen de advertentie laten verwijderen:
    • Het horloge is verkocht
    • Het horloge is beschadigd of vernietigd
    • Het horloge is gestolen
    • Andere redenen, buiten uw schuld om
    Na het einde van de looptijd kan uw advertentie worden verwijderd. Daarvoor hebben wij een bewijs nodig dat u het product nog in uw bezit heeft.
  2. Als u vooraf hebt betaald voor het publiceren van uw advertentie, kan deze te allen tijde worden verwijderd.
Hoelang is mijn advertentie online?
De looptijd van uw aanbod hangt af van het type advertentie:
  1. Als u de verkoopcommissie voor een succesvolle verkoop op Chrono24 achteraf betaalt, blijft uw advertentie 3 maanden online. Gedurende deze tijd mag u uw product nergens anders aanbieden of verkopen. Als u uw horloge niet verkoopt in dit tijdsbestek, kunt u uw advertentie met 3 maanden verlengen of laten verwijderen. Voor het laatste hebben wij een bewijs van bezit nodig.
  2. Als u vooraf betaalt voor het publiceren van uw advertentie, blijft deze 6 maanden online. Na afloop van deze periode kunnen wij uw advertentie verwijderen, al zijn wij daartoe niet verplicht.
Hoe kan ik mijn advertentie opnieuw activeren, nadat deze door de actualiteitscontrole is verwijderd?
Wij reactiveren uw advertentie graag. Stuur hiervoor een e-mail naar PrivateSeller@chrono24.com
Koopt Chrono24 horloges aan?
Als online marktplaats brengt Chrono24 horlogeliefhebbers van over de hele wereld bij elkaar. Het koopproces vindt daarbij altijd tussen de koper en de verkoper plaats. Daarom kopen, taxeren of controleren wij ook geen handelswaar. Wij raden u aan om uw horloge via een particuliere advertentie te verkopen.
Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
In het kader van de richtlijn voor gegevensbescherming wordt het e-mailadres van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kan u zijn/haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Waarom zou ik mij moeten inschrijven bij myChrono24?

Exclusieve aanbiedingen
U krijgt toegang tot aanbiedingen die alleen zichtbaar zijn voor myChrono24-gebruikers. U heeft exclusieve toegang tot aanbiedingen van particuliere aanbieders in de eerste dagen na de publicatie.

Sneller uw doel bereiken
myChrono24 neemt geregistreerde gebruikers werk uit handen. U hoeft geen bevestigingstekens meer in te voeren en onze automatische completering maakt het zoeken naar het gewenste horloge nog eenvoudiger.

Altijd helemaal up-to-date
Mis door de opgeslagen zoekopdrachten geen interessante aanbiedingen meer. U slaat uw zoekopdracht op en wij informeren u, zodra nieuwe aanbiedingen binnengekomen zijn.

Behoud het overzicht
Met uw persoonlijk wensenlijstje behoudt u altijd het overzicht over aantrekkelijke aanbiedingen.

Aanbiedingen comfortabel beheren
In myChrono24 kunt u uw aanbiedingen centraal en overzichtelijk beheren.

Interessante aanbiedingen vlot weer terugvinden
Uw myChrono24-chronografie registreert automatisch de aanbiedingen die u als laatste heeft bekeken. Zo vindt u spannende aanbiedingen snel weer terug.

Hoe bewerk ik of verwijder ik mijn particuliere advertenties?
U kunt uw particuliere advertenties bewerken in myChrono24 onder Advertenties. Met een klik op de betreffende link kunt u uw advertenties aanpassen of verwijderen. Als u de prijs, de fabrikant of het model wilt wijzigen, dient u een e-mail te sturen naar PrivateSeller@chrono24.com. Houd er rekening mee dat uw advertentie definitief uit ons bestand wordt verwijderd zodra u deze wist.
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Log in bij myChrono24 met uw e-mailadres (gebruikersnaam) en uw wachtwoord. Onder Mijn gegevens kunt u uw persoonlijke gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer of wachtwoord bewerken en opslaan. In het gedeelte Instellingen kunt u de portaal- en e-mail-instellingen aanpassen en de gewenste taal selecteren waarin u de e-mails van Chrono24 wilt ontvangen. Hier kunt u zich ook aanmelden of afmelden voor onze newsletter.

Horloges op commerciële basis verkopen

Hoe kan ik mij als commerciële handelaar registreren?
U kunt zich in een paar stappen als commerciële aanbieder bij Chrono24 registreren:
  1. Persoonlijke gegevens invoeren
  2. Betalingsgegevens vastleggen (creditcard of SEPA-incasso binnen Duitsland)
  3. Verificatiedocumenten verzenden
Daarna kunt u al de eerste aanbiedingen uploaden. Voordat uw aanbiedingen gepubliceerd worden, moet uw handelaarsaccount eerst nog door Chrono24 vrijgegeven worden. Wij wijzen u erop dat vrijgave pas plaatsvindt na controle van uw informatie en documenten. Hiervoor hebben wij kopieën van de volgende documenten nodig, via upload, e-mail, fax of post:
  • Een uittreksel uit het handelsregister of een bewijs van inschrijving bij de Kamer van Koophandel
  • Een bewijs van de geldigheid van uw adres, bijvoorbeeld een kopie van uw telefoonfactuur, elektriciteitsrekening o.i.d.
Maak gebruik van de kosteloze 30-daagse proefperiode om Chrono24 uitgebreid uit te proberen.
Welke prijsmodellen zijn er voor professionele / commerciële handelaren?
Chrono24 biedt verschillende pakketten aan voor verschillende behoeften. De pakketten onderscheiden zich o.a. door het aantal inbegrepen aanbiedingen en het aantal foto's per aangeboden horloge. Bovendien beïnvloeden de prijsmodellen de positionering in de zoekresultatenlijst en bij de TOP-aanbiedingen op de Chrono24 homepage. U kunt maandelijks betalen of voor een jaar vooruit. Alle details vindt u hier.
Hoe kan ik het Premium-pakket boeken en welke voordelen biedt dat?
Wij bieden het Premium-pakket uitsluitend aan handelaren aan die al minimaal een jaar bij Chrono24 aangemeld zijn. Bovendien moet de betreffend handelaar een Trusted Seller zijn. De voorwaarden voor de Trusted Seller-status en het keurmerk vindt u hier.

Het Premium-pakket biedt aan aantal voordelen. Het verhoogt de zichtbaarheid van uw aanbiedingen op de homepage en in de zoekresultatenlijsten en u kunt meer foto's plaatsen. Bovendien worden uw aanbiedingen gemarkeerd met het Premium Seller-symbool. Uw TOP-aanbiedingen worden in de resultatenlijst met TOP gemarkeerd. Op de aanbiedingspagina worden geïnteresseerden in het gedeelte “Deze horloges zouden voor u ook interessant kunnen zijn” uitsluitend uw eigen horloge-aanbiedingen gepresenteerd. Bovendien profiteert u van reclamevrije aanbiedingen, omdat naast uw eigen horloges geen reclame van andere handelaren wordt getoond.
Hoe moet ik mijn advertenties samenstellen?
U kunt de gegevens van uw horloges zelf invoeren of de gegevens importeren van uw website.

In uw handelaarsaccount stelt u uw aanbod zelf samen. Vul daarvoor het formulier Nieuw aanbod in. Onze vragenlijst helpt u om snel een complete beschrijving van uw horloge samen te stellen. Bij elk aanbod kunt u, afhankelijk van het geboekte pakket, tussen 6 en 16 foto's publiceren.

De data-import vanaf uw website is mogelijk vanaf 25 aanbiedingen en de PRO-listing. Daarbij worden de gegevens volautomatisch van uw website geïmporteerd en dagelijks geactualiseerd.
Waarom krijg ik als verkoper het e-mailadres van een potentiële koper niet te zien?
In het kader van de richtlijn voor gegevensbescherming wordt het e-mailadres van kopers en verkopers bij communicatie via ons systeem verborgen. Bovendien worden e-mailadressen automatisch geanonimiseerd. Zo beschermen we u voor mensen die ons platform willen misbruiken voor phishing of andere frauduleuze praktijken.

Als u met een potentiële koper tot een overeenkomst gekomen bent, kan u zijn/haar contactgegevens aanvragen via een formulier, om bijvoorbeeld het verzendadres te krijgen of een betalingsverzoek te versturen via PayPal. In elke e-mail die u van een potentiële koper ontvangt via ons systeem, vindt u een link naar dit formulier.

Zo ziet een geanonimiseerd e-mailadres er bijvoorbeeld uit:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

De Chrono24-kopersbescherming

Wat is Chrono24-kopersbescherming?
Met de Chrono24-kopersbescherming geniet u ook na het bestellen van uw horloge op Chrono24 bescherming. In het uitzonderlijke geval dat iets niet verloopt zoals gepland, kunt u rekenen op onze ondersteuning. Wij helpen u samen met de handelaar een bevredigende oplossing te vinden.Neem daarvoor binnen 14 dagen na ontvangst van de levering contact met ons op.
Wanneer geldt de Chrono24-kopersbescherming?
U kunt altijd gebruik maken van de Chrono24-kopersbescherming als u een horloge bij een handelaar op Chrono24 heeft besteld. De bestelling moet hierbij formeel via het systeem van Chrono24 worden afgehandeld. Aankopen die rechtstreeks met de handelaar (bijv. per telefoon, e-mail, messenger of persoonlijk) worden overeengekomen, zijn uitgesloten van kopersbescherming.

Houd er alstublieft rekening mee dat aankopen bij een particulier niet onder de Chrono24-kopersbescherming vallen.
Hoe lang geldt de Chrono24-kopersbescherming?
Als u een probleem wilt melden, neem dan alstublieft binnen 14 dagen na ontvangst van de levering contact met ons op via het contactformulier onder vermelding van uw bestelnummer.

Vragen over Trusted Checkout

Aankoop

Wanneer is een aankoop via Trusted Checkout mogelijk?
Trusted Checkout-aanbod herkent u in de zoekresultaten en op aanbodsites aan het groene Trusted Checkout-symbool.
Moet ik me voor de aankoop op Chrono24 registreren?
Ja. Zo kunnen we u bij vragen zo goed mogelijk terzijde staan en u over de actuele stand van zaken van uw bestelling informeren.
Hoe neem ik direct contact op met de handelaar?
Bij vragen over een product kunt u contact opnemen met de handelaar via de aangegeven contactgegevens. Vragen rondom uw Trusted Checkout-bestelling beantwoordt ons support team graag telefonisch (+1 646-887-3560) of per e-mail ().
Wat kost Trusted Checkout?
De Trusted Checkout-service is gratis.

Betaling

Hoe kan ik voor een product betalen?
U kunt met een creditcard (VISA of MasterCard) of per overschrijving betalen. Welke betaalmethode beschikbaar is voor een product wordt aangegeven op de aanbodsite.

Om de betalingen af te wikkelen, werken wij met de betaaldienst Mangopay samen. Mangopay is een voor online-marktplaatsen gespecialiseerde betaaldienst, die deel uitmaakt van de Franse Credit Mutuel Arkea-groep.

Verzending

Hoe snel is het product beschikbaar?
Via Trusted Checkout aangeboden producten zijn in de regel meteen of op korte termijn beschikbaar. Exacte informatie vindt u op de betreffende aanbodsite.
Hoe lang duurt de levering en hoe hoog zijn de verzendkosten?
Bij een aankoopverzoek
Nadat u een aankoopverzoek hebt gedaan, stuurt de handelaar u een offerte inclusief de levertijd en de verzendkosten.

Bij 'Nu kopen'
Bij een aankoop via 'Nu kopen' worden de beschikbaarheid en de verzendkosten aangegeven op de aanbodsite.
Door welke pakketdienst wordt het product geleverd?
Over het algemeen bepaalt de handelaar met welke pakketdienst hij het product wil verzenden. In de verzendbevestiging ziet u de gekozen pakketdienst.
Kan ik de status van mijn verzending volgen?
Wij informeren u, zodra het product wordt verzonden en sturen u, indien voorhanden, een track & trace nummer.
Ben ik tegen beschadigingen tijdens het transport of diefstal verzekerd?
Trusted Checkout-bestellingen worden altijd verzekerd verzonden, voor zover u met de handelaar geen andere afspraken heeft gemaakt.
Tot welke waarde is de verzending verzekerd?
Over het algemeen wordt het product bij verzending voor de volledige waarde verzekerd.

Garantie

Kan ik aanspraak maken op speciale garantie bij een aankoop via Trusted Checkout?
Bij Trusted Checkout gelden de wettelijk geregelde bepalingen voor garantie. Er is geen sprake van uitbreiding van deze garantie.

Retour

Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren?

Kopen via Trusted Checkout: neem binnen 14 dagen na de bezorging van het product contact op met onze klantenservice indien u gebruik wilt maken van uw 14 dagen zichttermijn. Dit kan zowel telefonisch (+1 646-887-3560) als per e-mail (). Wij documenteren uw melding, bevestigen dat deze binnen de zichttermijn ligt en leiden u door alle andere stappen.

Indien u het aankoopbedrag rechtstreeks aan de handelaar hebt betaald, dient u in geval van een retournering contact met hem of haar op te nemen. Houd er alstublieft rekening mee dat u geen wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebt als u bij een particuliere verkoper koopt.

Wie betaalt de kosten voor de retournering?
U betaalt de kosten voor de retournering. Houd er alstublieft rekening mee dat de verzending door de verzekering tot 250 euro kan kosten.
Zijn mijn gegevens veilig bij Chrono24?
Ja. Wij gebruiken de modernste beveiligingstechniek om uw persoonlijke gegevens tegen manipulatie, gedeeltelijk of volledig verlies en onbevoegde toegang door derden te beschermen. Details vindt u in ons privacybeleid.
Worden mijn gegevens aan derden doorgegeven?
Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens uitsluitend voor de afwikkeling van uw aankoopverzoek of bestelling. Uw gegevens worden niet doorgegeven aan onbevoegde derden. Details vindt u in ons privacybeleid.

Uw zoekopdracht leverde geen hits op

Heeft u vragen?
We helpen u graag verder.

+1 646-887-3560

Contact